Boksen min har følgende funksjoner:
Den overvåker ems/bms'n og sender ut sms ved feil. Foreløpig vil enhver ting som trigger "feil" i systemet rapporteres, men i tillegg dersom diviation mellom høyeste og laveste individuelle batterispenning blir over 1 volt, for høy/lav temperatur, varsel om vannfylling, varsel om at utjevningslading har startet/fullført.
I tillegg kan man via sms sende kodeord som bilen svarer på.
Foreløpig har jeg implementert følgende:
"soc": svarer med State of charge, samt om bilen lader eller ikke.
"status": Svarer med full status (individuelle batteri spenninger, temperaturer, strøm osv)
"alert XX": Hvor xx er et tall. Vil sende deg en melding når bilen når XX ladestatus, og dersom strømmen forsvinner før denne er oppnådd (greit på offentlige ladeplasser om man er avhengig av en gitt mengde for å komme hjem).
"equ": Manuelt starte utjevningslading.
Ved å sende en egen kode vil bilen koble seg opp mot en server via edge/3g/gprs (etter hva som er tilgjengelig) og serveren vil da forwarde serieporten til en lokal serieport på maskina. Slik at man kan bruke det orginale diagnoseinstrumentet som reva har opp mot bilen som om man satt lokalt.
Prøvde med direkte oppringing slik du nevner, men hastigheten er for lav, slik at instrumentet ikke vil godta det.
Jeg har ett oncecall abonnement, det er absolutt helt gratis, så lenge jeg ikke overstiger 90 utgående sms fra bilen i måneden (og ikke bruker 3g/edge/gprs selvfølgelig, men selv der er de veldig billige).
Den overvåker ems/bms'n og sender ut sms ved feil. Foreløpig vil enhver ting som trigger "feil" i systemet rapporteres, men i tillegg dersom diviation mellom høyeste og laveste individuelle batterispenning blir over 1 volt, for høy/lav temperatur, varsel om vannfylling, varsel om at utjevningslading har startet/fullført.
I tillegg kan man via sms sende kodeord som bilen svarer på.
Foreløpig har jeg implementert følgende:
"soc": svarer med State of charge, samt om bilen lader eller ikke.
"status": Svarer med full status (individuelle batteri spenninger, temperaturer, strøm osv)
"alert XX": Hvor xx er et tall. Vil sende deg en melding når bilen når XX ladestatus, og dersom strømmen forsvinner før denne er oppnådd (greit på offentlige ladeplasser om man er avhengig av en gitt mengde for å komme hjem).
"equ": Manuelt starte utjevningslading.
Ved å sende en egen kode vil bilen koble seg opp mot en server via edge/3g/gprs (etter hva som er tilgjengelig) og serveren vil da forwarde serieporten til en lokal serieport på maskina. Slik at man kan bruke det orginale diagnoseinstrumentet som reva har opp mot bilen som om man satt lokalt.
Prøvde med direkte oppringing slik du nevner, men hastigheten er for lav, slik at instrumentet ikke vil godta det.
Jeg har ett oncecall abonnement, det er absolutt helt gratis, så lenge jeg ikke overstiger 90 utgående sms fra bilen i måneden (og ikke bruker 3g/edge/gprs selvfølgelig, men selv der er de veldig billige).