Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DannyRS

#31
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
onsdag 21. februar 2018, klokken 20:20
Sitat fra: Tomma på lørdag 17. februar 2018, klokken 14:07

Nissan Leaf range test

Noen som vet hvordan man kan få frem Drive Computer 1 og Drive Computer 2 som vises ca 02:00 i denne filmen?
Finnes ikke per nå i min LE
#32
Jeg har mattene med «høy kant», KE7485S001. Synes de er ok, men ikke like rå som weathertech-mattene jeg kjøpte fra Gytis til vår '14 leaf.

Bilene blir vel ikke levert uten noen som helst form for matter om man ikke kjøper det spesifikt?
#33
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Spring Cloud endelig funnet bilder
torsdag 15. februar 2018, klokken 10:55
Grubler på folie selv, det er noen «offisielle» varianter av to-tone.

Speil bør vel også bli svarte?
#34
Vår 2014 leaf er svart, akkurat samme fargekode som svart LE. Litt greit med en forandring, samt svart c-stolpe gjør at det blir litt kontrast til grønnsølvfargen. Har tenkt litt på å foliere taket svart ala 2-tone fargevalg.

Får muligens bilen utlevert neste uke, et par uker før tiden.
#35
Mange takk for bilder!
Håper min er en av de grønnsølvfargede.
#36
Levering ca 22 februar her. Er visst første forsendelsen fra Sunderland.
#37
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. november 2017, klokken 10:12
Det er vel også litt kjedelig for de som kjører mye i kø på vei til jobben? Jeg har inntrykk av at det er i nesten stillestående kø folk setter størst pris på slike systemer.
Godt poeng, Kirkebø.

Sitat fra: Joar Øverland på tirsdag 28. november 2017, klokken 10:30

Link til bildet.

Det viser at propilot ikke vil virke under 30 når ingen bil er foran. Over 30 til 60 vil den virke som adaptiv. Over 60 vil den virke med førerassistanse.

Med bil foran virker propilot som adaptiv og førerassistanse helt fra 0 til 144km/t. Noe raskere enn det bør ikke være nødvendig på en bil med maksfart 144 :P
Mange takk Joar! Dette ser jo veldig bra ut. Antar at dette gjelder for alle utgaver av ProPilot fra og med launch edition?

Er bildet fra intern opplæring i Nissan?  8)
#38
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / ProPilot assist - hastighetsbegrensninger?
tirsdag 28. november 2017, klokken 09:41
Har tidligere lest at ProPilots "adaptive cruise" kan aktiveres mellom 30 og 100 km/t. Det er litt begredelig da E6 i Østfold ofte har fartsgrense 110 km/t.

Har nå sett flere steder på nett at ProPilot vil fungere i høyere hastigheter. Broom har testet i 110 km/t (japan), og i følge selveste Jay Cole i kommentarfeltet på en artikkel hos insideevs er maks hastighet ca 90 mph.

Min forhandler kunne ikke svare på stående fot, men det skal fungere i "motorveihastighet". Noen som vet noe konkret?

Noen linker:
tomrhs oppsummering av tidlig us spec
Broom test
Artikkel hos Insideevs.com
#39
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Status Arctic Roads
torsdag 12. oktober 2017, klokken 18:24
Ladet en skvett med deltaladeren på Svinesundparken for et par dager siden. Virka bra. Uten brikke.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#40
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
fredag 01. september 2017, klokken 23:53
Min forhandler sa at priser ville være klare 25. september.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#41
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
torsdag 24. august 2017, klokken 18:40
Min forhandler sier «lansering» i Norge 7. sept, priser ca 25. sept og levering tidlig 2018.. ikke noe om batteri..

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#42
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
tirsdag 06. juni 2017, klokken 11:09
Sitat fra: DannyRS på mandag 29. mai 2017, klokken 20:30
62 138 km
AHr 58.47
SOH 89%
Hx 88.68%
25 QC. 1760 L1/L2

SOC ved avlesning var 70,5%.
Bilen ble levert august 2014.

Skal snart på en tur med hurtiglading, skal lese av igjen etter det.

63 094 km
AHr 59.76
SOH 91%
Hx 91,45%
32 QC. 1778 L1/L2

SOC ved avlesning var 32,4%. Ser at samtlige verdier har økt ;)
#43
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 29. mai 2017, klokken 20:30
62 138 km
AHr 58.47
SOH 89%
Hx 88.68%
25 QC. 1760 L1/L2

SOC ved avlesning var 70,5%.
Bilen ble levert august 2014.

Skal snart på en tur med hurtiglading, skal lese av igjen etter det.
#44
Dekk / Felger / Sv: Forskjell på A-dekk til Leaf?
onsdag 24. mai 2017, klokken 14:59
Sitat fra: tomrh på fredag 05. mai 2017, klokken 16:58
Andre her inne med 18" har vel opplevd 10-12% økt forbruk (over OE) med nye dekk som ikke var Toyo, så da havner du kanskje på 5-6% økning? Blir spennende å høre ja.

Kjørte ca 21 mil i går. I følge Carwings er snittforbruket på 1,33 kWh / 10 km denne dagen.

På motorvei var hastigheten ca 90 ekte km/t. Ble også endel køkjøring dessverre, noe som antakelig pynter litt på tallene.

Fikk på de nye dekka mandag kveld, så de er ikke akkurat innkjørt enda.



#45
Dekk / Felger / Sv: Forskjell på A-dekk til Leaf?
fredag 05. mai 2017, klokken 14:49
Da er Hakka Blue bestilt..  :)

Får se om jeg merker noe forskjell på forbruket.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA