Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Roma

#31
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
søndag 16. april 2017, klokken 14:13
201 S85 (km stand 60000km)

343 tkm på 90%.

I fjor på sen væren hadde jeg vel 330 eller noe slikt (ligger en post i denne tråden). Jeg klattlada ganske mye før. Nå siste året har jeg notorisk lada til 90% hver eneste gang. Typical range ved 90% har sakte men sikkert krøpet oppover siden i fjor. Men det ser ikke ut til at jeg kommer høyere enn 343 tkm.

Edit: range mode off

#32
Du trenger heller ikke gå 100k opp. En svart S85 2014 jeg vet vurderes for salg med techpakke og park sensor vil ligge rett over 450k. Kjørt ca 50k km.Nå har den ikke pano. Jeg tror ikke den har lydpakken heller. Denne S60en her synes jeg var smakløs dyr.
#33
Honnør til dere som ligger ut disse vilkårene :)
Many thanks!
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Defekt bremselys bakrute
onsdag 15. mars 2017, klokken 12:15
Dette er rein bullshit: "Da tar verksmesteren en vurdering fikk jeg til svar."

Dette er sånn de skulle svart: "Da tar verksmesteren og bytter ledlysene dine"

Du har rapportert inn en feil innenfor garantien. Det spiller ingen rolle hva Tesla sier her. De må utbedre det. Du kan være snill og godta at de bytter når flere dioder har gått. Uansett ville jeg ha forsikret meg om at de har registrert reklamasjonen i systemet for å unngå fjas i etterkant.

Man har forøvrig 2 års reklamasjon på reperasjonsarbeid. Jeg mener på ledlys "som skal være så fantastisk bra" så burde den være forlenget.

#35
Så det har kommet en App som lar deg sette timer på forvarming. Dette skal jeg sjekke ut.  8)
#36
Så herlich at med en gang kuldegradene melder seg så er det noe drit som går i stå med bilen. Jeg lurer på om det ligger is bakom "trykknappen" på ladekabelen. Den virket fint å lade når jeg kjørte ut idag. Men jeg registrerte knaselyder når jeg trykket på knappen for å løse den ut. Nå når jeg stapper den inn så registrerer ikke bilen at kabelen er på plass. Den låser seg ikke men står der ulåst.

Har lagt ladekabelen i gangen for å tine den opp. Så får vi se om det hjelper. Men om det virkelig ligger fuktighet bakom der så er jaggu ikke rart om jeg kjører til Tesla for ladekabel nr 5 i morgen.

EDITED: 2 timer i varmen. Knaselyd borte. Ladekabel virker. Seriøst Tesla? Kanskje dere skal fokusere på å få bil og ladekabel vanntett før dere begynner å plundre med Autopilot funksjoner? Just saying!
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: Levetid 12v batteriet
torsdag 03. november 2016, klokken 21:12
Mars 2014 s85. 52000km. Ikke byttet batteri enda.

I likhet med andre så har jeg også energy savings on.
#38
Jeg skal ha bilen inn for noen småreparasjoner snart og har et par spørsmål.

Noen som vet om Tesla har noe fiks på vibrasjonslyd forårsaket av de nye bremseskjoldene? Jeg vil anta at det ikke er bare meg som er plaget med det.

#39
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
fredag 14. oktober 2016, klokken 21:01
Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. oktober 2016, klokken 19:02
Du vet ihvertfall en med 320 :)

Takk for den  ;). En liten trøst det da. Neida. Det er kjipt for oss begge. Nå har telleren krøpet opp til 336 tkm på 90%. De sa inne på Tesla at det var bare å lade fast til 90% så kom telleren til å justere seg over tid. Så får vi se...

Edited 18.11.17: 340 tkm på 90%. Nå går det rette veien :)
#40
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:45
90% lading på mars 2014 S85. Ga 335 tkm. Jeg er ikke overbegeistret. Det er søren ikke mange biler jeg har sett som har mindre enn det.

I tillegg så taper batteriet 7 tkm over natten (10 timer stillstans). Det høres kanskje ikke så mye ut, men når  remote access er i OFF mode, energy saving ON, Always connected OFF, så er dette fullstendig uakseptabelt. Før lå jeg 2-3 tkm i tap med alt remote access ON.

Skal gå i gang med å logge dette her nå. Mistenker at noe ikke er som det skal. Jeg kjenner den Tesla "god" følelsen er på hell hos meg.
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgraderte bremser
tirsdag 06. september 2016, klokken 20:20
For mitt vedkommede var det enkelt. Det var ikke bremseskjold på min mars 2014 originalt. Det fikk jeg montert ilag med de nye bremseklossene.

Jeg trenger for øvrig ikke en gang bøye meg ned for å se om skjoldene er på plass. Du "hører" dem tydelig inne i kupeen der de vibrerer fremme. Det skulle nok vært avstivet.
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvordan skifte skiltholder og skilt foran?
lørdag 20. august 2016, klokken 18:59
På mekonomen finnes noe i aluminium. Har ikke anskaffet selv men tenker tanken hver gang jeg er der. Plastikk greiene sprikker jo uansett
#43
JUSS / Sv: Bilen havarerte på ferien- hva kan jeg forlange?
mandag 18. juli 2016, klokken 08:05
Du har kanskje reiseforsikring? Den gir deg også anledning til "gratis" leiebil. Men bompenger og bensin må man betale selv. Har selv benyttet denne to ganger ved bilhavari.
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dyrt lyspæreskifte
torsdag 07. juli 2016, klokken 08:13
Sitat fra: Megleren på tirsdag 28. juni 2016, klokken 08:40
Sitat fra: TW838 på tirsdag 28. juni 2016, klokken 08:32
Sitat fra: Megleren på tirsdag 28. juni 2016, klokken 00:18
Hvordan har det samlet seg så mye skitt der? Er dette vanlig?

Vanskelig å si om dette er vanlig. I min bil er hele området under frunk-baljen dekket til med sand og støv, til dels noen små steiner. Jeg kjører en god del på grusveier, men var sjøl overrasket hvor skittent det var under baljen.

Er det mulig å bare spyle med høytrykkspyler? Kan ikke være bra det der.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har hatt min "balje" av også (S85 2014, 45 000km). Det er på langt nær så drittent som bildene til TW838 viser. Men det lå en del sand og sikkert salt også etter vinteren. Jeg gikk over med lunket vann og vaskefille. Litt hjelp her og der fra en hageslange uten særlig trykk. Ville ikke brukt høytrykkspyler nedi her. Det blir jo som en motorvask av en tradisjonell bil, men uten olje komponenten  ::)

TW838: Hvordan så innerste del av tannstag ut hos deg? Hos meg var det særdeles rustent. Jeg meldte fra til Tesla om det. Minner litt om galvanisk korrosjon. Alle deler rundt er aluminium (inkl rattsnekke) med unntak av den delen du ser på bilde. Tesla på sin side lovte de skulle ta en titt på det ved neste verkstedsbesøk.
#45
Model 3 / Sv: Kansellering av reservasjon
fredag 01. juli 2016, klokken 12:33
Sier du det ja? Tenkte du måtte surfe i telefonnettet utallige runder før du traff rette person :)

Da skal jeg prøve knappen jeg også   ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA