Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nickelilltroll

#1
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Batteribag?!
tirsdag 29. juni 2021, klokken 21:36
Velcro batteribag til fulldemper?

Noen som har tips på hvor jeg kan få kjøpt sånne? Disse på ebay er ALT for store og ment for hardtail-bygge. Triangeln min blir mye mindre da bakdempern tar litt plass :(
#2
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
onsdag 30. desember 2020, klokken 11:41
Sitat fra: thebadger på tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:54
Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:41
Eller ikke? Jeg prøver og rette deg når du sier at "Tesla ikke har Rangers i Norge"....med fakta! Det er kapasitet og type jobb som tilsier hvis du får Rangerservice. Går "visst raskest"?! Igjen hva du tror har ikke noe og si her. Bedre noen som veit kan hjelpe?! Er mange av oss her og andre plasser... Som sagt....
Rolig nå. Hvis du leser den linken jeg postet så ser du at det er ikke hva jeg tror, det er fra guiden til Tesla.
Sitat fra: Gjør det selv - Model 3Model 3 kan kalibreres raskere når du kjører på en rett vei med godt synlige filinndelinger
Jeg sa ikke at Tesla ikke bruker rangers i Norge, jeg skrev:
Sitat fra: thebadger på tirsdag 29. desember 2020, klokken 09:12Vet ikke om Tesla bruker "rangers" i Norge
Da jeg fikk byttet kamera sa de at det skulle monteres med vakum, altså basert på et reelt tilfelle.

Og så skrev jeg ikke bastant, for det kan være litt pinlig hvis andre beviser at man har feil...

Lol! :D Måtte vare fælt å vare deg! Men det går fint, skjønner nå hva slags type menneske du er :D

Godt nytt år! :D
#3
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:41
Sitat fra: thebadger på tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:20
Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:04
Detta med kamerer er det nye dørhåndtaks-problemet for Tesla. Tekniker uttalte seg og sa det var maaaaaange som slet med detta. Folk må slutte svare når dem ikke veit rett og slett. Hvis du "tror"...la vær! Blir bare rot og service blir belasta unødvendig!

Nr 1. JA! Tesla Norge har Rangers og har hatt det i mange år.
Nr 2. De kan bytte kamerer ute, så langt det ikke høljregner. Nei, må ikke in på service.
Nr 3. Kalibrering fra ny kan ta MYE mer en 160km kjøring. Anbefaller og kjøre i en godt opplyst tunnel med god veimerking hvis det går tregt.
Du gjør det ikke mindre forvirrende.
Nr 1. Jeg har hatt 12 servicer over 18 måneder, har aldri blitt tilbudt en Ranger. Bor i gamle Østfold. Altså ikke forvent at du blir tilbudt en.
Nr 3. Kalibrering går visst raskest på rett vei med godt synlig vegmerking. "Kontakt Tesla bare hvis din Model 3 ikke har fullført kalibreringsprosessen etter å ha kjørt 160 km" https://www.tesla.com/no_NO/support/do-it-yourself-model-3?redirect=no#calibrate-cameras

Eller ikke? Jeg prøver og rette deg når du sier at "Tesla ikke har Rangers i Norge"....med fakta! Det er kapasitet og type jobb som tilsier hvis du får Rangerservice. Går "visst raskest"?! Igjen hva du tror har ikke noe og si her. Bedre noen som veit kan hjelpe?! Er mange av oss her og andre plasser... Som sagt....
#4
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:04
Detta med kamerer er det nye dørhåndtaks-problemet for Tesla. Tekniker uttalte seg og sa det var maaaaaange som slet med detta. Folk må slutte svare når dem ikke veit rett og slett. Hvis du "tror"...la vær! Blir bare rot og service blir belasta unødvendig!

Nr 1. JA! Tesla Norge har Rangers og har hatt det i mange år.
Nr 2. De kan bytte kamerer ute, så langt det ikke høljregner. Nei, må ikke in på service.
Nr 3. Kalibrering fra ny kan ta MYE mer en 160km kjøring. Anbefaller og kjøre i en godt opplyst tunnel med god veimerking hvis det går tregt.
#5
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
mandag 28. desember 2020, klokken 23:54
Sitat fra: Zara på mandag 28. desember 2020, klokken 23:15
Jeg lurer på om det er noe galt med noen av kameraene i bilen.

Jeg ser framover og bakover, men det ser ut som side-kameraene ikke virker. Det står bare 2 sirkler og "spinner" på skjermen.

Noen som har opplevd dette, eller som vet hvordan man går fram for å få kameraene til å virke?

Samme som på min fra ny, de må bytte begge kamerer. Bestil time i app. Det er lang ventetid på kamerer. Har bytta en hos meg, neste om 6 dager.
#6
Model 3 / Sv: Er behovet for coating/foliering på Model 3 overdrevet?
fredag 27. november 2020, klokken 07:53
Har erfarenhet av tidligere Model 3. Får en ny nå på tirsdag...Kommer jeg foliere den på utsatte plasser, igjen? Ja! Håper det sier deg noe.

Coating beskytter bilen, uansett merke, fra noen av de microriper som oppstår av normalt bruk. Bilen blir mer lett og vaske, smussen vi mennesker ikke ser lager ikke samme skader som uten en coating. Det er opp til deg hvor opptatt du er av lakken din og vedlikhold. Det er dyrt ja, men det går opp i et hvis du ska rubbe og polere 2ggr/år.

Jeg legger coating på mine biler selv. Det er noe jeg kommer fortsette med :)
#7
Corsa-e / Sv: Regulere ladenivå og strømstyrke
onsdag 25. november 2020, klokken 20:52
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 25. november 2020, klokken 14:33
Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 25. november 2020, klokken 12:33
Går ikke, har sjekka med forhandler BOS og importør. Detta gjorde at jeg IKKE bestilte denna bilen. De har ikke skjønt uansett buffer på topp(liten på corsa-e), topplading av batteri er en dealbreaker for meg og burde vare det for de fleste.

Skuffet? Ja!

Veldigt synd da bilen er KNALL ellers :)

Ja problemet med psa at elbilene har for mye som henger igjen fra fosil versjonene men igjen er vel nesten 5KWh buffer på disse bilene så skal ta en stund før man merker noe tap.

3,6 KWh i buffer på topp har den. Har eid biler med stygg degradering, er lite hyggelig. Det som irriterte meg mest var at dem ikke har gidda og implementert detta i bil fra ny. Er en SW som hade kostet dem en it-ingeniør 10 timer av sin arbeidstid, både for bil og app...Tragisk, og gammel tenking fra PSA.
#8
Model 3 / Sv: Kjekt å ha utstyr å kjøpe til en ny M3
onsdag 25. november 2020, klokken 18:27
Sitat fra: marcob på onsdag 25. november 2020, klokken 14:59
Sitat fra: RubberDucky på onsdag 25. november 2020, klokken 14:18
Sitat fra: eNORm på tirsdag 24. november 2020, klokken 09:49
Er ikke så dyrt for 1 TB med SSD. 1099,- Eksternt kabinett kjøpes billig.

Jeg ville nok gått for denne:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4434329

Det følger vel med en minnebrikke i Teslaen nå, men er den for liten eller for dårlig etter deres mening?

Nei, den holder mer enn nok. Brukt minnepenn på min 2019 LR i mange mil, måneder og temperaturer, null problemer.
#9
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 25. november 2020, klokken 12:55
Sitat fra: tomjenssen på onsdag 25. november 2020, klokken 11:57
Har også blitt matchet med en bil på Grand Aurora, men ikke fått noe vin nr. Men kommer vell en liten stund før utlevering. Må jo ha dette til forsikringen

Du får priser uansett hvis du ringer og spør lite. Velg den du synes passer deg best og be dem lagre avtalen, den blir automatisk aktivert.

Jeg skal hente hvit LR på tirsdag, nå om måndagen fikk jeg alt som skulle til fra Tesla i løpet av et par mail. Bilen ble registrert dagen etterpå(igår), hos SVV, med regnummer og i mitt navn. Nå har jeg alerede bestemt meg for hvilket forsikringsbolag jeg skal ha. Men det vil si at du har ca ei uke på deg at ordne disse tingan.

Er registrert med 30km på tellern så det kan du bare oppgi når du bestiller forsikringen.

#10
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bytte bremser Ampera e
onsdag 25. november 2020, klokken 12:45
Tviler på at disse er veldig annerledes fra andre systemer. Ikke noe nytt el uvanlig med elektrisk håndbrems heller. Bytta på en Volvo V60 selv i sommer. Brukte vel 6 timer på alle 4 sider. Ja, det finnes rustfrie bremser, de er dyre.

Kan ikke svare på Ampera-e og feilkoder, men har aldrig bytta på noen bil som gav meg feilkoder.

Ja, kaliper må av.

Elektrisk håndbrems krever litt spesielle umbracostørresler og gode verktøy.

Hvorfor det ikke finnes videor til akkurat Ampera-e? Sikkert for at det er likt som alle andre biler.
#11
Corsa-e / Sv: Regulere ladenivå og strømstyrke
onsdag 25. november 2020, klokken 12:33
Går ikke, har sjekka med forhandler BOS og importør. Detta gjorde at jeg IKKE bestilte denna bilen. De har ikke skjønt uansett buffer på topp(liten på corsa-e), topplading av batteri er en dealbreaker for meg og burde vare det for de fleste.

Skuffet? Ja!

Veldigt synd da bilen er KNALL ellers :)
#12
Model 3 / Sv: Til dere med hvitt interiør: happy? Tips?
mandag 23. november 2020, klokken 21:19
26k km i min Model 3, Europaferie og normalt bruk ellers. Solgte bilen nylig ig de hvite seterne såg som nye ut. Er ikke noen hemlighet at renslighet og "snill" vasking bevarer dem i lang tid.

Hade altid alkoholfrie våtservetter i bil til reddning ved søl og kløneting. Ellers brukte jeg kun lunka vann, en dråpe mild grønnsåpe og mikrofiberklut ved hver bilvask1-3ggr/måned.

Ikke noe impregnering el sterke vaskemiddler for meg på seter. Kunstskinn er litt spesiellt.
#13
Model 3 / Sv: Kjekt å ha utstyr å kjøpe til en ny M3
mandag 23. november 2020, klokken 21:11
Hvis det er noen som lurer så virker vanlig minnepinne av litt bedre kvalitet helt fint det og. Samsung sin pinne på 64 Gb(3-400kr), overlevde fint med meg i lang tid og mange km. Var aldrig snakk om varmgang eller andre problemer.

Deremot så brendte jeg opp 2 andre før Samsungen :o

Kommer prøve Tesla sin litt og se, hvis den tar kvelden blire Samsung igjen :)
#14
Model 3 / Sv: Vinterdekk Model 3 Performance 2021
mandag 23. november 2020, klokken 21:07
Nei, er ikke alle som blir ifrågasatt på den med bruk av ikke orginale felger. MEN jeg var en av dem. Foringer i bak og fremvogn var utslitte etter 40k km på min TMSP.

Her blev det diskutert mye fram og tilbake, men slutta med at Tesla tok regninga. Etter den gang går jeg KUN for orginale felger ihvertfall, så Hemi er ikke helt ute på havet å surrer med tannpirkere her...

Er fortsatt opp til hver og en detta. Er og detfor jeg ikke kjører Performance lenger. Skal ha råd til det og ;)
#15
Model 3 / Sv: Overgang fra Model S til Model 3
torsdag 19. november 2020, klokken 10:13
Kom fra 2 fina år med en TMSP til TM3. Tre ting som jag savner:

-Bagasjeluken, muligheterne er mangt fler på S ved lasting.
-Komfor på motorvei. Er ikke tvil om at S ligger stødigere over 80km/h
-Kulere elbil enn TMS skal man lete etter ;)

Tre ting som er bedre med TM3:

-Rekkevidden, men så var S'n en tørst 2014 P85.
-Billigere og eie(forsikring, dekk og verditap)
-Føler det er bedre byggekvalitet på 3:ern

Hade hade jeg hatt et bunnlløst bankkonto, hvilken bil hade jeg gådd for idag?

Model S  LR Performance!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA