Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jensjacob

#31
e-Golf / Sv: Rattvarme
tirsdag 24. januar 2017, klokken 17:45
Sitat fra: ReneM på tirsdag 24. januar 2017, klokken 09:54
Slik ser det ut:



Leser nå at man også kan betjene rattvarme i klima meny.

Ratttet er helt likt, så det ser ut som det går fint med nærende airbag.

Er det et billede fra en højrestyret bil ? Eller sidder knappen bare længst væk fra rattet ??
Havde jeg haft ratvarme havde jeg nok også foretrukket en separat knap.
Men indtil da kan jeg jo bare købe et ratbetræk hvis behovet skulle opstå...  ::)
#32
Er det ikke bare at koble sin bil af nettet ?

Jeg kører med en WinXP version som ikke er opdateret i 5+ år og den kører perfekt. Den er så også lavet af en hacker som lugede alt bloatwaren fra Microsoft ud. Desværre så er det ikke de originale 'fabrikanter' der laver det bedste kode. Hvad enten de så ikke vil eller ikke kan... det kan altid diskuteres.
#33
e-Golf / Sv: Små irritasjonsmomenter med e-Golf
søndag 08. januar 2017, klokken 21:05
Sitat fra: ReneM på søndag 08. januar 2017, klokken 18:22
- jeg irriterer meg grønt over hylingen når du åpner døren med tenning på. Selv i P gjør den det. VW skjønner klart ikke at man av og til må ut av bilen.

Det kan slås fra med VCDS tweaks. Det irriterede også mig.
#34
e-Golf / Sv: Brugt e-Golf <2017
lørdag 07. januar 2017, klokken 16:17
Og præcis derfor skal man blande VW helt udenom det og være klar til at teame op med nogen der er med på at lave noget reverse engineering og bruge den startkapital det kræver.

Og nej, det kommer ikke til at ske imorgen eller næste år men om et par år eller tre. Til den tid vil 2014 modellen stadig være god og potentiel fejlfri og - vigtigst - usandsynlig billig. Så kan man købe et par eksemplarer at reverse engineere på.

Sådan som jeg ser det, så vil den største udfordring være at afmontere batteripakken, åbne den og efterfølgende samle den igen til samme vandtætte niveau. Resten er praktik. Selv det softwaremæssige. De rigtige folk vil kunne finde ud af det.

Så kan VW hoppe og danse men hvad jeg vælger at gøre med den VW jeg har købt og betalt er ikke VW's bekymring. Kun det danske motorregister som skal se til at bilerne er i forsvarlig stand hvis de skal køre på vejene.
#35
e-Golf / Sv: Brugt e-Golf <2017
søndag 01. januar 2017, klokken 21:18
Ikke hvis den er fuld af funktioner jeg ikke gider have eller hvis standardfunktionerne er digitaliserede til et niveau hvor responstiden er langsom eller blot uforudsigelig. Jeg gider det ikke.
#36
e-Golf / Brugt e-Golf <2017
søndag 01. januar 2017, klokken 20:38
Hvad er priserne ved at være nede i ?

Jeg fandt denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e-golf-vii/85-kw-comfortline-aut-5d/3050194
2015, 19000 km, næsten alt i udstyr til 209.000 DKK som jeg synes er billigt.

Hvis man så venter et par år og går efter en 2014'er med måske 25000 km på tælleren så kan den måske fås til 150 - 160k.
Så kan man give sig selv et budget på 150.000 til at opgradere til Kreisels batteri med 55 kWh og måske en 10 kW lader. - Alt andet uændret.

Hvis jeg havde valget mellem en 2017'er med 35 kWh batteri + en masse digitaliserede funktioner jeg ikke har brug for og en standardudstyret fejlfri 2014'er med 55 kWh nyt batteri til samme pris, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge...

#37
Jeg tror i princippet det er plug and go hvis VW er med på den. Men det er de næppe. Kreisel har bygget et 130% større batteri i en 2015 eller 16 e-golf, men hvad de har opgraderet udover batteriet af software og hardware ved jeg ikke. De har helt sikkert fået hjælp af VW.
#38
e-Golf / Sv: Nye e-Golf, on board lader?
søndag 27. november 2016, klokken 20:28
Jeg har 40 km til arbejde så jeg kører fast 80 hver dag 5 dage om ugen. Hvis det var mit eneste kørselsbehov, så kunne jeg nøjes med at lade med 6 A mens jeg spiser og ser TV og så lidt mere med 6A mens jeg sover.

Men sommetider kommer jeg hjem fra arbejde og skal have drengen til sport, eller jeg skal handle på vej hjem fra arbejde eller noget helt tredie. Den højere ladehastighed jeg ønsker i hjemmet (11 kW ville være perfekt) handler om hvor hurtig bilen kan nå at blive klar til de små ekstrature der vil dukke op i løbet af dagen. Ture man ikke kan eller gider planlægge sig ud af. Ture som man hellere ville køre i elbil end fossilbil hvis man havde strøm nok - og dermed havde valget.

Tænk over at en gammel e-Golf kan tilføje en ekstra halv tank på en time med 11 kW. Det ville være lækkert.
#39
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
fredag 18. november 2016, klokken 21:56
Hvis ikke jeg kan købe en færdig løsning, så laver jeg det selv - eller får nogen til det. Ligesom man rutinemæssigt skifter motorer i fossilbiler idag. Jeg er allerede igang med opsparing og indledende undersøgelser, så mon ikke jeg er klar om 2-3 år ?
#40
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
fredag 18. november 2016, klokken 18:59
Er der ikke drejeknap for volumen længere ? Er det også blevet touch ??

Oj.. jeg bliver mere og mere glad for min 2016 model. Jeg kan ikke vente til jeg kan få et 55 kWh Kreisel batteri og en tre faset 10 kW lader i om et par år når det kan fås til en rimelig pris.
#41
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
fredag 11. november 2016, klokken 20:19
For dem der ikke har set denne update fra Kreisel:

http://www.kreiselelectric.com/en/blog/kreisel-e-golf-offers-double-range/
http://www.kreiselelectric.com/en/projects/electric-golf/

Helt rart at vide at det eksisterer derude. Trist det ikke er tilgængeligt.
#42
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
torsdag 10. november 2016, klokken 22:27
Hej alle jer der er vant til at rode med VCDS settings...
Tror i der findes et afsnit hvor man kan styre om en funktion kun skal være tilgængelig med tænding på eller ej ?
Jeg vil gerne kunne tænde for varmen (luft, sæder er ok allerede) mens jeg lader.

Dvs. enten
1. så skal varmen kunne tændes selvom tænding ikke er på (disable tændingsbetingelse for den funktion ?)

eller

2. Man skal kunne slå tænding på SELVOM ja, at ladestikket sidder i. Jeg taler kun om at slå tænding på - altså dreje nøglen til sidste stabile position som i en fossilbil. Ikke om at vride nøglen det aller sidste stykke som sætter bilen i 'Ready' mode.
Dvs. bilen behøver ikke være åh.. så bange for at jeg kører væk med ladestikket i.

Derudover så er jeg usandsynlig træt af at have en god praktisk funktion i bilen som jeg ikke kan kontrollere selvom jeg står ved siden af bilen med nøglen i hånden - altså en situation hvor jeg BURDE have fuld kontrol.
Jeg taler selvfølgelig om forvarmnings funktionen som kun er tilgængelig via et stykke sørgeligt software.
Ingen funktioner burde være tilgængelige KUN via software. Ihvertfald ikke en så simpel funktion som at tænde eller slukke for noget varme.


#43
e-Golf / Sv: 50000 km rapport egolf mkv1 uten VP
onsdag 02. november 2016, klokken 22:22
Jeg bruger denne transportable lader som fast lader da den er kompakt og regulær at sætte op og har et langt kabel.

http://www.e-station-store.com/en/portable-charging-stations/11-evr1-type-2-max-37-kw-portable-charging-station.html

Den kører altid 16 A og har heller aldrig fejlet.
#44
Alt det andre / Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side
fredag 28. oktober 2016, klokken 22:10
Jeg troede ikke det var så let at løbe om hjørner med det norske motorkontor...
I  Danmark vil jeg gætte på at definitionen på en hydrogen bil er en bil hvis drivmotor får sin energi fra hydrogen. Om det så sker via forbrænding i en ottomotor eller via spaltning i en brændselscelle som leverer strøm til en elmotor betyder sikkert mindre.
#45
Mit argument for at køre i andet end 'D' er at jeg ikke gider at flytte foden mellem speeder og bremse hele tiden ved kørsel i tæt trafik/by eller skiftende trafik på motorvej.

Jeg sejler når jeg kan og hvis jeg får behov for at bremse vipper jeg girstangen tilbage i B. Hvis den så bremser for meget så balancerer jeg det bare ud med speederen. Når omstændighederne så er til sejling igen så vipper jeg girstangen igen. Det er let da jeg alligevel hviler hånden på den det meste af tiden.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA