Nå ser det ut som noen flere aktører begynner å prise ren kWh pris:
Fikk følgende fra Circle K nå :
AC lading 22 kw : 4.29 kr/kWh
Opp til 50 kW : 5.39 kr/kWh/6.39 (kunde/drop-in)
Opp til 150 kW : 5.79 kr/kWh/6.79 (kunde/drop-in)
Opp til 350 kW (Ionity) : 0.852 € = 8.31 kr/kWh
Billig blir det ikke - en gjennomsnittelig elbil med snitt forbruk på ca 2 kwh/mil vil jo her måtte belage
seg på å betale alt fra 8.58 (22 kw AC ) til 16.62 kr/mil (Ionity).
Dersom vi sier 20 kroner literen for diesel og et forbruk på 0.5 liter - så er det altså 10 kroner mila her.
Stort sett vil det koste mer å kjøre elbil gitt hurtiglading enn å bruke fossilt slik jeg kan se det.
50 kW lader og 5.39 kr/kWh gir jo en kostnad på ca 10.78 kr/mil
Kanskje ikke noe nytt - men det er jo lettere å sammenligne nå som prisen er ren kWh pris
Fikk følgende fra Circle K nå :
AC lading 22 kw : 4.29 kr/kWh
Opp til 50 kW : 5.39 kr/kWh/6.39 (kunde/drop-in)
Opp til 150 kW : 5.79 kr/kWh/6.79 (kunde/drop-in)
Opp til 350 kW (Ionity) : 0.852 € = 8.31 kr/kWh
Billig blir det ikke - en gjennomsnittelig elbil med snitt forbruk på ca 2 kwh/mil vil jo her måtte belage
seg på å betale alt fra 8.58 (22 kw AC ) til 16.62 kr/mil (Ionity).
Dersom vi sier 20 kroner literen for diesel og et forbruk på 0.5 liter - så er det altså 10 kroner mila her.
Stort sett vil det koste mer å kjøre elbil gitt hurtiglading enn å bruke fossilt slik jeg kan se det.
50 kW lader og 5.39 kr/kWh gir jo en kostnad på ca 10.78 kr/mil
Kanskje ikke noe nytt - men det er jo lettere å sammenligne nå som prisen er ren kWh pris