Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nickelilltroll

#16
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 18. november 2020, klokken 19:45
Mail fra Tesla nå: Utlevering Brumuddal 1 des. Bestilt 20. Oktober. Hvit, LR, HF, 19", vinter. Oh happy days! :D :D

NB: Fikk forespeila at bilen var på T. Ace for ca 10 dager siden via mail.
#17
Model 3 / Sv: Hva liker du best med din TM3?
onsdag 18. november 2020, klokken 06:43
Har hatt noen elbiler fra før, og fossil selvfølgelig. Det jeg koser meg mest med, og som nå bare er der er såklart appen som fungerer, den er informativ, enkel og, igen FUNGERER!! ;)

Er så godt at komme ut til en kokvarm bil i -15 når naboen sin elbil står bunnfrossen og banninga står høgt! ;D

Stereoanlegget og brukersnittet til Spotify! Hver kjøretur som er litt lenger er nå en gledje. Europaferien i fjor sommer var helt utruligt fin takket vare denna solide og gode funksjon!

Autopiloten! Noen fantombremsinger og litt skvetten av og til, jada...MEN så mye mer utvilt jeg er etter de lenger kjøreturene jeg er nå! Kjøpte meg en håndleddsvikt fra Biltema med borrelås(700gram), og fest på ratten. De lengste kjøreturan nå om dagen kjører bilen helt selv faktisk :) Jessda, ikke lov og fy fy... Jeg følger godt fortsatt med på kjøreturen ;)

Ladenettverket! Samme her, har levd med CCS noen år. Det var flott og brukbart når det var nytt, og ikke så mange brukere...for noen år siden. Men ikke nå lenger. At navigasjonen gjør ALT for deg i en Tesla er så digg! Regner ut   og anbefaller alt som trengs på langtur. Har fortsatt til gode at stå i ladekø, ikke fått lading eller et stall som varit kaputt ;) Her leder Tesla med maaaaange år på andre.

Hatt 5 episdoer der jeg hatt behov for hjelp av enten SC eller en "Ranger" av reparasjon på mine Teslaer i løpet av 5 år. Hver gang har det varet en 10/10-opplevelse! Kjappe, vennlige og uten noen som helst kostnad eller mas fra min side. Alt fra stans på motorvei til små garantisaker, WELL DONE gutter & jenter på serviceavdelinga!

#18
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
mandag 16. november 2020, klokken 11:58
Kan bekrefta detta. De legger ikke inn VIN på "siden din" lenger. Har og fått VIN på mail men det gamle kildekode-søket funker ikke lenger. Det fikk jeg til på min forrige Model 3, men Tesla har vel følgt med på forum og lignende ;)
#19
Model 3 / Sv: Keramisk coating vs folie
fredag 13. november 2020, klokken 15:46
Sitat fra: hemi på fredag 13. november 2020, klokken 14:22
folie utsatte steder + ceramic på resten er billigste måten å få best resultat.

Holde feks en sort bil med ceramic er natt og dag.

Enig! Gjorde detta på min -19, var tett på strøken ved salg nå i september. Gådd 25k km over land og strand :) Denna var sort. Det som er saken er at bilen blir mer lettvaska med coating og det meste av mikroriper aldrig setter seg. Venter på en vit nå i desember, ikke tvil...blir samme behandling på denna.

Overlatte folieringen til proffer da ;D
#20
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
fredag 13. november 2020, klokken 15:16
Sitat fra: Almis på fredag 13. november 2020, klokken 13:02
Fått vin! 5YJ3E7EC3MF8XXXXX

Men de kunne fortsatt ikke si noe annet enn at det blir iløpet av desember.

Det jeg liker med denna post er at du får en 2021-modell :D
#21
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 13:30
Sitat fra: chargedup på onsdag 11. november 2020, klokken 13:09
Det eneste negative med å ha mer av total batterikap tilgjengelig er at man med bruktbil ikke vet om forrige eier har brydd seg om advarselen man får når man slider over 90% i app.

Er det som er mitt poeng her :+1: :) Har brendt meg selv på den. De fleste nye elbileiere som spør meg om tips og råd har aldrig hørt om netto, brutto og degradering...
#22
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 12:16
Grunnen til at jeg ønsker en buffert fra fabrikk er at de kun er dem som er over middels intressert av elbil som "tar vare" på batteriet og skjønner hva det handler om.

Bruktmarkedet begynner nå og bli stort i Norge, mye fine elbiler og få  :D Hvor mange av disse som tatt godt vare på batteriet har jeg ikke tall på, men er vel et styggt tall? Har selv erfart i tidig elbil-alder at få tatt over en bil der batteriet fått MYE juling....var vondt og se, enn mindre og leve med.

MEN jeg lærte meg noe av det ;)
#23
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 11:27
Skjønner :+1: :) Alt som medfører mindre degradering av mitt batteri tas emot med åpne armer. Har opplevd noe av det styggeste jeg sett på en Model S :o  Som sagt, 20-80 og denna fippling med slider er vardagsmat nå ;)

Derfor, buffert...ja takk!
#24
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 11:01
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2020, klokken 10:59
Kremt. Hverken regenerering eller ladehastighet påvirkes overhodet da en sitter med nøyaktig samme batteri, bare avstengt fra å bruke det.
i3 har en annen kjemi i sine batterier. De har valgt en tyngre/mindre energitett kjemi, i hvert fall på de første i3 som kom.

Mener og ha lest at E-tron har regenerering fra 100% og kaldt ute? Trodde detta var takket vare buffert? Har jeg missførstådd noe?
#25
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 10:55
Eksakt! Ladehastighet opp og regenerering fra kaldt og oppstart, ja takk! Er ikke i3 ledende med 10% på topp? Har ikke sett noen statistikk fra dem og noen års normalbruk. Hade varet intressant og sett degraderingen på batteri der ja. Men jeg er av den typen som lever etter 20-80 prinsippen med Tesla, altid gjort detta. Men kunne varet fint med en mer "normal" buffer enn den vi har idag ja :)
#26
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 10:02
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2020, klokken 09:27
Hvor mye buffer vil du at Tesla skal sperre av i topp og bunn som gjøres utilgjengelig for deg?

5% i respektive felt hade gjort seg strålende for meg :) Men, the more, the merrier  8)
#27
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 09:23
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2020, klokken 09:21
Om Model 3 har 2,5kWh buffer og går fra 75 til 82kWh (med uendret buffer) snakker vi fort rekkeviddeøkning på 50 kilometer reell rekkevidde.

Gi meg heller en større topp/bunnbuffert Tesla. Rekkevidden knuser det meste og tilfredsstiller mange behov ;)

Regner med at det kommer en offisiel twitter snart om hva som er riktig. Var jo en litta bombe detta his du spør meg, i positiv forstand :)

Tesla Bjørn ordner sikkert en brukbar test på en "re-fresh" Model 3 snart. Første lass med biler er på vei inn i Zeebrugge as we speak :D
#28
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
onsdag 11. november 2020, klokken 09:02
Det har varet vist til 5-10% økning, så 82kWh stemmer fint det. Er ikke alle ganger media og sladderjournalisterne får det til ;)
#29
Model 3 / Sv: Hva synes dere om setekomfort i framsetene?
onsdag 11. november 2020, klokken 02:25
Alle meneskekropper er heldigvis anatomiskt forskjellige. Selv opplever jeg Model 3 seterne som noe av det beste jeg suttit i. Kun hakket dårligere enn Model S sine som for meg er Nr 1 all over...

Veit ikke justeringsmuligjeterne her. Hade en annen nybil der mange klagde på seterne. Der var det mange som både tok vekk fyll og la til material. Til rett pris er alt mulig tenker jeg.
#30
Model 3 / Sv: Model 3 i transitt har muligens nye Panasonic-batterier
tirsdag 10. november 2020, klokken 20:58
Ble vel sagt på batteryday at 4680-produksjon i stor skale ikke var reellt før "late 2022"?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA