Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hELgenen

#6511
Er det noen eiere der ute som har passert 25k i en X uten å ha opplevd en eneste liten feil og aldri hatt behov for å kontakte et service senter?  Jeg har fundert lenge og vel på å skaffe meg en,men har ennå til gode på møte en eier som ikke har opplevd noe. Når en så går inn på et slikt forum så forventer jeg å finne folk som klager over feil,men ikke når jeg snakker med folk direkte. Og det er der problemet ligger ,fordi jeg har ikke funnet noen som ikke har hatt en eller annen feil. De fleste får fikset opp i det de klager på,og bra er det,men er det virkelig slik at alle Model X har et eller annet som må fikses det første året de eier bilen?
#6512
Har en i3, 94AH. Null feil på 50.000 km. I mitt hode så forventer jeg bedre kvalitet på en så mye dyrere bil som TMX er.  Men også hørt at Mercedes sliter med litt feil på f.eks GLC 350e som jeg vurderer nå før avgiftene tar av.  Samme kan sies om Mitsubishi Outlander PHEV,også en del feil. Ellers snuser jeg på Volvo XC60 T8 og Lexus NX 300h. Kjøper gjerne en Model X dersom jeg kan stole på kvaliteten,men jeg får hjerte bank av å høre om alle feil. Og i3 skal beholdes ennå en stund...
#6513
Herregud hvor sykt
#6514
Sitat fra: gr på onsdag 16. mai 2018, klokken 23:08
Enig med en annen oppi her. Å si at dette er måten Tesla driver på blir feil...

Vel - de har i alle fall ett sted drevet slik - kanskje noen flere som kjenner stedet kunne fortelle akkurat dem om å skjerpe seg? Jeg eier ikke Tesla ene og alene fordi jeg med egne øyne har sett kvalitetsproblemer jeg selv ikke hadde akseptert - og jeg har snakket med eiere som har opplevd, hva jeg vil kalle, ekstrem venting på å få bilen fikset. Jeg vet at å gå inn på slike forum ikke tegner et korrekt bilde av situasjonen, men når landsdekkende aviser skriver om kvalitetsproblemer - ja da er en grense nådd........
#6515
Hadde gjort det samme som trådstarter i dette tilfelle. Det jeg oppfatter som mest problematisk er at Tesla presenterer kunden for en gjeldsavtale før bilen gås gjennom. Slik fremferd gir assosiasjoner til svindlere - de burde slutte med det med en gang. Først vise bilen - deretter signere...  Nr 2 på listen er måten Tesla håndterer kundens forespørsel om utbedringer. De behandler i praksis kunden som om de alle er junkier på jakt etter dopet Tesla selger. Helt uhørt spør du meg. Jeg har også kommet og hentet bil med feil - dog har jeg aldri lånt til bil uansett prisklasse så bilen er allerede betalt ved overtagelsen og kanskje det har hatt betydning - jeg vet ikke, men alle feil er blitt rettet prompte uten et eneste spørsmål. En ny bil skal være strøken - mer er det egentlig ikke å si om den saken.  Mulig det er en ny generasjon der ute som er mer opptatt av likes og apperance enn kvalitet,orden og trygghet  etter å ha siklet og ventet på drømmebilen i flere måneder? Uansett - folk som tar imot biler med feil gjør merket og seg selv en skikkelig bjørnetjeneste.  På sikt vil merket kunne assosieres med dårlig kvalitet - jeg mener det allerede har skjedd. Det har i alle fall stoppet meg fra å ville kjøpe en.  Når så de andre produsentene kommer med teknisk like gode biler og etablerer lade nettverk  på høyde med Tesla  - hva skal selge Tesla da - et dårlig kvalitetsrykte?? I mine øyne hjelper trådstarter både Tesla og eksisterende kunder ved å prøve å bygge opp merket - det er noe som begge parter er tjent med på sikt.  Det første og kanskje det enkleste Tesla kan gjøre er å endre på praksisen der kunden signerer papirer etter gjennomgang. Her skal begge parter stole på hverandre og spille med åpne kort - det er første bud.  Dernest må de på sikt ta grep i kvalitetskontrollen. Det er viktig at alle som leverer ut biler melder tilbake til fabrikken hva kunden klager på -  ofte er det svært enkle grep som må gjøres hos produsenten uten at dette trenger å koste dem noe som helst.  Å "skjule" feil og mangler ved å ikke rapportere tilbake til produsent kan faktisk være ødeleggende for produsenten og dermed også kunden som kjøper bilen. Synes trådstarter fortjener en klapp på skulderen her - kanskje kvaliteten kan bli bedre på sikt - da kjøper jeg gjerne en Model X.
#6516
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
tirsdag 15. mai 2018, klokken 09:10
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:45
Den rommer betydelig mindre enn en golf da du kan fylle opp opp til taket i en golf, litervolum måles bare opp til vindushøyde, noe som ikke eksisterer på model 3. En fin bil for f.eks et ung par, enslige, familier med godt voksne barn som ikke trenger særlig bagasje etc. Desverre ubrukelig for de flere småbarnsfamilier hvor man må være selektiv på hvilke vogn man kjøper og ikke regne med å få med noe særlig mer enn vogna.

Som familiebil har vel denne utspillt sin rolle allerede? Klart, noen vil alltid drømme om at den kan brukes som en fullverdig familiebil slik S kan - men realiteten er jo en annen. Derimot tviler jeg ikke ett sekund på at bilen er morsom å kjøre og gir eieren masse glede
#6517
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:38
Sitat fra: Pondus1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:13
Den bommer på et viktig parameter, plass. Jeg er overrasket over å se bildet av han i baksetet, han sitter jo nesten på gulvet. Og 340 liter i bagasjen, med liten åpning virker å invitere til irritasjon. I tillegg står det små seter, med mine 187 cm kan det fort bli snaut. Ble skeptisk nå, hadde vurdert å legge inn en bestilling.

Enig - vi snakker om en bil som i praksis ikke rommer mer enn hva en golf gjør, faktisk mindre (341 liter i e-golf).
Å legge inn bestilling i dag vil også innebære en avgifts risiko da levering ikke kan forventes før i 2020 - da kan mye ha skjedd på avgiftssiden. Kanskje vi får en moms på 12%??  Hva den norske prisen blir er ennå ikke kjent, men et sted mellom 400k og 500k fullt utstyrt virker jo ikke usannsynlig - kommer det en avgift på 50k på toppen av dette så er nok eventyret over for denne gang..........
#6518
Kia Niro EV / Sv: Visning av prod versjon av Niro
fredag 04. mai 2018, klokken 22:47
Bil uten hengerfeste er jo som meeto uten en  fornærmet eller en Trump med filter. Det fungerer bare ikke i virkeligheten.
#6519
Tesla / Sv: Burde Auto Pilot være gratis?
lørdag 31. mars 2018, klokken 14:24
Vil aldri ha det og foretrekker en opsjon for de som vil ha det. Kommer det standard vil jeg ha en måte å skru det av på. Koster det ekstra å kunne skru det av er jeg villig til å betale for det.
#6520
Sitat fra: Lynet på mandag 26. mars 2018, klokken 23:13
Dette må da være meget bra måte å få bilene til Nore på?

Til NORGE ja,til Nore nei. Nore ligger øverst i numedalen.
#6521
Tesla / Sv: Feil på nye biler, kundeservice og ventetid
lørdag 24. mars 2018, klokken 17:28
Har akkurat lest gjennom tråden - ville sjekke litt erfaringer med kundeservice, håndtering av feil osv. før jeg event. la inn bestilling på en X.  Tror jeg lar den bestillingen ligge på vent ennå en stund. Det jeg reagerte mest på er jo at flere her inne har akseptert å ta ut en bil med feil - har aldri gjort det selv og kommer aldri til å gjøre det. En ny bil skal vel  ikke leveres ut f.eks med bulker, lakkskader og annet tull?
#6522
i-Pace / Sv: Begrensninger på s
torsdag 15. mars 2018, klokken 13:46
Sitat fra: ludwig_holberg på torsdag 15. mars 2018, klokken 12:52
Audi indikerer på pris ca kr. 650.000,- justert for momsfritak, og 500 km rekkevidde, men etter NEDC-syklus...det gir ikke grunn til å forvente at E-Tron skal ta innersvingen på I-Pace.

Tja - e-tron til 650.000 + litt utstyr - la oss si 750.000 og så sammenligner en det med I-Pace og model X for tilsvarende pris....e-tron er jo en større bil enn i-pace. Kvaliteten er sikkert på plass. Dersom en godt ustyrt
e-tron kommer under 700.000 så er den definitvt en svært god utfordrer til i-pace og model X. Spesielt nå som I-Pace kommer med begrensninger på hvordan en kan spesifisere en S. I den gamle løsningen for S kunne jeg velge å vrake akkurat slik jeg ville og havne på rett over 700.000 for det jeg trengte. MEN jeg skulle gjerne hatt større hengervekt og litt større plass - det får jeg med e-tron - og dersom jeg kan få en e-tron med vinterdekk, hengerfeste og kanskje litt småtteri til for rundt 700.000 - ja så kan det fort fremstå som en bedre deal.....
#6523
i-Pace / Sv: Begrensninger på s
torsdag 15. mars 2018, klokken 12:00
Sitat fra: P85TMS på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:55
Så får vi som har kontrakt på S med det nå utilgjengelige utstyret bare vente og se hva som skjer.
Min konfigurasjon økte med 70.000,- nå og det er hvertfall helt uaktuelt. Jeg syns jeg har strekt meg langt nok når prisen bikker 750k, og nå nærmer den seg Model X og e-Tron. Så ringer Jaguar og ikke kan levere iht. kontrakt, så blir det ikke I-Pace på meg.

Er i lignende situasjon - har mest lyst til å hoppe på model X nå.
#6524
i-Pace / Sv: Begrensninger på s
torsdag 15. mars 2018, klokken 07:36
Bilen jeg hadde specet er ikke mulig å bestille lenger. Når en har mulighet til å kjøpe en premium bil synes jeg det er synd at en ikke får frie tøyler til å sy den sammen akkurat som en selv vil. Jeg trodde faktisk det var et poeng i seg selv. Isteden må kundene nå velge om en vil kjøpe dyrt utstyr som en ikke vil ha, men få mulighet til å smykke seg med betegnelser som f.eks HSE, eller leve med skammen i å sitte med en S og sluke kameler over manglende utstyr en gjerne skulle hatt, men ikke får lov å kjøpe. Personlig vil jeg f.eks IKKE ha 20" eller større - prioriterer komfort. Dernest vil jeg ikke ha noe dyrt skinn - føler at jeg kaster bort pengene her. Sort tak interiør vil jeg gjerne ha - fordi det er mest praktisk og ser helhetlig ut. Dernest vil jeg gjerne ha karbondetaljer og selvfølgelig det beste lyset som er å oppdrive på bilen med tanke på sikkerhet - har små barn og firer ikke en tomme på sikkerheten! Men neida - ikke mulig!!!!!!
#6525
i-Pace / Sv: Begrensninger på s
onsdag 14. mars 2018, klokken 21:48
Sitat fra: Stein123 på onsdag 14. mars 2018, klokken 21:23
Har spekket en S modell til mine behov, var en tur i Geneve i går for å få en bedre titt pluss litt annet og se også. Var innom  Jaguar iOslo idag for en del oppklarende spørsmål, og fikk info om at config sidene ville bli oppdatert ila dagen med begrensninger i valg av utstyr til s. Har ikke fått opp de nye kriteria enda, men de kommer nok.

Useriøst spør du meg. Kanskje de ble skremt av hvor mange som ville bygge fra S? Så nå skal de tvinge folk til å velge ting de ikke trenger for å få noe de vil ha? Snakk om å melke kundene
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA