Bakhjulstrekk med 19" og 20" finnes på lager i Norge med de fleste farger.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: andy99 på torsdag 11. mars 2021, klokken 09:42Sitat fra: ElAlf på torsdag 11. mars 2021, klokken 08:41Nja det er nok noen forskjeller på størrelse, noen cm her og der utgjør forskjellen feks på om bakluka går igjen med samme pakkmengde . Men jeg lever i håpet at ioniq 5 vil dekke de behov jeg har, både i det daglige og til feriepakket bil.
Jeg synes de bilene i det segmentet vi snakker om nå er noenlunde like i praksis når det gjelder størrelse. Karrosseri og design utgjør forskjell, f.eks. mer skrånende bakluke på Ioniq 5, likedan praktisk utforming og fleksibilitet i interiøret.
Ikke mye diskutert egentlig, men Ioniq 5 med største batteripakka har kraftig maskineri, med 605 Nm/305 Hk er det en bil med mye krefter, med Mach-E hakk i hel, VAG-bilene ligger et stykke bak.
I fare for å tråkke noen på beina
Det med krefter og 0-100 tider faller litt igjennom på flesteparten av de som kjøper Hyundai. Var det ikke f.eks bladet motor som påpekte at KONA hadde for mye krefter.. For min del er det et stort pluss sammen med designet som virkelig skiller seg fra alle andre.
Det samme er betydningen av V2L, som for min del med en fjellhytte uten strøm gjør at jeg kan lade batteribanken på hytta uten å bruke bensinaggregatet.
Sitat fra: telcontar på lørdag 27. februar 2021, klokken 10:45
Selger sier 30-40k mer for likt utstyrt Ioniq5 mot Project 45. Da er det også mulig å få storkunde rabatt på den, mens Project 45 er det ingen rabatt. Da kommer jeg ca 15k dyrere ut og med større fargevalg, kan forhåpentligvis velge panorama tak. Verdt det etter min mening
Sitat fra: telcontar på onsdag 17. februar 2021, klokken 11:49Sitat fra: Polestar på onsdag 17. februar 2021, klokken 11:45Sitat fra: EspenM3 på onsdag 17. februar 2021, klokken 10:06Ytre mål er 20cm i favør Ioniq5 vs XC40. Kombinert med flatt gulv og bakseter på skinner så vil jeg tro plassen skal bli helt okHvor har du denne informasjonen fra?
Målene jeg finner er 4460 mm for Ioniq 5 og 4425 mm for XC40 (ev-database.org).
De har ikke riktig info inne. "Offiselle lekkasjer" sier 4630mm.
Sitat fra: niet på tirsdag 16. februar 2021, klokken 11:26
Ser noen nevnte 540l trunk og 25-30l frunk. Akseptabelt det, men med 45 graders vinkel så taper man mye plass i f.eks i forhold til XC40. Skulle kanskje tro at bagasjeplassen i de to bilene ikke er så ulik pga det.
Det er skuffende hvis bilen ikke har rekkevidde på 50+ med med 4wd, skulle tro at når man utvikler alt fra scratch så greier man finne løsninger som er bedre og mer effektive. Får håpe solcellene trekker opp, selv om det er tvilsomt.
Er sterkt tvildende om det er lurt å kjøpe bil uten å ha prøvekjørt, det sitter langt inne.
Sitat fra: elektro på mandag 15. februar 2021, klokken 08:40Sitat fra: e-h på mandag 15. februar 2021, klokken 07:44
Ser spennende ut. Håper det kommer sort skinninteriør.
Synes egentlig ikke det ser så spennende ut men eksteriøret og spesifikasjonene er vel så viktig for meg. Krysser fingrene for at det er nok bagasjeplass og litt bakkeklaring. Mørkere interiør er vel nesten en forutsetning for meg.
Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 11:25Sitat fra: EspenM3 på fredag 11. desember 2020, klokken 10:49Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 10:33Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!
Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.
Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....
Du sammenligner en Kona som er 418cm lang og kun tilgjengelig med FWD med en bil på 463cm og mulighet for 4WD? Ioniq5 blir altså 15mm kortere enn Skoda Enyaq, men med 23,5cm lengre akselavstand. Der, og i iD4, samt model Y ligger nok de nærmeste konkurrentene.
Det burde ikke være vanskelig å se at jeg snakker om ladehastigheten...
Blir derfor poengløst å kommentere resten av det du skriver, når du ikke klarte å se det, for det var irrelevant opp mot kommentaren min.
Sitat fra: RJK på fredag 11. desember 2020, klokken 10:33Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!
Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.
Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....
Sitat fra: Edison på fredag 11. desember 2020, klokken 08:49
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:05
Spørsmålet blir vel om den kommer til å bli dyrere en Model Y ?
Snakket med en som hadde inside info fra Huyndai og han syntes det hørtes ut som den ble mye høyere prisnivå enn de har ligget på før.
Sitat fra: M45S på fredag 04. desember 2020, klokken 20:59
Kan ikke fatte at bilen skal være 4,63 m lang. Akselavstand skal være 3 m, og den har korte overheng. Jeg synes den ser mye kortere ut, heller rundt 4,2-4,3 m slik som ID3.