Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LittleHammer

#31
Sitat fra: daktari på fredag 15. november 2019, klokken 11:58
T/r uten å lade, altså ca 40 mil? Hvilken rute kjører du da?

Rv4 (pga alt veiarbeidet).
Ca 34-35 mil T/R
#32
Sitat fra: Tin på torsdag 14. november 2019, klokken 21:24
Drar du sjelden på langtur, holder fartsgrensen i 100-110 sone og ikke trenger mye plass, så blir du helt sikkert fornøyd med iPace :). Vi kjørte Oslo - skeikampen i lett snøvær i helgen. Dro med 87% på tanken. 22 mil ish. Måtte lade for å komme frem..

Det hørtes rart ut. jeg kommer lett tur/retur Lillehammer - Oslo.
#33
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:07
Kommer det noe mail fra Jaguar eller forhandler om disse oppdateringene?
#34
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
fredag 11. oktober 2019, klokken 17:38
Takk for oppklarende informasjon JaguarNorge  :+1:

Dette er spennende!
#35
Sitat fra: TB på fredag 04. oktober 2019, klokken 19:29
Godt det løste seg. Godt du skriver på nett, slik at andre kan finne tips og triks.

Et spørsmål - hvor stor ble regningen fra verkstedet?
Måtte du betale for alt de gjorde, eller fikk du mye rabatter på feilsøkningen, da det ble feilsøkt på feil sted?

Regningen min ble på ca 10500. I tillegg betalte jeg 3500 for en del jeg ikke trengte. Dyr feilsøking!

Jeg fikk en god del rabatt. De hadde brukt lang tid første gang de fjernet OBCen siden boltene var rustet fast. Synes det var ålreit av merkeverkstedet å gå med på å sette inn brukt del - og å spille på lag da jeg foreslo sikringen. Men at jeg kunne ha sluppet unna med noen promille av dette...
#36
Ja da har jeg litt erfaring selv etter å ha hatt bilen på verksted siden 20. juni.

-Bilen ble først feilsøkt hos Peugeot og ekspert fortalte at det enten var vannpumpe eller OBC.
Siden OBC var heftig mye dyrere å fikse, samt at vi ikke visste hva vi nå vet, gikk vi med på at vannpumpa kunne skiftes. Samme feilkode etter skifte...

-Så gikk vi på nett etter en brukt OBC. Fant først en 2016-modell. Fikk ikke installert denne siden de tidligere tvillingene (modeller opp til tidlig 2012) har en annen type OBC.
Den riktige OBCen viste seg å være vanskelige å finne, men med litt flaks fant vi en på finn til 3500 kr.

-OBC ble så skiftet. Samme feilkode ble lest ut..... Nå tenkte jeg at det var like greit å få åpnet en av de to (tilsynelatende defekte) OBCer jeg nå satt med for å sjekke kretskortene etter forbrente komponenter eller liknende. En ting skurret likevel; hvorfor virket heller ikke den "nye" OBCen? Det viste seg at en bruker på facebookgruppa for trillingene (med mer erfaring enn meg) med suksess hadde byttet sikringen i topplokket på inverteren så jeg ba verkstedet om å gjøre akkurat dette.

-Sikringen i topplokket på inverteren ble byttet. Bilen tar igjen lading og alle feilkoder borte! Verkstedet ble litt forundret, men glade for all erfaring de hadde gjort seg med bilen min!

Hadde jeg i juni bare visst at å skru av strømmen til hovedbatteriet, åpne et deksel med seks skruer, og å bytte en sikring til 35 kr var alt jeg hadde trengt å gjøre... :o

Sitat fra: LittleHammer på onsdag 19. juni 2019, klokken 20:36
Har fått gul bil m/utropstegn og rødt batterisymbol.
Bilen går som normalt, men tar ikke AC-lading.

Frykter at konverteren gir feilmelding. I følge merkeverkstedet vil dette koste rundt 40k å fikse. Har skjønt det sånn at denne delen skal være forholdsvis grei å skifte ut med litt erfaring, og at det til og med kan hende man slipper unna med å lodde noen komponenter på selve kretskortet.

Noen med erfaring?
#37
TAYCAN / Sv: Kansellering
onsdag 25. september 2019, klokken 08:48
Dette ser vi vel hele tiden når en forhandler av biler med få registreringer plutselig skal håndtere en mangedobling av kunder/kanselleringer. Har erfaring med Jaguar.
#38
i-Pace / Sv: InControl 19B SOTA incoming!
torsdag 19. september 2019, klokken 21:02
Fantastisk! Hva med responsen på skjermene?
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Plaid
søndag 15. september 2019, klokken 21:55
Hjulbuene på Nurburgringbilen er vel bare gjort bredere for å få plass til hjulene.. Eller har Elon twitret om den også?
#40
i-Pace / Sv: Pris på vinterhjul
torsdag 12. september 2019, klokken 08:03
Er alltids en eller annen som selger standard 18" på finn.
Fant en nå når jeg søkte.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156714327
#41
i-Pace / Sv: Overflategaranti
tirsdag 10. september 2019, klokken 08:52
Ja, det er hentet fra Jaguars sider.
#42
i-Pace / Overflategaranti
mandag 09. september 2019, klokken 09:27
Noen som vet hva denne dekker, eller ikke dekker?

"OVERFLATEGARANTI
Med denne garantien vil all lakkering utføres av et Jaguar-godkjent serviceverksted, uten omkostninger.
Dette er en 5-års dekning som gjelder fra dagen du fikk overlevert din nye Jaguar, uavhengig av kjørelengde.!"
#43
i-Pace / Sv: SOTA på plass
søndag 08. september 2019, klokken 16:17
Var på 18D i nesten et halvt år før jeg fikk min første SOTA-melding.

Min erfaring etter SOTA-oppdatering fra 18D til 19A:

-Ikke inntrykk av smidigere menyer (hastighet), jeg har heller ikke funnet noen nye features bortsett fra en skjerm som forteller meg hvor mye rekkevidde jeg vil spare ved å slå av ditt og datt.
-Ryggekameraet er fortsatt både tregt og hakkete
-Enkelte ganger kommer ikke ryggekameraet på under rygging (jeg får heller ikke valgt noen av kameraene manuelt). Opplevde ikke dette med 18D
-Infotainmentskjermen har vært sort ved én anledning. Opplevde ikke dette med 18D.
#44
i-Pace / Sv: SOTA på plass
torsdag 29. august 2019, klokken 21:58
Jeg ventet til bilen hadde lastet ned og installert. Da fikk jeg beskjed om å slå av bilen og låse for å fullføre installasjonen. I følge manualen bør man ha bilen låst i opptil 30 min for å være sikker på at alt er ferdig.
#45
i-Pace / Sv: SOTA på plass
torsdag 29. august 2019, klokken 17:51
Jeg fikk også oppdatert til 19A i dag. Ingen avtale med forhandler.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA