Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fush

#1
TAYCAN / Sv: Vask
søndag 07. august 2022, klokken 17:47
Laserwash er greit, ellers er det nok håndvask som gjelder ja.
.
#2
TAYCAN / Sv: Vifte- Er dette normalt?
tirsdag 02. august 2022, klokken 10:18
Definitivt forskjell fra min bil i alle fall da. Min lager aldri noe støy ved saktelading med mindre klimaanlegget er på. Og ikke til nivået naboklager.
#3
TAYCAN / Sv: Vifte- Er dette normalt?
tirsdag 02. august 2022, klokken 01:35
Er bilen låst når du hører denne viften? Er preheat/precool cabin skrudd på?

Med mindre bilen min drar 200+ kW fra laderen er det ikke noen nevneverdig lyd, men AC'en og vifta bråker litt på utsiden av bilen når den låses opp eller blir stående ulåst med denne settingen på.

Innbiller meg også at det bråker litt ekstra om den lader samtidig, kanskje det er noen delte komponenter?

Vanskelig å se for seg lyden du beskriver i et forum 😊

EDIT : Har definitivt ikke opplevet "during" under kjøring, selv ikke på autobahn sommerstid med 200+ km/t -> 250+ kW lading -> 200+ km/t gjentatte sykluser.
#4
TAYCAN / Sv: Stor oppdatering til Taycan MY20, 21 og 22
torsdag 28. juli 2022, klokken 12:39
Fått e-post her også, bestilte time første ledige, som var 1. september på Porsche Center Son.
#5
TAYCAN / Sv: Stor oppdatering til Taycan MY20, 21 og 22
mandag 25. juli 2022, klokken 22:19
Sitat fra: esan på mandag 25. juli 2022, klokken 09:48
Gjelder deler av denne oppgradering også 22 modeller? Min bil er registrert første gang i des. 21, men er en 22 modell.

Yep, jeg har samme. Gjelder alle modeller fra '20-'22
#6
TAYCAN / Stor oppdatering til Taycan MY20, 21 og 22
fredag 22. juli 2022, klokken 09:13
I forbindelse med MY23 kommer det en stor oppdatering til tidligere modeller også som blant annet lar den lade på maks hastighet lengre, økt rekkevidde, flere function on demand (FoD) alternativer med mere:

https://www.taycanforum.com/forum/threads/official-porsche-announcement-pcm-update-coming-to-all-model-years-w-faster-charging-infotainment-improvements-and-range-bump.11871/
#7
TAYCAN / Sv: Europatur i Taycan
søndag 26. juni 2022, klokken 22:21
Hei,

Jeg hadde en road trip til Østerrike i vinter, og etter min erfaring så er Porsche sin navigasjon svært god til å finne ladere. Det den IKKE klarer er å f.eks holde seg eksklusivt til Ionity, eller tilpasse seg ekstremforbruk ved fri fart i Tyskland.

Er det viktig for deg å bruke kun Ionity, bruk ABRP og så Porsche sin navigasjon til å navigere dit slik at du kommer frem med rett batteritemperatur. Skal du kjøre fort i Tyskland (170+), regn med å gjøre korte stopp på hver eneste Ionity oppover med lading i "gullsonen" 10-65/70% for å få godt driv.
#8
Til informasjon så er faktisk viltnemnda en del av politiet 😊 så 112 burde være ok i kritiske situasjoner og 02800 ellers
#9
TAYCAN / Sv: Tester og medier
fredag 17. juni 2022, klokken 11:26
Sitat fra: overskyet på fredag 17. juni 2022, klokken 10:14
Tviler på at den motoriserte ladeluka gir 5-10% diff. Jeg har den og takrails jeg også.  Felgene og hjulene tror jeg har mye å si. Ellers enig i at det ikke har så mye å si, den lader så raskt at hvis du lader i tissepausene så går du ca aldri tomt.

Fra en Porsche factory rep, sitert på Taycanforum og diverse artikler:

"The drag goes from 0.22 Cd to 0.25 Cd when using the electric doors because the motor and electronics take up the space normally reserved for the fender vent. I haven't seen any data giving a value to how this affects range; probably because there are too many variables involved. It's really "cool factor" versus ultimate range."

0.03 drag coefficient på motorveien er ganske mye.
#10
TAYCAN / Sv: Tester og medier
fredag 17. juni 2022, klokken 09:43
Vil bare legge til her at følgende påvirker rekkevidden på Taycan ganske betraktelig:

Motoriserte ladeporter sperrer luftekanalene fra fremre hjulbrønn og gir 5-10% høyere forbruk.

De 21" Cross Turismo felgene i Bjørn sin test med 305 bak er også utrolig mye tørstere enn 20" turbo s aero felgene jeg har på vinterhjulene. At spec på Bjørn og bilen til andre testere lett utgjør 30-50wh forskjell i forbruk er absolutt sannsynlig uten at noen av testerene har gjort noe feil.

Det finnes ingen mulighet for at min bil med motoriserte ladeluker, 21" sommer CT felg og takrails klarer å kjøre over 400km i hverken 112 eller 120km/t hvis det ikke er nedoverbakke og medvind hele veien.

Kunne ikke brydd meg mindre om det, jeg tar igjen de andre bilene på langtur ved laderene og kjører fra de mens de fortsatt står og lader 50-70kw på 60-70% SOC

0-60% lading er helt vanvittig bra på denne bilen på langturer.
#11
TAYCAN / Sv: Tester og medier
fredag 03. juni 2022, klokken 14:29
Den manuelle rattstammen i Taycan er faktisk en mangel ved bilen også i forhold til standard. Jeg er 203cm høy og har kjørt begge variantene - det er vesentlig mer rom for justering med den elektriske rattstammen. Kunne ikke beholdt min CT hvis den ikke hadde den elektriske rattstammen.
#12
TAYCAN / Sv: Grus kommer inn i viftehus på Cross Turismo
mandag 23. mai 2022, klokken 11:39
Har ikke opplevet dette på min.
#13
TAYCAN / Sv: Trådløs mobillader overoppheter telefonen
mandag 23. mai 2022, klokken 11:37
Har en OnePlus 9 pro som lader helt greit der, bruker Android Auto / Spotify uten problemer. Derimot, hvis jeg har den på plass der og deler Wi-Fi til barna, da overoppheter den.
#14
Model 3 / Sv: Aerocaps bestilling, hvor?
onsdag 11. mai 2022, klokken 09:30
Koster nesten ingenting for disse på Finn
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lav bil (stålfjær)
fredag 22. april 2022, klokken 09:52
Må være dual motor (4wd) som er så innmari lav da.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA