Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - audund

Sider: [1] 2 3
1
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)
« på: Mandag 29. November 2021, klokken 09:05 »
Hva er planene for å utvide fra 4 til 6 ladere på Alvdal?  Det ser jo ut som om de 4 laderne der er GODT besøkt nå. Er det noen tekniske begrensninger som står i veien for å sette opp de to siste ladestasjonene?  Ionity Alvdal har jo allerede lagt opp infrastruktur, støpt fundamentene og markert opp plasser for de siste 2 ladestasjonene.

2
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)
« på: Fredag 22. Oktober 2021, klokken 15:27 »
Er det noen tegn til at Ionity kommer til å utvide Alvdal fra 4 til 6 ladestasjoner?

3
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Onsdag 25. August 2021, klokken 14:14 »
Både test i Nettavisen og Teknisk Ukeblad tar opp manglende nyttelast som et stort problem

https://www.nettavisen.no/tesla-model-y/biltest/tesla/forsteinntrykk-tesla-model-y-long-range/f/5-95-280679
https://www.tu.no/artikler/vi-har-provekjort-tesla-model-y-viser-hvordan-man-far-folk-til-a-velge-elbil/512759

Vil tro Tesla Norge også får med seg kritikken derfra

4
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Tirsdag 24. August 2021, klokken 22:43 »
Hvis vognkortet angir tillatt totalvekt på 2371 kg, så er det det som gjelder.
Ja, det er vel det du blir veid opp mot.  Det vil jo si at nyttelast er 296 kg (mot 315 i vognkortet), gitt at bilen veier 2000 kg (2000-2010) uten bagasje eller mennesker. Reelt sett kan du laste ca 370 kg, det inkluderer fører, passasjerer, bagasje, tilhengerfeste, skiboks etc. Ettersom jeg veier > 75 kg ville jeg gått ut av bilen og bedt SVV legge til 75 kg for fører under veiing.

5
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Tirsdag 24. August 2021, klokken 21:58 »
Selv den schtøgge eldgamle Leafen vår fra 2013 har 125 kg mer nyttevekt.  TMY synes jo å være like nyttig som Kardashians  :(
(beklager surgubbe-post)

6
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Tirsdag 24. August 2021, klokken 21:05 »
Då har jag haft bilen på en vekt den visade precis 2000kg utan förare samt utan den kabeln jag använder i ladeboksen. Bilen har 20'' hjul.
Takk for info!  Vet du om vekten hadde 10 kg eller 100 kg presisjon?

7
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Tirsdag 24. August 2021, klokken 09:36 »
Hva er vektforskjell på 19 og 20" felger?
Fant ikke model y felgene i farta, men megahjul har noen sammenligning for model 3
https://www.megahjul.com/en/content/wheels-tesla-model-3
Så ca 2 kg per felg +/-, vekt av dekkene kan vel sikkert også variere litt?

8
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Tirsdag 24. August 2021, klokken 09:21 »
Hva er vektforskjell på 19 og 20" felger?

9
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: ſøndag 22. August 2021, klokken 19:08 »
I think most of us who buy the regular Model Y LR will be perfectly happy with a speed limit cap at 160-180 km/h if it means we can get 100-200kg more nyttelast!
If this was offered by Tesla Service, where I can deliver the car to get it firmware capped to 160-180km/h and have my car registration updated with extra nyttelast. Sign me up! I would do it in a heartbeat!
This!

10
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Fredag 20. August 2021, klokken 14:19 »
Ekstrem og ekstrem. 440 kg er ikke mer enn 50 kg over nyttelast uten fører. Ikke ble det kjørt så mange meter heller, og det er da problemene kan oppstå. Ingen hadde vel forventet at bilen kollapset av å laste litt for mye når den står i garasjen.
Ekstrem fordi lasten var så skjevfordelt i bilen.  Det er vesentlig forskjell på å overlaste jevne fordelt over begge akslinger kontra å laste nesten et halvt tonn i bagasjerommet.  TLDR; ikke gjør det.

11
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Fredag 20. August 2021, klokken 14:03 »

12
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Fredag 20. August 2021, klokken 13:56 »
2021 M3 med LG batterier har 313 kg nyttelast

13
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Torsdag 19. August 2021, klokken 21:55 »
Ah, my bad then

14
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
« på: Torsdag 19. August 2021, klokken 21:37 »
Lets cross fingers that this low nyttelast is indeed because they are showroom cars and the actual customer Model Y's going to be registered with a higher more reasonable nyttelast. One can only hope. ???
Customer cars has been registered with 315 in the registration card (vognkort) EC74201 is one such example if you want to look it up
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/?registreringsnummer=LRWYGCEK7MC051930

15
Sjekket status nå på lørdag kl 1810. Leknes 180kw: ledig. Svolvær 180kw: 2 av 6 ledige.

Sider: [1] 2 3