Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - B_Tesla

#16
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 23. april 2015, klokken 23:56
Der de har vært vriene er dersom du ikke kjøper vinterdekk av de og du mottar bilen på vinteren. De bytter da ikke til dine vinterdekk for deg. Man kan si hva man vil om det, men kan på sett å vis forstå det. Dersom de skader bilen, på noe de ikke skal levere osv. De har også strenge krav under leveringen. Du eier ikke bilen før du aksepterer den etter gjennomgang. Du kan fortsatt trekke deg - sånn helt i teorien tror jeg. De spurte meg faktisk : "aksepterer du bilen", eller noe slikt. Der jeg sto og småtrippet, var ikke svaret annet enn JAAA!!

Når det kommer til garanti, så sier de bare at dersom felgen (eller annet 3.parts utstyr) er årsak til skade, retter de ikke skaden. Det er helt ok i mine øyne. Faktisk helt rett og rimelig. Da er det evt felgprodusent som skal betale. Bevisbyrden ligger riktignok hos Tesla (om jeg ikke husker feil). Er hvertfall slik med mobiler osv. Produsent må sannsynliggjøre at skaden skyldes f.eks fukt osv. Holder ikke bare å si at de tror det.
#17
Beste er at din S85D nok går bedre enn P85+. Den Nye S85D er vanvittig rask.
#18
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kurvelys - hvilke TMS-utgaver har dette?
torsdag 23. april 2015, klokken 16:30
Denne endringen har skjedd nylig. Spørsmålet er når bilen bygges. Som nevnt har de vært del av ulike pakker opp gjennom.
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skvettlapper
torsdag 23. april 2015, klokken 15:54
Merker ye mer lyd fra grus på mine 21" CCC5 enn på mine 20" R2 dekk. Kansje det er noe der.
#20
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kurvelys - hvilke TMS-utgaver har dette?
torsdag 23. april 2015, klokken 15:37
Det står helt klart på Tesla sin side:


Premium interiør og belysning


Gi interiøret i din Model S et løft med en mengde av eksklusive detaljer for interiørets finish. Denne pakken inkluderer:
•Elektrisk bakluke
•Armlener i nappaskinn og dashbord
•Alcantara taktrekk og aksenter
•Innvendig effektbelysning
•Tåke- og kurvelys
•Lysende dørhåndtak


Så det er vel ikke helt sant at det er standard.
#21
Skal du kanselere? Hvorfor ikke selge den? Da går du minst i null, og noen blir super happy. Hva er konfigurasjonen din?
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kurvelys - hvilke TMS-utgaver har dette?
torsdag 23. april 2015, klokken 15:22
Først var kurvelys en egen option (tåkelys). Så var den en del av tech-pakken, mens nå er det en del av Premium interiør og belysning. Samme med elektrisk bakluke, lysende døhåndtak++
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Effekt forbruk for å få 1l drivstoff?
onsdag 22. april 2015, klokken 16:05
Stemmer nok at den ikke kommer helt en mil, men da har den enda ikke brent fuel. Så må man regne alle båtene som er involvert i en oljeproduksjons operasjon (ref BT.no og 9 PSV'r forurenser same som 40 000 biler når det kommer til NOx). En vanlig platform har minst 1 PSV, noen shuttle tankere, gjerne 1 floatel, helikoptere over en lav sko, samt andre support systemer.

Da har jeg ikke tatt med letting etter olje, som er et kapittel for seg selv.
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Effekt forbruk for å få 1l drivstoff?
onsdag 22. april 2015, klokken 15:36
Det nekter de som rafinerer olje å opplyse. Men som videoen over viser, så er det ikke rent lite. Du får ikke din egen transformator stasjon uten videre. Det er det byer og større tettsteder som får.
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Effekt forbruk for å få 1l drivstoff?
onsdag 22. april 2015, klokken 15:27
... den kommer faktisk like langt på den strømmen, som en fosil kommer på bensinen som kommer ut av det. Så slutt å produser drivstoff, og man går i null med tanke på forbrukt energi (samt ingen utslipp fra fuel). Det er en sannhet med store modifikasjoner, men satt på spissen holder den vann (hvertfall litt).
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Effekt forbruk for å få 1l drivstoff?
onsdag 22. april 2015, klokken 13:27
Men en bensinmottor utnytter kun 37% av energien ca. Samt tap på tomgang, og evt andre tap. Så ved 0,7 l/10km blir dette 235 Wh/km. Ca samme som Tesla broker på råkjøring. Bare det at bensinbilen kaster ut resten. Men pump-to-wheel blir følgelig 636,3 Wh/km.

Men så har man well-to-wheel regnskapet. Siden Bensin kun snakker om pump-to-wheel, bør vi også. Altså null utslipp. Snakker man også om å lage strøm, må man ta med well-to-wheel. Da snakker man om bygging av drillskip, prøveborring, lage platformer, strøm laget på gass/olje på platformen for å drifte den, frakte det til land med tankbåter, rafinere bensinen, flytte den til bensinstasjonen, lekasjer underveis, osv, før den kommer inn I bilen. Rafineriet bruker også en del strøm.
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Beste skriveri for elbil ever!
onsdag 22. april 2015, klokken 13:16
Måtte modifisere litt engelske svenske greier ("våre naboer Norge" osv), så da har han I hvertall skrevet den om. Uansett er det en fantastisk tekst.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Effekt forbruk for å få 1l drivstoff?
onsdag 22. april 2015, klokken 12:57
Mener du hva som skal til for å lage 1 liter bensin. Utslipp osv?
#29
Jeg ønsker meg notes. Som helst synkroniserer med mobilen. Hatt bruk for dette flere ganger. Hadde virkelig gjort seg.
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: Beste skriveri for elbil ever!
onsdag 22. april 2015, klokken 12:44
Skal godt gjøres å finne den. Søke på Petrol car test drive gir deg et problem:) Ca 5,7 mil treff på google.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA