Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tellus

#2281
i-Pace / Sv: Endelig bestilling av I-Pace
fredag 05. januar 2018, klokken 20:10
Flott  :+1:
Legger du ut SE spec også ?
#2282
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
fredag 05. januar 2018, klokken 15:50
Skuffende at det ikke kom frem noe nytt overhodet. Ikke engang hengerfeste kunne Audi bekrefte selv om de uttalte seg på en måte at det er overveiende sannsynlig at bilen får det.

Det mest interessante var inforomasjonen vedrørende utbygging av det nye 350kW ladenettverket. I 2018 kommer det ladestasjoner mellom Oslo-Stavanger, Oslo-Bergen samt Oslo-Trondheim. I tillegg kommer det en i Rygge i Østfold for de som skal ut/in av landet.
#2283
i-Pace / Sv: Endelig bestilling av I-Pace
fredag 05. januar 2018, klokken 15:46
Sitat fra: mariowing på fredag 05. januar 2018, klokken 15:28
Sitat fra: mariowing på fredag 05. januar 2018, klokken 13:26
Hva med ombord laderen for hjemmebruk, spurte du noe om den?

Nå har jeg blitt oppringt, så jeg spurte selv. Svaret er at den kan lade med 11 kw. Nøyaktig det svaret jeg håpet på :-)

Regner med det er 3x16 A og ikke 48x1A  ?
#2284
i-Pace / Sv: Endelig bestilling av I-Pace
fredag 05. januar 2018, klokken 13:58
De tre variantene nevnt  er SE, HSE og First-Edition.

Den siste varianten er S og skulle koste rundt 620. Kan være at Jaguar Norge i siste liten har bestemt seg for ikke å tilby den. I så fall gir de slipp på en glimrende markedsførings effekt ved å kunne tilby I-Pace til omlag samme pris som billigste Tesla S og samtidig tilby lengre rekkevidde og hengefeste.

Vi får snart offisiell informasjon.
#2285
Ipace kommer med minst 100 kW hurtiglading. Lenge siden dette ble bekreftet fra offisielle kilder. Norge skal få relativt mye av årets produksjon,men neppe mer enn maks 1500 biler.
#2286
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: 2018-modell
torsdag 04. januar 2018, klokken 18:52
Skal visstnok være termostatstyrt rattvarme  :)
#2287
Model 3 / Sv: Produksjonstakt
onsdag 03. januar 2018, klokken 23:53
Ouch,

Tesla makter å bli ytterligere 3 måneder forsinket på 3 måneder. 5000/uke skal nå i følge Tesla først bli nådd ved utgangen av Q2.

Best case 2018 produksjon av M3 blir nå drøye 200K hvis vi legger til grunn lineær vekst. Hvis vi da kan stole på Tesla sine prognoser vel og merke.

Tror vi vil skrive 2020 før de som bestiller M3 i dag får sine biler. Mulig tidligere hvis mange nok kansellerer sine bestillinger.
#2288
i-Pace / Sv: Endelig bestilling av I-Pace
onsdag 03. januar 2018, klokken 22:48
Sitat fra: Imagine på onsdag 03. januar 2018, klokken 21:28
Spennende om prisene kommer denne uken.
Har hørt av noen som kjenner noen som kjenner noen fortelle at det kommer tre versjoner. En simpelt utstyrt til kr 600-650, en mellomversjon til noe midt i mellom og en toppversjon til ca drøyt 800. Sistnevnte kan ikke velges utstyr til. Jeg tipper de fint klarer å levere en I-Pace i 2018 til en som bestiller i mai også? Disse listegreiene er rimelig stressende og litt tåpelige. Og jeg synes det hadde vært greit å se/prøve den før et eventuelt kjøp.

Det skal komme 4 versjoner. Den billigste blir I-Pace S og er nok der først og fremst for å få en lav fra-pris, men kan egentlig være et godt kjøp hvis hvis man ikke bryr seg om store hjul og skinnseter. Du får både Meridian audio system og LED-lys i grunnversjonen.

I-Pace SE får i tillegg 20 tommers hjul og skinnseter, ACC og elektrisk bakluke.
I-Pace HSE får i tillegg 18-veis justering på fremseter og surround.
I-Pace First-Edition får alt, men man må nøye seg med et begrenset utvalg av farger.

Alt etter info fra Nederland samt litt rykter her og der.

Så nå kan vi begynne å gjette prisen på de forskjellige modellene  ;)
#2289
i-Pace / Sv: I-Pace på Geilo
tirsdag 02. januar 2018, klokken 11:32
Har også fått bekreftet hengerfeste
#2290
Kjøpe elbil? / Sv: Porsche e mission
søndag 31. desember 2017, klokken 09:27
Porsche vs Tesla...... :o
#2291
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
lørdag 23. desember 2017, klokken 10:44
Jeg har nå også fått høre at spesifikasjoner og priser er klare i løpet av januar. Det vil bli mulig å bestille bilen.

Vet ikke mer om prising utover at prisen skal være konkurransedyktig sammenlignet med Tesla sine modeller.

Tipper startpris rundt startpris på Tesla Model S 75.
#2292
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
torsdag 21. desember 2017, klokken 23:31
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 21. desember 2017, klokken 23:26
Det står flere steder på nettet at rekkevidden stod i det lekkede dokumentet.

Ja hvis det står på nettet må det jo være sant  :D

For to uker siden drev jaguar med optimaliseringsarbeid rundt I-Pace. Dette i følge en ledende jaguar ingeniør. Har vondt for å tro at offisielle tall skulle foreligge allerede nå.

Time will tell.
#2293
i-Pace / Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?
torsdag 21. desember 2017, klokken 23:22
Tar du bort overhenget foran for Model-X så blir ikke forskjellen så stor. Med andre ord regner jeg med at I-Pace får svært stor innvending plass.

Men for all del. Det er viktig for noen å ha 5 meter bil  :o
#2294
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
torsdag 21. desember 2017, klokken 23:16
#2295
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Import av Bolt
torsdag 21. desember 2017, klokken 14:29
Vi bør sjekke oppå hvordan dette engenltig fungerer.

Tenker følgende tester:

Test1:
1) Start med kald bil (kaldt batteri) og 10-20% SOC
2) Start hurtiglading.
3) Noter ladeefekt hvert 5 minutt inntil SOC er 60-70%

Hvis vi aldri kommer i nærheten av 40-50 KW så bør vi reklamere. Da er det noe galt med SW etter min mening.
Er jo opplagt at batterkondisjonering bør starte under hurtiglading (både oppvarming og kjøling er jo aktuelt).

Test2:
Som Test1, men denne gangen starter vi med 20 minutters pre-kondisjonering.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA