Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hpe

#16
Model 3 / Sv: 14 dagers returrett - noen erfaring?
søndag 17. mars 2019, klokken 08:09
Sitat fra: anorway på lørdag 16. mars 2019, klokken 16:41
Vil det si du hentet den ut? Også hadde den noen dager før du leverte den? Hvordan gikk denne prosessen i praksis.
Ja, jeg benyttet meg av 14 dagers angrerett grunnet mange småfeil (lakkskader etter feilmonterte skruer under skiltplate, knekk på list i taket, manglende lakkering enkelte steder) på bilen. Jeg kunne nok levd med å få dette reparert, men når de i tillegg reduserte prisen med over 40 000 så endte jeg med å returnere den.

Sitat fra: Sverre Hasvold på lørdag 16. mars 2019, klokken 16:47
De trenger egentlig ikke det. Du fikk sikkert kredittpapirer samme dag som du leverte den inn (Det fikk jeg) og det brukes til å betale den nye hvis de ikke har kommet inn på kontoen din enda. Delivery mente pengene kom til meg fortere enn bilen og den mente de kom om et par uker.
Jeg fikk kun kopi av skjemaene som selger sendte inn til Tesla, og der stod det kun data om bilen (VIN, km.stand. osv.), samt at jeg oppga kontonummer.

Var det selger som ga deg disse kredittpapirene? Bilen min ble betalt kontant. Jeg vet ikke om det har noe å si?
#17
Model 3 / Sv: 14 dagers returrett - noen erfaring?
lørdag 16. mars 2019, klokken 15:03
Returnerte min på 14 dagers angrerett fredag 8. mars. Pengene har fortsatt ikke kommet på konto, men det ble antydet at det kunne ta opptil 45 dager. Bestilte ny bil idet jeg gikk ut døra hos forhandler, så det hadde vært fint om pengene kommer på konto før den nye bilen blir levert.
#18
Model 3 / Sv: Lillestrøm utlevering - etter 14.03.2019 -->
fredag 15. mars 2019, klokken 09:59
Bestilt: 08.03.2019
AWD eller Performance: AWD
Lakk: Midnight Gray
Interiør: Svart
Final Invoice: Nei
VIN : Nei
SMS: SMS om at bil er på vei til Europa, og at de håper å få levert den i mars

--

Fint om dere tar med når dere har bestilt bil :)
#19
Model 3 / Sv: For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03
fredag 08. mars 2019, klokken 11:05
Jeg fikk det skriftlig at jeg hadde oppgradering til FSD inkludert. Men, etter å ha lest f.eks. artikkeln i DN og uttalelser til TOCN jeg tør ikke stole på at det kundeservice skrev er riktig, så i dag leverte jeg bilen på 14 dagers angrerett.

Bestilte ny bil så snart jeg kom ut døra hos Tesla.
#20
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:55
Så du kan se på det som at du har fått noe som kostet 25.000kr, men i praksis har du fått fremtidige funksjoner som skiltgjenkjenning, lyskryss, bykjøring på autopilot. Det du ser i dagens FSD-pakke har du delvis in din "EAP"-pakke.

Det som nå blir kommunisert fra Tesla er at de som har fått levert bil ikke får de tre featurene du nevner. Hadde jeg fått det hadde jeg uten tvil beholdt bilen.

Edit: Ser nå at dere kanskje snakker om de som enda ikke har fått levert bil. Trodde jeg var i tråden for vi som har fått utlevert bil :) My bad!
#21
Model 3 / Sv: 14 dagers angrerett etter norsk Model 3-kontrakt
tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:19
I min kjøpsavtale står det:
«Dersom du utøver denne rett til å angre, vil vi betale tilbake alle betalinger mottatt av deg med samme betalingsmiddel som du brukte da du gjennomførte betalingen. Du er ansvarlig for, og vi kan derfor redusere tilbakebetalingen med, et beløp som reflekterer Kjøretøyets verdireduksjon som følge av din unødvendige håndtering etter gjeldende rett dersom du har brukt Kjøretøyet utover det som er nødvendig for å fastslå Kjøretøyets art, egenskaper og funksjon.»
#22
Model 3 / Sv: For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03
tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:48
Sitat fra: creal på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:45
Jeg tror jeg sier meg enig her. Som tidlig reservasjosnholder / allerede Tesla-eier føles det fort som "belønningen" for gratis lån til Tesla i flere år, er et umiddelbart verditap på ca kr. 25.000,- på bilen vi fikk ut. Så blir det attpåtil verre av at man opplever forskjellsbehandling, hvor noen av oss får autopiloten gratis, og blir fullt ut kompensert, mens andre ikke blir det.

Sitat fra: GOS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:25
Nå gir jeg Tesla en ny anledning til å komme tilbake, og dersom det er uklart i hva som gjelder i morgen så leverer jeg faktisk inn skjema med krav om FULL tilbakebetaling av alt og tar fighten av prinsipp etter å ha lånt dem 20.000 i 3 år for mine to Model 3'er...og tilfeldigheten rådde om en fikk rett før eller rett etter 01.03....og bestiller så ny El-bil av ett eller annet slag. Kan være jeg blir så forbannet at det ikke blir Tesla men hopper tilbake til e-tron tanken igjen, selv om jeg synes det er skikkelig dårlig rekkevidde i forhold til Tesla.

Slenger meg på denne. Dette, i tillegg til mye anna smårusk på min bil, gjør at jeg nok kommer til å benytte meg av angreretten.
#23
Model 3 / Sv: For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03
tirsdag 05. mars 2019, klokken 11:50
Var innom Tesla Grorud i dag, og fikk bekreftet at det som står i tek.no-artikkelen er feil. Han leste også opp en mail de hadde fått hvor det stod at alle som har fått levert bil i 2019 skal få oppdateringen gratis. Hvem som har rett er fortsatt et åpent spørsmål, men han sa han skulle sende henne mail og få det videreformidlet til tek.no at det som står i artikkelen er feil.
#24
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:38
Sitat fra: Saamodt på mandag 04. mars 2019, klokken 14:49
Sitat fra: bakskj på mandag 04. mars 2019, klokken 12:57
Sitat fra: Saamodt på søndag 03. mars 2019, klokken 23:07
- Skiltholderen (den ytterste) på bakluka var montert med to skruer som var så lange at de gikk gjennom den innerste holderen og stod med skruespissene i spenn mot metallet på bakluka. De har laget to små bulker og hull i lakken.

Det siste punktet bør dere sjekke siden den skiltholderen sikkert har blitt montert i Norge og ikke nødvendigvis er så lett å oppdage. Min bil ble for øvrig utlevert i Drammen så det kan være en lokal spesialitet.

Hvordan fikk du sett dette/er det lett synlig fra en av sidene om man ser ovenfra/under skiltet?

Jeg så egentlig etter en løsning for å dempe skranglelyden som skiltet og skiltplatene lager når en lukker bakluka. Åpnet derfor bakluka delvis opp for å få en mer komfortabel stilling og tittet inn under skiltplata og så at den ikke lå så godt an mot selve luka. Så dermed skruene som stod med spissene i spenn inn mot metallet.

Du er ikke alene
#25
Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 14:57
Edit:

Jeg sendte i helgen en e-mail til Tesla Delivery Team for å få deres bekreftelse på at også vi som hadde tatt ut bilen fikk "oppgradert". Her er svaret jeg akkurat nå fikk av dem..... :o :o :o :o

Så hva skal man tro...
Hei!

Du har nå mulighet til å oppgradere til Autopilot for halve prisen av oprinnelig oppgradering etter levering. Dette gjelder både Autopilot og «Evnen til å kjøre helt på egen hånd»-pakken (Full Self-Driving). Vi får desverre ikke oppgradert kostnadsfritt for de som har fått levert ut bilen allerede.

Med vennlig hilsen,
Ditt Tesla leverings team, xxxx
Vårt team kan nås Man-Fred 09.00 – 17.00 på: +47 21 95 92 12
DeliveryNO@tesla.com
Ofte stilte spørsmål

Jeg fikk også mail fra deliveryno om at jeg måtte betale for oppgradering til FSD, men fikk samtidig mail fra en jeg har snakka med i Tesla som sa at jeg fikk oppgraderingen gratis. Maila sistnevnte på nytt og spurte hva som var riktig, og fikk da følgende svar:
Hej,

Det som jag skrev är riktigt. Jag har mailat DeliveryNO vår interna information så de kan svara riktigt nästa gång också :-)
#26
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
søndag 03. mars 2019, klokken 21:25
Burde hatt 11kW på hjemmelader, men får bare 7,4.

[ You are not allowed to view this attachment ]
#27
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
søndag 03. mars 2019, klokken 19:16
Prøvde på nytt på Nebbenes, og fikk ikke mer enn 50 kW. Ringte support, og han jeg snakka med sa at de nettopp hadde fått et notat om at lading på CCS ikke fungerer som det skal, og at det skal være rettet i neste oppdatering.
#28
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
søndag 03. mars 2019, klokken 13:17
Sitat fra: bno på søndag 03. mars 2019, klokken 12:57
Sakset fra FB forum. Det gir selvsagt føringer på teorien til TB om at det er på ladesiden det er inkompatilitet da ABB og så vidt jeg husker en annen produsent sin lader. Ionity er da bare sorgen foreløpig.

Edit 13:14 Eller at det er TB pluss HPE som har feil ved bilen slik det tilsynelatende fremstår nå? Ref. innlegget ovenfor og "kald"-ladinga i eget vedlegg.

Det skal nevnes at SuC i Brumunddal åpnet fredag, så det er mulig det er noe som er galt med der også. Om det ikke er mye kø så stopper jeg på Nebbenes på vei hjem, og gir det et forsøk til.
#29
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
søndag 03. mars 2019, klokken 12:41
Selv etter å ha vært tilkobla en drøy halvtime var ladehastigheten rundt 25kW. Det var en TMS som lada der når jeg dro, men han stod på motsatt side og annen rack.
#30
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
søndag 03. mars 2019, klokken 12:03
Sitat fra: knut.aulie på søndag 03. mars 2019, klokken 11:54
Sitat fra: hpe på søndag 03. mars 2019, klokken 11:46
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 03. mars 2019, klokken 11:24
Tre kvarter/6 mil kan være litt lite for å få full effekt, men se når du kommer til Brumunddal.

Nebbenes er forøvrig litt rubiks kube å forstå hvem man deler med. Du deler ikke nødvendigvis med stolpene rett ved siden av.

Jeg stod på 20A, og det var ingen på 20B. Nå forvarma jeg bilen i 30 min hos svigers, men får bare 25kW på SuC Brumunddal - og her er jeg den eneste som lader.
Ikke at det er så mye bedre, men det står 28 kW på bildet

Hehe, det droppa ned til 25kW. Jeg ringte kundeservice, og de kunne se at batteritemp kun var 14 grader, så mulig dette er begynnerfeil. Men bilen har stått tilkoblet lading (8A) i natt, og ble forvarmet en halvtime før jeg kjørte til SuC.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA