Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TorS

#16
BMW iX3 / Sv: Ting jeg lurer på
torsdag 25. mars 2021, klokken 22:51
Det er et lite blått lys i "konsollet" i taket som er litt plagsomt ved kjøring i mørket. Noen andre som ser dette, eller er det kun min bil?
#17
BMW iX3 / Sv: Vi som har fått iX3
torsdag 25. mars 2021, klokken 21:57
Jeg forhåndsbestilte på Vipps 3. september 2018. Bestilt den 16. juli 2020. Bilen ble produsert 16. november 2020. Utlevert 24. mars 2021.
#18
BMW iX3 / Ladenivå
tirsdag 23. mars 2021, klokken 11:14
Forhandler er i gang med klargjøring av bilen min.

Når bilen ankom forhandler var soc nede på 8%. Så foretok forhandler en lading fra 8% til 14%, 26 min, ca. 5 kWh levert, ca 11kW i snitt. Neste lading av forhandler var 13% til 100%, 6 t 37 m., ca. 73 kWh levert, ca. 11kW i snitt. (At den klarer 11kW i snitt på hele ladingen er jo bra.)

Fra connected-drive > utviklerpanel

"soc": 100,
"socmax": 74.66

Det kan se ut som om batterikapasiteten er ca. som lovet (dersom man kan stole på tallene) og at lang tid fra produksjon (16.11.2021) ikke har skadet dette vesentlig i det minste.
#19
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
mandag 15. mars 2021, klokken 15:22
Fikk akkurat e-post fra forhandler:

Nå fikk vi melding om at bilen blir forsinket i Drammen grunnet snøvær. Det er derfor ikke sikkert vi klarer å få den klar denne uken. Vi får bare avvente å se hvilken dag den kommer, så avtaler vi nøyaktig dag for levering. Men om det ikke går denne uken vil det i alle fall gå fint neste uke.

Så da får jeg vel bilen før påsken i det minste. (I morgen er det nøyaktig 4 måneder siden bilen ble produsert. Tar tid dette.)
#20
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
onsdag 10. mars 2021, klokken 17:09
Det ble åpnet opp for forhåndsbestilling i september 2018 ved å betale inn 15.000,- på Vips.
#21
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
onsdag 10. mars 2021, klokken 16:09
Bilen min kom ikke med Autoprogress før helgen. Jeg fikk beskjed fra forhandler i dag at den har kommet til Drammen (med båten PROMETHEUS LEADER). Virker som det var en god del iX3 som kom til Drammen i dag. Det skal holde hardt om jeg får den utlevert innen 4 måneder etter den ble produsert 16.11.2020. Det har vært lenge å vente etter at jeg forhåndsbestilte 3. september 2018.
#22
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
fredag 05. mars 2021, klokken 11:27
Båten Autoprogress ligger nå i Oslo. Den er forventet til Drammen i ettermiddag. Antar det er en god del kunde iX3 med denne (forhåpentlig også min). Dersom dette stemmer, bør de første kunne få nøyaktig dato for levering rett over helgen.
#23
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
onsdag 17. februar 2021, klokken 18:30
Forhandler sier det har skjedd en statusoppdatering på min bil i dag. Trolig er den ankommet Bremerhaven. (Forrige oppdatering var rundt den 28.12.) Fikk ikke vite noe mere i dag. Har tidligere fått levering innen uke 9/2021. Noen andre med levering uke 8/9/10 som har fått noe mere informasjon de siste dagene?
#24
TEST TEST TEST / Uten linjeskift
onsdag 17. februar 2021, klokken 09:34
Uten linjeskift denne gangen.
#25
TEST TEST TEST / Linjeskift
onsdag 17. februar 2021, klokken 09:32
Med linjeskift
#26
Jeg har fått bekreftet fra selger, som allerede har ordnet med vinterdekkene,

"På vinterdekk vil du få 245/50-19"
#27
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
onsdag 03. februar 2021, klokken 19:33
For de som lurer satte jeg meg på venteliste 3. september 2018. Jeg bestilte bilen 16. juli 2020. Jeg fikk VIN nummer 6. november 2020. Den ble produsert 16. november 2020. Siste statusoppdatering i forhandler sitt system var 28. desember 2020. Forventet seneste levering er nå uke 9/mars/2021.
#28
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
onsdag 03. februar 2021, klokken 19:19
Jeg fikk prøvesitte bilen hos forhandler i dag. Måtte love ikke å ta noen bilder, siden lansering ikke er før 11.2. Forventet seneste levering for min bil er nå uke 9 (opp fra tidligere uke 8 ). Det har ikke vært noen annen statusoppdatering på den siden slutten av desember. Dette blir den første iX3 her så forhandler er spent på tid fra fabrikk til Bremerhaven. Etter det er den inne på kjent grunn tidsmessig og de kan si nøyaktig når jeg får bilen.

Jeg fikk også tilbud om å få tilgang til bilen i app'en, men da måtte jeg passe på å ikke å låse den. Ellers ville de ikke klare å kjøre bilen av båten. Jeg tok ikke sjansen på det. Får vente til den kommer.

Leser nå på BMW Charging at 1. eier av ny iX3 får ett år med abonnement på Ionity med kr 1.70 / kWt.
#29
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
mandag 28. september 2020, klokken 22:53
Jeg har nå hatt i3 i nesten 6 år. Den har inntil for en del år tilbake stort sett dekket behovet mitt. Nå er ungene blitt store og et viktig kriterium er at det er forholdvis greit å tilbringe en del timer i baksetet for en person på 190+ cm. Et av problemene med i3 i i denne sammenheng er fotbrønnen i baksetene, eller rettere sagt fraværet av denne. Ikke minst når framsetene er helt nede.

Jeg ønsker meg derfor en bil med OK fotbrønn i baksetene, som ikke koster alt for mye. Noe særlig mer enn 600' er for mye for meg. Da er de fleste nyere store rene elbiler utelukket.

Jeg sjekket derfor med forhandler før jeg bestilt iX3. Han kunne opplyse at X3 har 12 cm klaring når sete er helt nede. Etter sjekk med produktansvarlig for iX3, så kunne han opplyse at iX3 batteriet tar 10mm av fotbrønnen. Mao. det er 11 cm klaring når framsetene er helt nede. Det er akseptabelt.

Det tok så veldig lang tid før reservasjonsholderne for iX3 fikk noe særlig informasjon, så når det kom gode kritikker av Skoda Enyaq reserverte jeg også denne. Etterpå leste jeg følgende i Motor: «Dessuten sitter man høyere, med en kraftigere vinkel i knærne.» Dvs. tilsvarende som for i3 og egner seg ikke for mitt bruk. Jeg avbestilte med en gang.

Så ser jeg ID.4 nevnt som et alternativ her. Bildet fra baksetene i artikkelen

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/qAnw01/dette-blir-de-norske-prisene-paa-volkswagen-id4

viser at ID.4 knapt nok har fotbrønn så vidt jeg kan se. Dvs. egner seg ikke for mitt bruk.

Jeg bor slik til at jeg hadde håp om at iX3 hadde AWD. Samtidig har jeg vært imponert over fremkommeligheten til i3. Jeg håper derfor at iX3 til tross for en helt annen vektklasse, vil vise noe av de samme egenskapene. Hvis ikke får jeg selge bilen og kjøpe noe annet.

Enhver må selv vurdere sitt bruksområde / hva de må ha. Jeg ser ikke helt poenget med å lire av seg masse negativitet til en bil som ikke dekker eget behov. Da får man finne seg en annen bil.
#30
BMW i3 / Sv: i3 60Ah: Hva er kapasiteten på batteriet ditt?
lørdag 15. august 2020, klokken 20:36
i3 okt 2014
109536 km
soc: 17.986000061035156
socmax: 17.98

(Avlest via www.bmw-connecteddrive.no -> Remote Cockpit -> Utviklerverktøy i Chrome -> fil ved navn min VIN kode.)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA