Bruker denne....kjekt å kunne koble den rett til iPhonen:
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3697163
https://www.prisjakt.no/product.php?p=3697163
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Vesel på mandag 15. april 2019, klokken 20:47Ja jeg opplever det samme. Veldig ofte pussig plassering. Versjon 2019.8.4
Andre som opplever dette?
Når Autopilot er på med autostyring synes jeg den legger seg for nærme midtstripa. Det er et større problem på trange veier enn brede. Jeg må som regel overstyre den når det er biler i det andre feltet for den kjører nærmere dem enn jeg er komfortabel med. I forrige uke lånte jeg en Model S fra slutten av 2018 da bilen var inne på service for utbedringer, og den hadde ikke dette problemet.
Sitat fra: Sulle på mandag 15. april 2019, klokken 21:37Har også kjørt TMS og er enig.
Vi har både TM3 og TMS, jeg mener også at TMS kjører generelt bedre og er mindre nervøs.
Sitat fra: Toalmar på mandag 15. april 2019, klokken 07:25Samme skjedde meg på fredag, men har LTE.
Lurer på om min kanskje også mangler 4G. Nå skal man ikke tro, men vite sies det.
Skjermen min blafret her om dagen, fikk oransje farge flere steder før den ble svart.
Kom så igjen av seg selv og har fungert etterpå. Merker at bilen er umulig å vekke når den står parkert i garasjen selv om jeg har wifi der.
Sitat fra: Tom på mandag 15. april 2019, klokken 08:11Trodde alle bilene har gitter/trekk med god luftgjennomgang i hattehylla.Sitat fra: TRM på søndag 14. april 2019, klokken 12:41Er du sikker på at du har åpning i hattehylle,på min er det ikke det..Sitat fra: Handyman på søndag 14. april 2019, klokken 12:19Tanken var å bytte ut originalplata med en DIY plate med luftehull. Det er åpning i hattehylla, så bagasjerommet får luft derfra. Om det er tilstrekkelig på en varm sommerdag vet jeg ikke.
Ville nok vurdert å blassere kjøleboksen et sted med bedre sirkulasjon enn i "kjelleren" i trunken.
Mange biler ventilerer luft fra kupeen ut bak støtfangeren, men vet ikke om TM3 gjør dette.
Blir man ikke kvitt varmen fra kompressoren går virkningsgraden kraftig ned og strømforbruket tilsvarende opp.
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 15. april 2019, klokken 12:58Mulig jeg misforstår deg, men pr nå selger ikke Tesla noen opsjon/produkt med løfte om Level 4/5.
Det finnes ikke konkret spesifikasjon (utover autonomi level 4/5) og ingen plan for når det vil komme.
Sitat fra: teslamsp på mandag 15. april 2019, klokken 11:29Hvis du sikter til FSD slik det var markedsført tidligere med Level 4/5, så er jeg helt enig.
Tesla prøver å selge noe som ikke finnes. Kjøper du opsjoner på børsen så vet du hvertfall hva du betaler for, det gjør du ikke her. Norge er nok ikke beste egnet for autopilot uansettt, pga snø. Det er jo så vidt vi selv greier å se hvor vi kjører enkelte ganger. Men i fremtiden, hvis og når det en gang fungerer, blir det sikkert veldig bra. Før det er det veldig rart at Tesla i det hele tatt prøver å selge det. Er ikke ofte man prøver å selge funksjoner som ikke finnes på et produkt
Sitat fra: najtrox på mandag 15. april 2019, klokken 10:02Tror bare de som fikk utlevert bil etter februar har fått lovnad om oppgradering til FSD.
Noen som hentet ut bil før 01.03 med EAP som har fått/eller blitt lovet FSD? Føler meg veldig alene i denne gruppen. Sitter litt på gjerdet når det gjelder FSD, mistenker at de vil kjøre kampanjer med jevne mellomrom når de trenger penger.
Sitat fra: ElTor på søndag 14. april 2019, klokken 23:23Hvilken versjon??
Død sub etter siste oppdatering, noen tips for å fikse?
Sitat fra: Sverre Hasvold på fredag 12. april 2019, klokken 11:05Sitat fra: Ospeskogen på fredag 12. april 2019, klokken 10:45Etter at jeg fikk 2019.8.4 så kan jeg lade med 13A med UMCen som fulgte med bilen. Hadde max 8A før det.
Jeg er førstegangseier ev el-bil og er forsåvidt en lykkelig eier av Tesla 3. Har bare flere utfordringer med lading. Har en 16 A kurs hjemme (tre fas, men lader 1fas). Ingen uttak på kursen ellers. I begynnelsen ladet den på 16 A, men nå går den automatisk ned på 8 A. Det lyser også rødt på laderen.
I tillegge reduserer den stadig maks ladekapasitet. Begynte på ca 500 km og er nå nede i 445 km før den gir varsel om at bilen er fulladet. Noen tips om dette?
Hvis det er på et vanlig støpsel så skal den ikke lade på mer enn 8A selv om du har høyere kapasitet. Med CEE (industristikk) så får du mer.
Sitat fra: My2cents på søndag 14. april 2019, klokken 21:57Tipper det er design fremfor funksjon.Sitat fra: Handyman på søndag 14. april 2019, klokken 21:13My thoughts exactly! Men hva er greia med at takstativet buer og ikke er rett egentlig?
Jeg strammer også bare med fingrene, og det holder når mutterne låses. Bøylene står godt fast.
Brukte bare 5 minutter på monteringen andre gangen.
Var i utgangspunktet skeptisk, men syns nå at patenten egentlig er helt OK.
Sitat fra: TRM på søndag 14. april 2019, klokken 12:41Jo så at du skrev det.Sitat fra: Handyman på søndag 14. april 2019, klokken 12:19Tanken var å bytte ut originalplata med en DIY plate med luftehull. Det er åpning i hattehylla, så bagasjerommet får luft derfra. Om det er tilstrekkelig på en varm sommerdag vet jeg ikke.
Ville nok vurdert å blassere kjøleboksen et sted med bedre sirkulasjon enn i "kjelleren" i trunken.
Mange biler ventilerer luft fra kupeen ut bak støtfangeren, men vet ikke om TM3 gjør dette.
Blir man ikke kvitt varmen fra kompressoren går virkningsgraden kraftig ned og strømforbruket tilsvarende opp.
Sitat fra: Toalmar på søndag 14. april 2019, klokken 09:34Lade når man kan, ikke når man må.Sitat fra: knut.aulie på lørdag 13. april 2019, klokken 23:09Det er riktig at jeg ikke trengte å lade der, men har man tilgang på å få litt mere påfyll gratis mens man bare står der så er det for meg helt ok.
Starte lading over 50% gir jo aldri god fart. På destinasjonslader er jo dette som forventet.
Men har du kjørt dit på 60% trenger du ikke lade, selv på 50% ville bare litt lading gjort marginen stor nok.