Kia tilbyr lastestativ til Soul EL nå
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Selchiev på torsdag 02. oktober 2014, klokken 22:26
Jeg får korrigere meg selv litt.. Kia har en del forhandlere som understellsbehandler i Norge men ikke alle..
http://m.autofil.no/892942/rustsjokk-paa-nye-biler
Sitat fra: Alfano på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:22Sitat fra: Selchiev på torsdag 02. oktober 2014, klokken 02:11
Har jobbet som sprøyte teknikker ved et av landets desidert største Tectyl verksteder. Merk denne påstanden gjelder merkevaren tectyl. Kina Norge import behandler bilene i Drammen, dette er en såkalt kun under behandling der de ikke demonterer noe, de sprøyter kjapt over med tjukkstoff og sender bilen av gårde. Dette gir en bedre beskyttelse mot steinsprut og salt. En behandling der jeg jobbet ville det blitt demontert og sprøytet tynnstoff over der det var trygt, så montert deksler og sprøytet videre med tjukkstoff.
En import behandling i Drammen bruker de gjerne 5min på å sprøyte mens hos andre tar det gjerne 45min til 2t kommer an på bilen og sprøyteren.
Dessverre brukes det Mercasol som jeg rangerer som en av de dårligste merkene på markedet, men det er bedre en ingenting selv om jeg skulle gjerne hatt noe tynnstoff i hulrommene. Husk at selv om Kia har 12års rustgaranti er dette mot rust innenfra og ut.. Hvordan beviser du det når det er rustet igjennom rammen?
Om dette er tilfelle, så skjønner jeg problemet for de som har bilen så lenge, eller de som eventuelt kjøper en så gammel bil.
Men må nok si att de siste årene så er min bil alldrig gammlere enn 3-5 år før det kommer ny bil inn, og du får sjelden eller alldrig igjennom rusting på den tiden.
Sitat fra: K S på onsdag 01. oktober 2014, klokken 15:17
For VW Tiquan var servicekostnaden for tre år og ca 50000 km rundt 8000. Da er pollenfilter, olje og oljefilter, bremsevæske osv osv inkludert, det blir ca 2700 per år....elbil bør absolutt være billigere, men det er klart at alle ønsker å tjene penger.
Og jeg er villig til å betale noe for å ha 7 års garanti. Det er klart at garanti er IKKE gratis, prisen, den ser vi i servicekostnadene. Hvis gjennomsnitlig servicekostnad er 4000, og en må betale 4000 x 6 servicebesøk for de første 7 år, så er det 24000....tja, for dyrt, men kanskje greit nok?
Men kjip som jeg er, ønsker jeg det billigere hvis mulig! :-)
Sitat fra: Selchiev på torsdag 02. oktober 2014, klokken 02:11
Har jobbet som sprøyte teknikker ved et av landets desidert største Tectyl verksteder. Merk denne påstanden gjelder merkevaren tectyl. Kina Norge import behandler bilene i Drammen, dette er en såkalt kun under behandling der de ikke demonterer noe, de sprøyter kjapt over med tjukkstoff og sender bilen av gårde. Dette gir en bedre beskyttelse mot steinsprut og salt. En behandling der jeg jobbet ville det blitt demontert og sprøytet tynnstoff over der det var trygt, så montert deksler og sprøytet videre med tjukkstoff.
En import behandling i Drammen bruker de gjerne 5min på å sprøyte mens hos andre tar det gjerne 45min til 2t kommer an på bilen og sprøyteren.
Dessverre brukes det Mercasol som jeg rangerer som en av de dårligste merkene på markedet, men det er bedre en ingenting selv om jeg skulle gjerne hatt noe tynnstoff i hulrommene. Husk at selv om Kia har 12års rustgaranti er dette mot rust innenfra og ut.. Hvordan beviser du det når det er rustet igjennom rammen?
Sitat fra: hELgenen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:58Sitat fra: Alfano på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:09Sitat fra: hELgenen på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:52Hva definerer du som svindyrt?
Eier en KIA selv og kan opplyse følgende : Garanti - ingen problemer. Service - svindyrt. Service er faktisk nesten det dobbelte av hva VW har...Gjelder også Elbiler selv om forskjellen her er mindre ettersom service på elbiler er billig sammenlignet med fossil. Legg også merke til at Soul skal på service etter 1500 mil (Så gjør du som meg - kjører MYE (3000 ++) så er det fort et hassle med hyppig service.........
For egen del brukes ordet svindyrt når servicekostnaden pr. år er 100% dyrere enn konkurrende merker.
Soul hadde en estimert kostnad på ca 2500 pr. 1500 mil. Jeg fikk opplyst 1800 for 3000 mil på e-golf. For en fossil Kia Sportage var prisen 8000 pr. 3000 mil, mens den ligger rundt 5000 for flere av konkurrentene på samme kjørelengde. Håper svaret var avklarende.........
Sitat fra: emil på onsdag 17. september 2014, klokken 10:21Sitat fra: EspenM3 på onsdag 17. september 2014, klokken 09:54Sitat fra: emil på onsdag 17. september 2014, klokken 09:47Sitat fra: Gnilre på onsdag 17. september 2014, klokken 08:48
En observasjon er at kWh/100 km i Soul er helt på jordet, stod konstant på 15 kWh/100 km, mens den er god i e-Golf.
Min erfaring der var at den baserte seg på gjennomsnitt siden forrige nullstilling, også for historiske data. Så denne må nullstilles manuellt for hver tur for å gi riktige (historiske)verdier.
Det stemmer. Den baserer seg på snittforbruk, ikke aktuelt forbruk for hver kjøretur.
Og pr idag vil ikke det historiske forbruket ha noen verdi hvis man ikke nullstiller for hver tur. Får håpe at det kommer en oppdatering som fikser det. Både ha et totalt snitt, men også et pr kjøretur.
Sitat fra: emil på onsdag 17. september 2014, klokken 09:47Sitat fra: Gnilre på onsdag 17. september 2014, klokken 08:48
En observasjon er at kWh/100 km i Soul er helt på jordet, stod konstant på 15 kWh/100 km, mens den er god i e-Golf.
Min erfaring der var at den baserte seg på gjennomsnitt siden forrige nullstilling, også for historiske data. Så denne må nullstilles manuellt for hver tur for å gi riktige (historiske)verdier.
Sitat fra: Geir81 på onsdag 10. september 2014, klokken 20:16Sitat fra: torjoh på onsdag 10. september 2014, klokken 17:08
Bestilt Kia Soul EV, Cherry Black & Inferno Red i dag. Bilen blir produsert 20 oktober og blir levert i slutten av november
Forhandlerne jeg har snakket med har antydet levering i januar/februar for bestillinger gjort nå i september. Hvordan henger det sammen at noen kan levere i oktober/november? Hadde forhandleren din allerede bestillt opp svart/rød bil til lager, eller er det et slags "kvotesystem" som gjør at noen forhandlere har langt kortere produksjonskø enn andre?