Inside information, er det ikke det det kalles!?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Radiv på søndag 02. desember 2018, klokken 17:22Sitat fra: Kjetil1986 på søndag 02. desember 2018, klokken 16:31Sitat fra: Radiv på søndag 02. desember 2018, klokken 15:17
Så da blir det nok ny Ionic, vi er muligens ikke helt enige om farge, står mellom marina blue og iron grey, så får vi se.
Får man bestilt marina blue lengre? Har du sjekket ut den nye blåfargen? Intense blue heter den. Syns den er skikkelig fin selv!
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134069261
Det var den jeg mente, men hvis du ser i annonsen står det faktisk Marina i den ;-)
Sitat fra: TM på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 21:31Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 12:45Det er ingen elbiler som jeg vet om som har aktiv batterivarmer under kjøring. Det ville heller ikke gi noe lenger rekkevidde. Jeg kjenner ikke til hvordan det fungerer på Kona, men normalt er oppvarming av batteriet noe du benytter under forvarming når bilen er tilkoblet strøm.
Har folket merka noe hvordan winter mode påvirker forbruk? Det er vell en eller annen form for batterivarmer så skulle tro den reduserte rekkevidda på kortere turer endel, men kan hjelpe på langturer.
Sitat fra: xmir på onsdag 27. juni 2018, klokken 08:51Sitat fra: TM på onsdag 27. juni 2018, klokken 07:25Sitat fra: xmir på onsdag 27. juni 2018, klokken 07:05Veldig relevant innlegg i denne tråden
Prøvekjørte Niro plugin i helga og Kona i går/i dag. Blir nok Niro gitt... Hyundai imponerte ikke her; hverken på pris, plass eller kjøreopplevelse.
Ser at bildet med prisspec ikke kom med, så da var det ikke så relevant nei. Men nå har jeg lastet opp på nytt.
Sitat fra: Limodriver på mandag 09. april 2018, klokken 22:28
Jeg begynner å mislike utsettelsene. Først kommuniserte Hyundai Norge at de hadde håpet å prise Kona EV i 4. kvartal 2017. Etter dette har utsettelsene kommet løpende. Nå håper de i løpet av april og demobiler vil bli levert juni. Tidligere ville de første kundebilene leveres i juni/juli.
Dersom bilene skal produseres etter bestilling vil dette tidligst bli gjort i løpet av mai. Deretter transport Sør-Korea, via omlastingshavner og til Drammen. Transporttiden regner en gjerne til 12 uker. Jeg vil bli overrasket om de første kundene får bil før 4. Kvartal.
Sitat fra: Bjoris på søndag 04. mars 2018, klokken 10:05
Den har lavt forbruk, men det er ikke poenget. Det forklarer jo ikke hvorfor den får mer strøm inn på batteriet enn 28 kwh... Det er jo hele poenget her. Hvis det bare var at den brukte mindre energi så skulle ikke den fått så mye inn i ladingene at total kapasitet ble høyere enn 28 kwh...
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 28. februar 2018, klokken 18:58Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 28. februar 2018, klokken 18:52
Det var ikke god plass bak meg på 1,86, er bedre plass i Niro.
Syns det var litt rart at Hyundai valgte å putte et så stort batteri inni en såpass liten bil.
Det er jo strengt tatt ikke det vi normalt regner som "familiebil". Hadde vært mer fornuftig å bruke Nexo. Men kanskje det kommer fortløpende i alle størrelser?
Sitat fra: Ebe på tirsdag 27. februar 2018, klokken 15:55Sitat fra: tomrh på søndag 25. februar 2018, klokken 20:49
1,95 kWh/mil i ensifret minus? Det er jo verre enn jeg bruker med gammel-Leafen på 90-vei pendling i TOsifret minus...
Det er en del stopp-start på denne testen. Stopper for bilder osv.
Sitat fra: Jakal på tirsdag 27. februar 2018, klokken 10:40
Hyundai Norge har jo sagt at begge versjonene kommer samtidig, så det forventer jeg er tilfelle. Men jeg registrerer at bagasjerommet er noenlunde det samme som fossil. Benplass foran og bak er 1.054 mm / 850 mm, men har ikke sett de samme data for fossil. Antar vi ikke kan forvente særlig bedre baksete-plass, i så fall litt skuffende.
Ellers må jeg innrømme at jeg ikke likte fronten særlig godt... Takrails er supert.
Innvendig interiør er jo mer spennende enn fossil, men fortsatt hardplast ... Hadde videre forventet litt raskere akselerasjon, og lenger rekkevidde på minste batteri-versjon. Mulighet hengerfeste er ikke nevnt, regner med at det er "lost case".
Likte ikke fargene i presentasjonsvideoen, men her er det jo mange valgmuligheter.
Nå er spent på tilleggspakkene og prising på den norske utgaven.
Sitat fra: bjoris på mandag 26. februar 2018, klokken 13:43
Bilene hadde samme kjøreforhold og med så mange tester og forskjellige førere tror jeg ikke det er mulig at en bil får jevnt over mer forbruk hele tiden enn den burde ha.
Men hadde jeg eid Ionic så ville jeg selvsagt tenkt at det var ett smartere valg enn Leafen, men så var det dette med prisen da...