Sitat fra: Sven-Erik på mandag 05. januar 2015, klokken 17:04
Tipper Panduck har Leaf eller Zoe.
LEAF. Hadde jeg hat Zoe, kunne jeg jo ofte brukt 22kW lader til 1kr pr minutt. for å lade når batteriet er såpass fult at det ikke trekker mer enn 22kW uansett. Zoe eiere har ofte flere muligheter. Men om jeg har Leaf, eUp, eGolf, i3, SoulEV, det blir vel det samme. Ladingen og bruk blir stort sett det samme, det er vel omtrent bare Zoe som skiller seg her, ved at den har mulighet til 22kW lading til en billigere penge. Hadde jeg hatt Zoe, ville jeg veldig skjelden benyttet lading til 2.50kr pr min, ettersom 22kW AC ladere langt ofte er ledige og normalt fungerer...
Den bilen som skiller seg ut er jo Tesla, og der bruker man vel ikke disse 2.50kr laderene uansett. Dersom Tesla-eiere argumenterer for kW pris, så de kan betale mindre ettersom de trekker 11kW eller 22kW fra en 43kW stople, får de gjerne gjøre det. For oss andre vil uansett være et godt argument MOT kW betaling, så de som ikke kan trekke 43kW velger seg billigere 22kW-stopler. GK har jo flere steder AC ladere til langt bedre priser enn 2.50kr pr minutt, Fortum har mange 22kW ladere til 1kr pr minutt, så for Tesla-eiere finnes det mange alternativ, i tillegg til nettverket med superladere.