Man skal lese mye, men dette tar lang tid å overgå:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-gir-full-stoette-til-statens-millionsponsing-av-luksusbil-4120582.html
Bilbransjeekspert og forlagsdirektør i Bilforlaget Per Morten Merg, mener denne ordningen er bekymringsfull.
«Takket være politikere som ikke ante hva de gjorde, og norsk bilbransje som reaksjonært fulgte sine leverandører, skjer nå en elbilinvasjon som neppe kan sies å ha en sosial vinkling», skriver Merg i en kommentar i BilNytt, sammen med Norges mest erfarne biljournalist Jon Winding-Sørensen.
På godt norsk står det at el.biler er bare noe dritt og bør forbyes - tror jeg.
Videre raljeres det i det vide og det brede over "skjev konkurransesituasjon" og tapte avgifter for staten.
Nå vet jeg ikke om tapte avgiftsinntekter for staten er det som har stått høyest på agendaen for bilbransjen opp igjenom tiden. Og minst av alle har vel selgere av lukusbiler bekymret seg, snarere tvert i mot. Det har vel gått på flåeri, ran og linknende, men ikke nå. Nå som de må se på at verden har gått videre og at deres karbonkjøretøy står igjen som tapere.
Da tar de til motmæle med det de kan. Og det kan de gjøre. TMS solgte flere biler enn Audi A8, BMW 7-serie og MB S-klasse i USA for August måned. Da har el.bil ingen sosial funksjon lengere.
http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-gir-full-stoette-til-statens-millionsponsing-av-luksusbil-4120582.html
Bilbransjeekspert og forlagsdirektør i Bilforlaget Per Morten Merg, mener denne ordningen er bekymringsfull.
«Takket være politikere som ikke ante hva de gjorde, og norsk bilbransje som reaksjonært fulgte sine leverandører, skjer nå en elbilinvasjon som neppe kan sies å ha en sosial vinkling», skriver Merg i en kommentar i BilNytt, sammen med Norges mest erfarne biljournalist Jon Winding-Sørensen.
På godt norsk står det at el.biler er bare noe dritt og bør forbyes - tror jeg.
Videre raljeres det i det vide og det brede over "skjev konkurransesituasjon" og tapte avgifter for staten.
Nå vet jeg ikke om tapte avgiftsinntekter for staten er det som har stått høyest på agendaen for bilbransjen opp igjenom tiden. Og minst av alle har vel selgere av lukusbiler bekymret seg, snarere tvert i mot. Det har vel gått på flåeri, ran og linknende, men ikke nå. Nå som de må se på at verden har gått videre og at deres karbonkjøretøy står igjen som tapere.
Da tar de til motmæle med det de kan. Og det kan de gjøre. TMS solgte flere biler enn Audi A8, BMW 7-serie og MB S-klasse i USA for August måned. Da har el.bil ingen sosial funksjon lengere.