Jeg er rigtig glad for eGolfen og den klarer det den skal i dagligdagen. Sommetider med lidt hjælp fra enten hurtigladning eller 8-16A hos vennerne eller familien.
Men, jeg har dog en drøm om en dag at kunne opgradere batteri og lader. Det behøver ikke være næste år eller om tre... Måske bare engang. Jeg er vant til at have mine biler længe og besparelserne på at have elbil ryger ind på en konto til opgradering/retrofit af elsystemet.
Det ultimative ville være 40-50 kWh batteri med 3x16A ladning (11 kW). Så tror jeg simpelthen ikke jeg behøvede mere - ever.
Iøvrigt, hvis en elbil kan lade med 11 kW, og nu snakker jeg 3 faser af 16A (ikke en vanvittig 1x50A konstellation - det lader jeg amerikanerene om) - hvordan er lader og 'laddeklad' så opbygget ? Jeg antager at kladden som altid blot lader strømmen passere når sikkerheden er ok og ikke begynder at omforme på strøm og faseantal.
Men, jeg har dog en drøm om en dag at kunne opgradere batteri og lader. Det behøver ikke være næste år eller om tre... Måske bare engang. Jeg er vant til at have mine biler længe og besparelserne på at have elbil ryger ind på en konto til opgradering/retrofit af elsystemet.
Det ultimative ville være 40-50 kWh batteri med 3x16A ladning (11 kW). Så tror jeg simpelthen ikke jeg behøvede mere - ever.
Iøvrigt, hvis en elbil kan lade med 11 kW, og nu snakker jeg 3 faser af 16A (ikke en vanvittig 1x50A konstellation - det lader jeg amerikanerene om) - hvordan er lader og 'laddeklad' så opbygget ? Jeg antager at kladden som altid blot lader strømmen passere når sikkerheden er ok og ikke begynder at omforme på strøm og faseantal.