Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LittleHammer

#1
i-Pace / Sv: Feil på 12v batteri
tirsdag 10. januar 2023, klokken 13:58
Ser at mange får problemet ved mye småkjøring.

Vel, vi fikk problemet (hybridbatteri) nå etter julen. I julen var det mye langkjøring, og lite småkjøring. I tillegg ladet vi jo bilen mye. Forstår ikke helt dette. Verkstedet sier at det ikke er så farlig så lenge feilmeldingen blir borte. Bør jeg ringe verkstedet igjen og mase om utbedringer? Begynner å bli luta lei alle disse garantifiksene. Må ha vært inne 8-10 ganger for forskjellig småplukk de fire årene vi har eid bilen.
#2
Sitat fra: Mr.Zero på mandag 21. oktober 2013, klokken 08:14
Ettersom dette er en grisedyr affære, er det mye å spare på å skifte filteret selv.
Legger ved et bilde som viser et nytt kontra et som har sittet i 17.000km i område rundt Oslo. Noe møkkete, men på langt nær tett.

For å skifte dette, åpner man hanskerommet. De to stopperne på hver sin side som hindrer lokket i å falle helt ned, trykker man så mot hverandre slik at hanskeromlokket kommer nærmere gulvet og dermed veldig enkelt kan tas helt ut. Kikk så rett frem - og et hvitt plastikkdeksel viser seg. Klem inn "låsehempene" på hver sin side og ta løs dekselet. Da ser en filteret liggende inne i et lite rom. Skift filteret som måler 17x17 cm.
En dreven filterskifter (gjort jobben 1-3 ganger), gjør denne operasjonen på rundt 15 sekunder. ;D

Ha en fin filtrert dag! 8)

Kan noen bekrefte at det er riktig at pilen på filteret skal peke ned?
Skal skifte mitt filter, og det brukte filteret hadde pil opp, i tillegg til at det var merket med «up» og «down». Det gamle filteret var et originalfilter satt inn på verksted.
#3
Sitat fra: engolf på søndag 12. desember 2021, klokken 14:23
Egentligen inte, men det är klart det blir enklare att komma åt.
Men det klarar du också genom att vrida ratten helt till höger, och då har du ganska bra med plats på höger sida, och helt till vänster när du jobbar på vänster sida.
Plastklips går ofta sönder vid demontering, och behöver du några extra har jag en liten påse liggande:)

Hei, kupper denne gamle tråden..
Er det disse klipsene som passer til trillingene?
https://verkstedutstyr.no/254/6409/36508-Nissan-Mitsubishi-og-Toyota-85x198x142-10stk.aspx
#4
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
søndag 10. januar 2021, klokken 19:36
Jepp, blir mange korte turer. Gjennomsnittsforbruket for alle 28kkm bilen er kjørt er 26kWh/100km (logger alt).
#5
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
lørdag 09. januar 2021, klokken 21:38
GOM sa 251 km rekkevidde ved 100% i dag. Bilen lider i kulda!
I dag kjørte vi ca 40 km, 35 km flatt og 5 km med 250 m stigning. 38 kWh/100km !
#6
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Nye BKK ladestasjoner
onsdag 30. desember 2020, klokken 19:34
Sitat fra: Orbit på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:03
Ja, men nummeret som er trykket på brikkene/kortene til Plugsurfing er ikke selve RFID'en. Du kan lese av RFID og registrere brikken når du er på en av BKK sine ladere. I app går du inn på "Brukerprofil", deretter "Autoskann ladebrikke", så er resten selvforklarende.

(DEFA cloudcharge tilbyr også samme muligheten til å avlese RFID med sin app.)

Tusen takk :)
#7
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Nye BKK ladestasjoner
onsdag 30. desember 2020, klokken 14:33
Hei! Dette har sikkert blitt besvart før, men jeg fant ikke noe ved å søke.
Er det ikke mulig å registrere plugsurfingkort eller brikke hos bkk? Nummeret inneholder mange tegn som ikke aksepteres når jeg prøver å legge inn brikken i appen
#8
i-Pace / Sv: Brukt i-Pace
mandag 28. desember 2020, klokken 23:19
Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 27. desember 2020, klokken 23:28
Når høyden til forlenget modus er oppnådd, kan man be om ytterligere heving hvis det er nødvendig.
Trykk på bremsepedalen for å opprettholde kontroll over bilen. Trykk på oppknappen 1 i mer enn tre sekunder.

Takk!

Angående listen din over "must haves osv" så har jeg en S med alle tilvalgene du nevner bortsett fra panoramatak.
Tåkelys og ionisering hadde jeg kanskje valgt bort om jeg hade spekka ny bil i dag. 4-soners klima blir nok bra på sikt, men med småunger så er bakseteklimapanelet stort sett i låst modus....    Hvis det hadde vært mulig å velge oppgraderte (SE) LEDs på det tidspunktet jeg bestilte bilen så hadde jeg nok lagt til det, men har planer om å installere en saftig LED-bar på sikt som gjør samme nytten. S-lyktene er helt greie.
#9
i-Pace / Sv: Brukt i-Pace
søndag 27. desember 2020, klokken 22:41
Offroad 2? Har I-Pace med luftfjæring, men har ikke fått med meg at det er to ekstra nivåer over standardhøyde? Skjer ikke noe på mitt display når jeg prøver å trykke en ekstra gang.
Uansett så er det plenty på nivå 1. Målte det selv til ca 21 cm.
#10
XC40-EV / Sv: Faktisk forbruk og rekkevidde
fredag 20. november 2020, klokken 07:31
Sitat fra: Trond Svenning på tirsdag 17. november 2020, klokken 09:14

Jeg prøver å forstå sammenhengen og spør derfor:
Batteriet tilføres energi under lading. Er da det omtalte ladetapet differansen mellom tilført energi og lagret energi?

Er det dette som beskrives som ladetap?

Nå ble det riktig.
#11
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
torsdag 28. mai 2020, klokken 13:19
Fikk i går. Hadde en tidligere versjon av 20A fra før.
#12
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
torsdag 21. mai 2020, klokken 22:12
Min har aldri gjort det.
#13
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
onsdag 20. mai 2020, klokken 22:31
Synes det er litt... rart at alt bortsett fra infotainment ikke engang viser versjonsnummer nesten to år etter at den første bilen ble levert  :o
#14
i-Pace / Sv: Bytte av battericelle
mandag 11. mai 2020, klokken 16:49
Er ikke en del andre elbilbatterier bygget opp slik at moduler må skiftes hvis én celle ryker? Med dertil skyhøye delepriser. Minnes å ha lest om Leafeiere som har måttet bytte batterimoduler som koster mer enn restverdien til bilen...

Kan med årene kanskje bli langt hyggeligere økonomisk sett hvis det er tilfelle at cellene kan skiftes individuelt?
#15
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
fredag 08. mai 2020, klokken 20:00
Jeg fikk 20A allerede i mars. Etter det tror jeg den ble stoppet?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA