Vi bør sjekke oppå hvordan dette engenltig fungerer.
Tenker følgende tester:
Test1:
1) Start med kald bil (kaldt batteri) og 10-20% SOC
2) Start hurtiglading.
3) Noter ladeefekt hvert 5 minutt inntil SOC er 60-70%
Hvis vi aldri kommer i nærheten av 40-50 KW så bør vi reklamere. Da er det noe galt med SW etter min mening.
Er jo opplagt at batterkondisjonering bør starte under hurtiglading (både oppvarming og kjøling er jo aktuelt).
Test2:
Som Test1, men denne gangen starter vi med 20 minutters pre-kondisjonering.
Tenker følgende tester:
Test1:
1) Start med kald bil (kaldt batteri) og 10-20% SOC
2) Start hurtiglading.
3) Noter ladeefekt hvert 5 minutt inntil SOC er 60-70%
Hvis vi aldri kommer i nærheten av 40-50 KW så bør vi reklamere. Da er det noe galt med SW etter min mening.
Er jo opplagt at batterkondisjonering bør starte under hurtiglading (både oppvarming og kjøling er jo aktuelt).
Test2:
Som Test1, men denne gangen starter vi med 20 minutters pre-kondisjonering.