Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Handyman

Sider: 1 [2]
16
Model 3 / Premium versus non-Premium?
« på: Onsdag 23. Januar 2019, klokken 12:57 »
Har scrollet gjennom den amerikanske manualen til Model 3.
En del funksjoner er knyttet til premium-pakken uten at det er beskrevet særlig hvordan non-premium blir.
(Bruker "non-premium" i stedet for "standard", for å unngå forveksling med Standard Range, som ikke har noe med saken å gjøre)

Følgende er i manualen knyttet til PUP "Premium upgrade package":
Centre console
 - USB-ports
 - Storage pockets at the back of the front seats
 - Adjusting front seats
 - Adjusting steering wheel
 - Mirror and rear window defrost
 - Tilted mirrors
 - Mirror Auto Fold
 - LED-lights along the rim of the headlights,
 - Rear seat heaters
 - Immersive sound
 - 12V socket
 - Lumbar adjustment
 - Different headroom measurements

På nettsiden er følgende beskrevet:

Begge utgaver (Premium og non-premium):
- 15-tommers berøringsskjerm
 - Klimakontroller med to soner
 - FM-radio og Bluetooth®-tilkobling, Spotify og Internett-radio (DAB+ er I alle fall bekreftet på Premium)
 - OTA-oppdateringer via Wi-Fi

I den Norske manualen står følgende listet for alle Model 3:
- Filskifteassistent
- Kollisjonsvarselassistent
- Hastighetsassistent
- Automatisk fjernlys

Premium:
   - 4 USB-porter, dokking for 2 smarttelefoner
   - 5 oppvarmede seter
   - Oppvarmede sidespeil
   - Elektriske forseter
   - Tilpassede sjåførprofiler
   - Tonet glasstak
   - Premium-lydsystem
   - LED-tåkelys
   - 12 mnd. Premium-tilkobling

Non-premium:
   - Tekstilseter
   - Lagring i midtkonsoll (unten lokk?)
   - 2 USB-porter (kun i midtkonsoll?)
   - 3 mnd. Premium-tilkobling

Spekulasjoner om standard:
   - Mindre takhøyde i baksetet
   - Standard lydsystem
   - Manuell innstilling av setene (uten sjåførprofiler?)
   - Manuell eller ingen innstilling av ratt?
   - Åpen midtkonsoll
   - Antar at DAB+ er standard
   - Metalltak i stedet for glass (funker det med takstativ?)
Det ryktes om at det også blir glasstak på non-premium, men at det blir heldekkende taktrekk innvendig, begrunnet med forenklet produksjon. Kanskje metalltak kommer senere? (mindre kuldestråling og kulderas i non-premium)

Antar derfor at følgende ikke er på non-premium
   - Kurvelys
   - Lommer bak på forsetene
   - Varme i sidespeil
   - Tiltbare sidespeil
   - Justerbar korsryggstøtte
   - Telefondocking
   - USB for baksetet
   - Tonet glass
   - Setevarme i baksetet

"Premium tilkobling" (antydet 800,- pr år):
   - Satelittkart med sanntids trafikkvisualisering
   - Direkteavspilt media i bilen
   - OTA-oppdateringer via mobilnettet i tillegg til Wi-Fi

Som vi vet med Tesla endrer ting seg stadig, og den europeiske modellen kan være ulik på flere områder. Når biler uten PUP lanseres, kan det godt hende at noen av disse egenskapene er inkludert.

Edit: lagt til info fra den norske manualen, og rettet skrivefeil.

17
Volkswagen VW / Car-net problemer
« på: Tirsdag 14. Oktober 2014, klokken 09:45 »
I helga sluttet Car-net å helt å fungere. Store deler av lørdag og søndag fikk jeg ikke logget inn engang.
Systemet har for min del, frem til nå, fungert tålig greit, men litt tregt.  Fikk e-up`en i august.

På mandag ble det mulig å logge inn, men gamle data for batteriet og klimaanlegget vises, og ingen innstillinger kan endres. Får nå beskjed om at: "Prosessen ble låst. Det blir sent for mange forespørsler". Dette gjelder både nettsiden og Appen.
Alle historiske kjøredata har forsvunnet, også i bilen! Antok at dataene i bilen lå lokalt, men de er slettet. Har ikke rørt innstillingene i bilen, så dataene må ha blitt slettet av systemet.
Har blitt fortalt at dette har skjedd med flere. Blandt annet en kundebehandler jeg snakket med hos Møller.
De sier at det er "tregheter" i systemet, men på meg virker det som at systemet har brutt helt sammen.
Noen andre som opplever det samme? eller har løsning på problemet?

Sider: 1 [2]