Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 4Matic Fanatic

#31
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
mandag 19. desember 2022, klokken 20:40
Ja, var litt snakk om det på FB. Min fikk det på kvelden den 12.
Ingen store greier nei, men lastet ned og installerte seg OK.

IMC (INFOTAINMENT MASTER CONTROLLER) - SOFTWAREVERSION: S22A_22.32.4-928505, ASSEMBLY PART NUMBER: MX53-19C204-BH (G3316480)

INCONTROL© TOUCH PRO 22A
Software Release Date: 2022-11-03

NEW FEATURES INCLUDED IN THIS RELEASE
CD PLAYER
Album artwork now displayed in media page for CD ripped content

ISSUES FIXED IN THIS RELEASE
TELEVISION
Improvement to the television launch experience

PHONE
The correct contact photo will now be displayed in the Instrument Panel Cluster during phone calls

SPOTIFY™
Improvements to the Spotify™ experience, including new features

HILL DESCENT
llumination of the hill descent control icon fi xed within the Off-Road information screen

SYSTEM
InControl© Touch system signal handling improvements
#32
ID.3 / Sv: Viser bilen for lavt batterinivå ved avsluttet tur?
mandag 05. desember 2022, klokken 11:28
Sitat fra: gte-bjørn på lørdag 26. november 2022, klokken 15:36
.... Er det andre som har sett noe lignende? Altså at rapportert ladenivå går opp litt etter at man har avsluttet turen, evt. like etter at saktelading har startet?
...

Bjørn opplevde det samme på Buzz, steg over natta.
https://youtu.be/9Whi0Xf75T8?t=500
#33
i-Pace / Sv: Serivce priser
søndag 04. desember 2022, klokken 17:30
Bremseslanger på en elbil, som i 80% av nedbremsingene knapt har trykk i seg og vil være omtrent 4 år gamle ved servicetidspunktet - DET er bullshit å kreve bytte av.

Har ikke bestemt meg hvordan jeg skal forholde meg til dette enda, skal man selge i nær framtid vil det uansett være en fordel å ha full servicehistorikk.
Det er litt fristende å selge og finne en FE med lav km-stand i stedet for å fortsette å kjøre denne inn i evigheten.
Samtidig vet jeg hva som er gjort på min, og bilen kjører og føles som ny fremdeles.
#34
i-Pace / Sv: Serivce priser
tirsdag 29. november 2022, klokken 23:36
Sitat fra: wakas akhtar på søndag 27. november 2022, klokken 22:17
Hadde min 2019 model på service nå og må betale 7000,- Heftige greier da..
Hvilken service var dette? 7000 er jo ikke mer enn det koster for service på en eGolf..
Jeg fikk pris på 102.000km/72mnd-servicen hos Nardo bil nå: 17.953,-   :'(
#35
e-Golf / Sv: eGolf lader ikke, låsemekanisme til ladekabel?
tirsdag 25. oktober 2022, klokken 11:35
Sitat fra: Fanten på mandag 24. oktober 2022, klokken 00:08
Ja endte opp med å få 10% etter å ha slik jeg ser det argumentert godt for att dette ikke bare burde være mitt problem.
Så håper du gjorde mer inntrykk på de men ærlig talt tror jeg de har hørt det meste i fra før.
De har nok det, men jeg fikk nå litt igjen for sutringa. Kom ned litt under 21', så ga dem klarsignal til å fikse, må jo uansett ha bilen på veien...
#36
e-Golf / Sv: eGolf lader ikke, låsemekanisme til ladekabel?
søndag 23. oktober 2022, klokken 18:24
Sitat fra: TB på fredag 21. oktober 2022, klokken 16:43
...Tolker som du har kasko, men ikke maskinskadeforsikring - som gjerne dekker en del frem til bilen er 8 - 10 år, varierer noe mellom selskap.
Ja, kun vanlig kasko.  :'(

Sitat fra: Fanten på fredag 21. oktober 2022, klokken 20:05
...Har jeg fått tips noen som hadde hørt att enkelte fritt stående bilverksteder reparerer UX4 linjen som den så pent heter.
Så mitt tips er å ringe rundt til verksteder i nærområdet å spørre om de kan reparere dette.
Jau... du fikk 10% avslag?

Jeg ringte dem på vei hjem fra jobben, var definitivt den type kunde du ikke vil skal ringe deg sent en fredag - kan vel si så mye.
La ikke mye mellom om hva jeg mente om dette som helt tydelig er en seriefeil som før eller siden treffer alle disse bilene, at jeg hadde tatt hver fordømte service hvert år selv om bilen knapt er kjørt (den siste tok de nå før de begynte å feilsøke), at vi kjøpte 2 eGolf'er der i 2015... om dette ble sluttresultatet kommer det aldri noen ny VW i mitt eie, osv osv.

Mot slutten var kanskje inntrykket mitt at de kunne gjøre noe med summen, 24k var prisen de ga forsikringsselskapet var vel ordrett det han sa. Ba dem tenke på om de fremdeles ønsket meg som kunde over helga, så jeg får se hva om man får justert noe i morgen..
#37
e-Golf / Sv: eGolf lader ikke, låsemekanisme til ladekabel?
fredag 21. oktober 2022, klokken 15:30
Og da var det vår tur. 03/2015 e-Golf, gått ~50k, alle servicer (hvert j..la år) hos forhandler.
Tar ikke lading, begynte først å fuske av og til og til slutt måtte vi bruke Viking for å få den til Møller Trondheim.

Kaputt kabelgate, kundebehandler mumlet om 25000...
Forsøkt goodwill hos Møller sentralt, avvist. Forsøkt å få noe på kasko, avvist.

Er det noen mindre ille løsninger her, eller er det bare å bite tennene sammen og betale ørti tusen til Møller?
#38
i-Pace / Sv: Serivce priser
mandag 17. oktober 2022, klokken 22:09
Om du må betale for servicen stiller det meste seg annerledes enn når man har gratis service som også dekker delekosten som i dette tilfellet. I tillegg registreres alt i JLR's systemer så man bare kan peke en eventuell kjøper til https://osh.jaguar.com/ for å sjekke servicehistorikken.
Fatter ikke at man skal trenge å forsvare at det da er en god ide å benytte forhandleren... ::)

Utenfor garanti er det naturligvis bare å fikse ting selv, som man gjør på andre gammelbiler.
#39
i-Pace / Sv: Serivce priser
mandag 10. oktober 2022, klokken 18:32
Sitat fra: elektrolux på søndag 09. oktober 2022, klokken 08:37
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 08. oktober 2022, klokken 14:11
Dersom bilen sier den skal ha service er det uansett bare å bestille.
Eller ikke: https://www.youtube.com/watch?v=bMX_NlxT8sU&ab_channel=G_A_BOFFICIAL
Hvorfor i all verden skulle du ønske å resette serviceindikatoren selv om du har en gratis service?   :o
Dette er det som skal gjøres på 2. gangs service, deriblant oppgaver du som privatperson ikke kan gjøre uten utstyr og tilganger som forhandler har. Å resette serviceindikatoren er vel den enkleste oppgaven.

  • Carry out vehicle inspection checks as documented in the WSM instructions. Where available also perform an
    eVHC.
  • Replace interior air filter.
  • Renew brake fluid.
  • Carry out road test as documented in the WSM instructions.
  • If fault lamp(s) are illuminated, interrogate that system using the JLR approved diagnostic equipment and report
    findings.
  • Check for any applicable outstanding service actions or recalls.
  • Report any unusual features of vehicle condition and additional work required.
  • Reset service indicator.
  • Endorse service record.

Vi snakker tross alt om en bil til en halv million, ikke en gammel Leaf...
#40
i-Pace / Sv: Serivce priser
lørdag 08. oktober 2022, klokken 14:11
Sitat fra: Barfot på fredag 07. oktober 2022, klokken 11:53
...Så da er det 68.000 km som gjelder da.
Det er det som står på skjemaet jeg la ved tidligere i tråden, men min var gått mindre, siden den uansett var inne for noe annet småtjafs tok de servicen da.
Dersom bilen sier den skal ha service er det uansett bare å bestille.
#41
i-Pace / Sv: Serivce priser
torsdag 06. oktober 2022, klokken 19:38
Sitat fra: Barfot på torsdag 06. oktober 2022, klokken 14:27
Kjapt spørsmål - HVA er inklusive i 3 års service, eller for å få en inkludert service i år 3, hvor langt må bilen ha kjørt ?
Service er inkludert til det som kommer først av 3år/100.000km
Dette vil da si maks 2 servicer, om du kjører så mye at du har rukket 68.000km innen 3års-grensen.

Sitat fra: Barfot på torsdag 06. oktober 2022, klokken 14:27
Ser ut som det meldes om en service på 64.000 km - og er bilen 3 år eller ynfre fra registreringstdato, så skal denne service være betalt av Jaguar ?
Ja. Dette er en bil kjøpt ny av offisiell norsk Jaguar-forhandler?
#42
i-Pace / Sv: Serivce priser
søndag 18. september 2022, klokken 02:18
Sitat fra: scholro på fredag 09. september 2022, klokken 16:50
Skal snart ha bilen på sin annen service. Den første var jo gratis, men er det noen som har erfart hva som blir prisen på stipulert annen service på merkeverksted?
Andreservicen var også gratis for meg, rakk den i vinter innen bilen var 3 år.
#43
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
søndag 14. august 2022, klokken 00:28
Min knakk også i vinter. Nardo Bil bestilte opp og byttet på garanti.
#44
Sitat fra: Hallgrim86 på onsdag 13. juli 2022, klokken 13:40
Man skal kjøre bilene også.
Nettopp, og på veien er det nok større forskjell mellom eTron og TMY enn noen prosent strømforbruk...  ;)
#45
Jeg blir (ganske ofte) noe matt av nivået på elbildiskusjoner og tester i media.
Det virker i det store og hele som det er to måleparametre som benyttes for å si hvor bra en bil er - forbruk/rekkevidde og ladehastighet.

Som det så tydelig vises her - forbruk er da ingen dealbreaker samme hva man velger, det er verditapet som koster og en dyrere bil koster mer. So what, om det er den du vil ha?

Selv har jeg en bil jeg fremdeles etter 3,5 år og 83000km blir glad av å kjøre, av å se på enten jeg sitter i bilen eller står utenfor, den er suveren enten det er svingete asfaltlandevei eller 30cm løssnø, brøytekanter og høye fortauskanter som skal forseres. Likefullt er denne bilen totalt død i markedet i Norge i dag, den hverken omtales eller vurderes av noen - pga ladehastigheten?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA