Ja jeg er ganske sjokkert over Lyse sin kundeservice her.
På "min side" (uavhengig av om jeg logger inn på lyse.no eller lysenett.no) viser at de hadde en "elektronisk overførsel" av målerstand (forbruk) den 1/9. Thats it. Produksjon står fremdeles på 1/1/1970
Pratet med min kontakt i Lyse som har tittelen "Prosjektleder Montasje".
Spurte blandt annet om ikke avlesning skal gå hver time, ikke en gang i måneden. Svaret var: "Det er jeg usikker på, må nesten bare vente og se."
Videre skyldte han på Otovo:"Har fått tilbakemelding om at denne skal nå være i ordren og registrert fra 19.06.2017.
Det er viktig at strømleverandøren din sender en forespørsel til oss, på vanlig måte, får å få produksjonsdata. Dette er ikke noe de får automatisk."
Jeg snakker med Otovo som sier at de er i kontakt med Lyse ukentlig, men svaret de får fra Lyse er at "systemet er nede akkurat nå", "skal sende lister i morgen", "det er noe som ikke virker med AMS". Osv.
Nå har jeg Lyse litt i halsen fra før pga dårlige kundeservice på Altibox, men her kan man ikke bytte leverandør.
Kanskje noen burde kontakte NVE og klage det inn?
På "min side" (uavhengig av om jeg logger inn på lyse.no eller lysenett.no) viser at de hadde en "elektronisk overførsel" av målerstand (forbruk) den 1/9. Thats it. Produksjon står fremdeles på 1/1/1970
Pratet med min kontakt i Lyse som har tittelen "Prosjektleder Montasje".
Spurte blandt annet om ikke avlesning skal gå hver time, ikke en gang i måneden. Svaret var: "Det er jeg usikker på, må nesten bare vente og se."
Videre skyldte han på Otovo:"Har fått tilbakemelding om at denne skal nå være i ordren og registrert fra 19.06.2017.
Det er viktig at strømleverandøren din sender en forespørsel til oss, på vanlig måte, får å få produksjonsdata. Dette er ikke noe de får automatisk."
Jeg snakker med Otovo som sier at de er i kontakt med Lyse ukentlig, men svaret de får fra Lyse er at "systemet er nede akkurat nå", "skal sende lister i morgen", "det er noe som ikke virker med AMS". Osv.
Nå har jeg Lyse litt i halsen fra før pga dårlige kundeservice på Altibox, men her kan man ikke bytte leverandør.
Kanskje noen burde kontakte NVE og klage det inn?