Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ove

#16
BMW i3 / Sv: 120ah - realistisk rekkevidde - egne erfaringer
tirsdag 08. januar 2019, klokken 13:55
Det høres jo lovende ut. Jeg endte med å bestille i3s og får regne med litt lavere rekkevidde.
#17
BMW i3 / Sv: Sportspakken - verdt å gå for denne?
fredag 04. januar 2019, klokken 20:00
Vurderte mye frem og tilbake om jeg skulle gå for sportspakke eller ikke. Når jeg til slutt bestilte 120ah, så endte jeg opp med i3s. Om det er verd det? Nei, helt sikkert ikke, men skitt au :)
#18
BMW i3 / 120ah - realistisk rekkevidde - egne erfaringer
fredag 28. desember 2018, klokken 11:37
Hei!
Har fått et pristilbud på en i3s 120ah, og har derfor et rekkeviddespørsmål til dere som allerede har mottatt sin 120ah i3 eller i3s.
Teslabjørn får ca. 225 km ved ca. 1,5 gr.C og tørre veier i 90 km/t.
Hva erfarer dere av realistisk rekkeviddeved blandet kjøring under div. forhold?
#19
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
torsdag 06. desember 2018, klokken 14:12
Mange parametre som påvirker forbruket: Hva med lufttettheten ved 0 grader og 30 grader. Har ikke regnet på det, men det vil nok også ha en viss betydning.
#20
Audi e-tron / Sv: Salg av bil/reservasjon.
onsdag 05. desember 2018, klokken 13:10
Tviler på det. Det er vel sagt fra Møller at
«Alle skal få» innen rimelig tid. De første som kommer er overprisede smurfeblå.
#21
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 01. desember 2018, klokken 14:38
Sitat fra: Klykken på lørdag 01. desember 2018, klokken 14:27
Dra girspaken i N, så seiler du. Men det er strengt tatt waste of time. Bruk ACC eller pedalen. Det er null stress etter at man har kjørt et par ganger.
Sparer minimalt med energi på seiling, også.
Det var nok ikke det jeg mente med seiling. Det var muligheten til å stille graden av regenerering når du slipper pedalen. Syns bare det er mer behagelig. Å sette i N, er bare stress. Fikk uansett svar. Kul bil, syns jeg.
#22
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 01. desember 2018, klokken 14:30
Sitat fra: TM på lørdag 01. desember 2018, klokken 14:13
Det er ingen endring når det gjelder seiling. Hadde vært OK å ha mulugheten, men det er en vanesak og ikke noe jeg savner.
OK, takk for svar. Ikke noen dealbreaker, da. På e-golfen regeneretre jeg alltid til å begynne med, men endte etterhvert til helst å seile. Det blir nok en uansett en bil for familemedlemmer, som i dag brenner av fossilt brensel og bompenger for min regning :)
#23
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 01. desember 2018, klokken 13:07
Vurderer å bytte en av fosilbilene mine med en i3 120Ah. Har ikke prøvekjørt en i3 siden 2014, men valgte e-golf den gang. (Fikk en mye bedre deal). Et spørsmål i den forbindelse. Er det mulig å "seile" med i3 nå, eller er det regenerering hele tiden?
#24
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
lørdag 01. desember 2018, klokken 12:58
Nå må vi ikke glemme at det kun er Tesla som kan lage bil. Derfor er det viktig å følge med i alle merkeforum for å stanse alle forsøk på å skrive noe fordelaktig om et annet merke. Frykten for at andre kan like noe annet enn Tesla er stor. BTW jeg liker Tesla og har vært på nippet til å handle et par ganger. Det ligger nok an til at det sannsynligvis blir e-tron. Hadde litt høyere forvetninger til pris/utstyr, så jeg får se når all info er klar.
#25
Audi e-tron / Sv: Tesla Fanboys i ETron Forum
onsdag 07. november 2018, klokken 14:24
Jeg liker tesla godt jeg, men den var jo morsom da.
#26
Audi e-tron / Sv: e-tron Edition One
tirsdag 23. oktober 2018, klokken 13:11
Vedr. ladeluken, så får jeg håpe de har dratt erfaring fra e-Golfen, for den har hatt slike utfordringer som du beskriver. Får også håpe at varmeaparatet er bedre.
#27
e-Golf / Sv: 200km e-golf og kapasitet i dag
fredag 19. oktober 2018, klokken 16:11
168 km normal - 181 km eco+,  17 grader, 2015 mod 59000 km.
#28
e-Golf / Sv: E-golfens Adaptive cruise kontroll spørsmål
fredag 19. oktober 2018, klokken 07:07
kanskje litt på siden, men er det flere som har filosofert over økt forbruk når ACC benyttes? 10% økning ca.?
#29
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
søndag 23. september 2018, klokken 16:41
Sitat fra: TM på søndag 23. september 2018, klokken 16:31
Sitat fra: Ove på søndag 23. september 2018, klokken 16:21
Har rykket fremca. 30 plasser siden lansering, så hvis halvparten forran meg takker nei til edition one, så er det muligheter for tidlig leveranse. Skjønt skeptisk til fargen, prisen og spec`, så vi får se om det kan friste nok i forhold til å spec`e den opp selv.
e-tron Limited er vel et bra alternativ til Edition One.
Ja, enig. Blir noen spennende uker fremover  :+1:
#30
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
søndag 23. september 2018, klokken 16:21
Har rykket fremca. 30 plasser siden lansering, så hvis halvparten forran meg takker nei til edition one, så er det muligheter for tidlig leveranse. Skjønt skeptisk til fargen, prisen og spec`, så vi får se om det kan friste nok i forhold til å spec`e den opp selv.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA