Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - superelbil

#16
Jeg fikk sendt epost til Mitsubishi Norge men fikk aldri noe svar fra dem. Men jeg fikk en melding fra verkstedet nå nylig at den skulle inn på planlagt verkstedbesøk.

Jeg har ikke bestilt noe service, så kanskje de fikser det på reklamasjon alikevel? Jeg poengterte jo både på telefon og i epost med at AC pumpa ikke er noe sjekkpunkt på service og at det heller ikke var noen feil på PKK.

Forbrukerkjøpsloven står jo egentlig sterkere enn garanti.
Jeg er fremdeles uten lånebil, så sykkelen uten el-motor har blitt brukt bra til jobb en periode nå  :)
#17
Da har bilen vært inne for sjekk. Og fikk melding om at den var ferdig. Jeg ringte de for å høre gva som var gjort og for å finne ut hva som var feil. I følge de jeg snakket med så var det AC pumpa som var gått. De ville ikke bytte denne siden 80 000 kilometer servicen ikke var gjennomført.

Da jeg var på 80 000 så var jeg på eukontroll der det var null feil. Så var det så å si den samme sjekken som en service. Derfor ble ikke service tatt sa jeg. Men det var ikke godt nok mente de.

Han sa jeg måtte ta service før de gjorde noe mer. Dette er jo reklamsjonssak så det skal jo ikke ha noe å si om servicen ikke er gjennomført.

Hva skal jeg gjøre?
#18
Jeg fikk kjørt den bort til nærmeste Mitsubishi forhandler nå i kveld siden det var lite biler sent på kvelden. Nå så jeg at batterinivået var høyere enn det var på bildet, uten at den hadde ladet noe siden bildet ble tatt. Etter ca 300 meter så gikk den tilbake i nødmodus, men slo den av og på så gikk det greit de siste 2 kilometerne.

Skal ta en tur oppom i morgen å høre hva de tror det kan være. Tror ikke jeg har leiebil i forsikringsavtalen min dessverre :)
#19
Ringte nettopp til Mitsubishi verksted for å høre med de. De sa at den først måtte få byttet det batterifestet før de kunne ta en diagnose av bilen. De hadde ikke mulighet for å ta bilen inn før den 20.10.15, så da er jeg uten bil frem til da og mest sannsynlig noen dager etterpå.

Er det sånn at garanti og reklamasjon saker må gjøres på merkeverksted?
Har jeg krav på lånebil mens dette holder på?
#20
Takk for et veldig grundig svar!

Jeg skal ringe forhandleren å se hva de sier på mandag.
Skal oppdatere når jeg har fått hørt fra de. Bilen har rullet 90 000km.
#21
Startet bilen på helt vanlig måte men så plutselig kom skilpadda opp etter kort tid, i tillegg lyser det et lys som hadde noe med batteriet å gjøre. Slo bilen av og så på igjen så var det borte, og alt var som vanlig. Men etter en liten stund kom det tilbake, og bilen mistet så å si all motorkraft og lading med reduksjons gir virket ikke. Maksfart var ca 20 km\t men når jeg stoppet hadde den ikke noe motorkraft til å forsette.


Har noen opplevd noe lignende?
Hva kan det være som er feil?
#22
Fikk til slutt byttet lysåærene på bilen! var litt stress når de skruene satt så godt fast og alle de klipsa som var under skjermen meeeen fikk det til :)

Så får jeg se om jeg får snakket med de på Mitsubishi verkstedet om reklamasjon på vindusvisker armen så kanskje de kan fikse batterifestet samtidig.
#23
Vil anbefale et lite stopp på Halhjem for å lade litt, så eventuelt litt på Stord (ved macdonaldsen). Neste plass har du på Aksdal (ved Aksdal senteret) så har du neste ladestasjon i Randaberg hvis du måtte trenge den. Ellers er det noen i Stavanger området som du kan bruke :)

Vil anbefale deg å søke opp hvor stasjonene ligger med appen LADENÅ. Lykke til!
#24
Er det noen som har byttet lyspærer på sin trilling?

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få gjort det. Skrudde vekk 3 skruer men lykten satt fast fremdeles. Har noen tips?

Det er snakk om nærlys :)


Har noen fått byttet vindusvisker armen på garanti grunnet rustdannelse?
#25
Sitat fra: Skjervesbu på lørdag 23. august 2014, klokken 10:12
Skjønner fremdeles ikke hvorfor man betaler opp mot  nybilpris for en tre år gammel bil? For man ikke en ny bil på veien for 150000 med vinterdekk?

Må bare si at når jeg kjøpte den så var nybilprisene en del høyere enn 150 000. For litt mer enn 150 000 kunne jeg heller ha kjøpt en brukt Nissan Leaf. Men poenget mitt var at det skulle være billigst mulig. De fleste trillingene var annonsert til 130 000 brukt og i-Miev var noe høyere. Jeg ville ha i--Miev fremfor en av de andre pga gode erfariger fra Mitsubishi verksted.

Prisene for dekkene jeg fikk er nok også godt under hva en forhandler kunne ha tilbudt meg :)
#26
Nå har det gått en stund siden jeg kjøpte min i-Miev fra Sør Import i Mandal.

Etter at jeg hadde hatt en prøvekjøring av en 2012 i-Miev så syns jeg ikke bilen var så gale med tanke på null utslipp, og veldig lite eller ingen avgifter på forskjellige ting. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha ny bil fordi den andre hadde begynt å tulle litt. Men først måtte jeg spare opp egenkapital var tanken. Så en dag ville ikke den gamle bilen mer og planene om ny bil måtte fremskyndes. Etter å ha regnet på det så ville lånet bli mindre enn det jeg betalte i bensin pr. måned alt annet var da bonus som bompenger, ferge og parkering.

finn.no fant jeg bilen min. 2011 i-Miev for 140 000 kroner stod det i annonsen. Jeg fikk den for 130 000 kroner inklusive omregistreringsavgift. Den hadde gått 35 826km da jeg fikk den.  Den ble kjørt på henger fra Mandal til IKEA Forus.  Det må også nevnet at jeg kjøpte den usett.

Siden den gang har jeg brukt bilen mye. Veldig mye. Hovedsaklig var det pendling som var hovedformålet mellom hjem, skole og jobb. Det har den klart utmerket bra! I begynnelsen hadde jeg litt rekkevidde angst men alt er tilvenning, Nå er den nærmest borte. Turer må planlegges litt mer og de tar lengre tid om det er snakk om "langturer". Da må varmeapparatet skrues av eller på medium og hurtigladere og stikkontakter må være plotta inn i GPS'en men med de plotta inn så har alt gått greit.

Så har det vært et problem med bilen. Varsellampen for bremsene begynte å lyse i dashbordet og det kom i tillegg en konstant høy pipelyd fra bilen. Det som hadde skjedd var at vakuumpumpen hadde tatt kvelden. Bremsepedalen var derfor steinhard og det hendte at bremsene hang og slapp litt. Verste var lyden. Heldigvis hva dette en garanti sak og ble fikset gratis. Samtidig fikk den 60 000km service som kom på 3516 kroner inklusive mva.

Etter vinteren som var fant jeg ut at vinterdekkene var ganske så utslitt fremme og at de måtte bli byttet til neste sesong. Når jeg skulle bestille nye vinterdekk viste det seg at også alle sommerdekkene var greit utslitt og burde byttes. Prisen på åtte nye dekk med frakt kom på 4320,80 kroner + 1000 kroner for å legge de på original felgene. Bestilte dekkene fra Dekkonline.com og fikk nye ventiler, montert og avbalansert hos Vianor.
Sommerdekkene var Falken SN832EC original dimensjoner fremme og bak.
Vinterdekkene var Maxxis MA-PW original dimensjoner fremme og bak.
Jeg hadde også forhørt meg med dekkforhandlere om hva de mente om vinterdekkene. De sa at folk bestilte gjerne de billigdekkene til sin bil nummer to. Falken dekkene hadde fått en grei score på Dekkonline så derfor ble de valgt.

Vet ikke helt hvordan det står til med batteriet men kommer vel ca 120km til vanlig på en lading.
Er veldig fornøyd med min elbil til mitt bruk!  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA