Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 4Matic Fanatic

#1
i-Pace / Sv: Fabrikkgarantien går ut snart
søndag 10. september 2023, klokken 10:44
Når det gjelder det trådstarter spør om - jeg har endret til toppkasko/superforsikring som ihvertfall i teorien skal dekke feil på drivverk/motor. Ellers har vi jo batterigarantien enda en stund om det skulle skje noe med batteriet..

Jeg er mer bekymret for JLR`s evne til å levere deler om det skulle oppstå feil, for min del har dette funka "greit nok" siden jeg stort sett har kjørt I-Pace leiebil når min har stått på verksted (en gang 3 måneder, en gang 2 måneder, flere ganger noen dager).
Dette vil jo ikke skje når garantien er vekk, og dette gjelder biler i produksjon og under garanti. Hva som skjer etter 2025 når Jaguar skal bli den nye Bentley og I-Pace forsvinner fra sortimentet er en annen sak...
#2
i-Pace / Sv: Fabrikkgarantien går ut snart
søndag 10. september 2023, klokken 10:37
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 30. juli 2023, klokken 08:21...Bremsene ruster ja. Jeg har kjørt høy regenerering, dvs at bilen bremser selv når du går av gassen, men da bremsene ruster fordi jeg kjører lite om dagen har jeg skiftet til lav regenerering. Det holder bremse-skivene rene...

Vet du eller tror du at lav regenerering bruker skivebremsene mer?
Jeg er av den bestemte mening at dette ikke har noe å si, om du ellers kjører likt vil bilen uansett bruke regenerering når du begynner å trykke på bremsepedalen, og først involvere skivebremsene når du passerer et visst nivå.
#3
i-Pace / Sv: Hvorfor faller prisen på bilen?
onsdag 19. juli 2023, klokken 13:02
Sitat fra: Moas på onsdag 19. juli 2023, klokken 12:28Er det verdt det?
Vel, jeg ble enig med meg selv for et år siden at 700k i mellomlegg fra I-Pace til en tilsvarende rask Taycan ikke var verdt det.  :-)

Dersom eneste alternativet er Leaf vil jeg kunne svelge ganske store utgifter, eller kjøre gammel bil i stedet.
#4
i-Pace / Sv: Hvorfor faller prisen på bilen?
onsdag 19. juli 2023, klokken 10:48
Alle dyre biler faller som en stein nå om dagen, er ikke bare I-Pace.
https://www.tv2.no/broom/har-blitt-70000-kroner-billigere-pa-bare-noen-maneder/15847980/
#5
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
tirsdag 18. juli 2023, klokken 12:11
Blir foreløpig fornyet for meg... 02/2019-modell

PRO-TJENESTER
Utløper: 11.02.2029

REMOTE
Utløper: 11.02.2024

SECURE TRACKER
Utløper: 11.02.2024
#6
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
tirsdag 11. juli 2023, klokken 12:22
BECM hos meg ble oppdatert til BR-AAJ-BE-AE-BE hos Nardo bil i fjor vinter.
Hurtiglading fungerte ikke skikkelig (maks 2 min med 95-100kW før den raste ned til 80kW/200A, fra bilen av ny).
Ba om at nå måtte de oppdatere alle modulene, og siden har magisk nok hurtiglading fungert normalt.

Dette er et stort problem, at det er slike forskjeller mellom bilene når det gjelder softwarenivå, og at "ingen" av forhandlerne tar tak i dette uten at man presser på selv, og vet hva man skal be om.
#7
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
mandag 03. juli 2023, klokken 19:03
Hvem vet hva de har gjort, hos deg høres det nå mest ut som de ikke har gjort noe.
Dette var den eneste tingen jeg leste om, at første verdi ble til BS.
#8
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
fredag 23. juni 2023, klokken 11:29
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 23. juni 2023, klokken 08:31Hos meg står det det samme som tidligere for batteristrøm, men har ikke kjørt bilen siden oppdatering så ting kan endre seg erfaringsmessig.

Hos meg står det:
Kjøretøyets tilkoblingssystem: 20.2 (endret fra 19.2)
Kontrollsystem for batteristrøm: BR-AAG-BD-AD-BE (likt)

Tror ikke den oppdateringen du har fått da er relatert til H441.

Det er jo spesifikt BECM som har fått en feilfiks for å få en bedre styring av ladeprosess/batteri som jeg forstår det.
Ellers sto det også i de referansene jeg så at pre-Pivi Pro-biler måtte inn for å rette denne?

Sist jeg sjekket var min BR-AAJ-BE-AE-BE som er hakket over din på 2., 3. og 4. verdi, men den har jeg hatt et år..
#9
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
fredag 23. juni 2023, klokken 02:11
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 22. juni 2023, klokken 20:46Bilen min ble oppdatert til bilprogramvare versjon 20.2 i dag OTA. Dette kan ha med innkalling H441 som nylig er sluppet.

https://www.ipaceforums.co.uk/threads/441-battery-recall-software-is-now-available.6881/
https://www.i-paceforum.com/threads/h441-battery-recall-software-is-now-available.8213/

Ryktes at BECM versjon endres første 2 bokstaver til BS, hva står det hos deg nå?



#10
i-Pace / Sv: Gjenskinn / refleks fra dashboard mot frontvindu
tirsdag 23. mai 2023, klokken 20:34
Plastidip på dashboardet i en I-Pace pga gjenskinn? Nei nå må dere ta tørn... ::)
#11
i-Pace / Sv: Jedlix og WattCat og lading av I-Pace
tirsdag 04. april 2023, klokken 13:38
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 04. april 2023, klokken 09:18... Det var noe på det engelske forumet om at Jaguar innskjerpet sikkerheten ved adgangen til deres servere fra 3'dje part nylig...

Hmm... da har Jaguar i så fall gjort noe seriøst feil, for jeg har ikke klart å logge på med Jaguar Remote på flere uker, mens MyPace, Homeassistant-integrasjonen og jlrpy-løsningen min humper og går...
#12
i-Pace / Sv: Feil på 12v batteri
tirsdag 07. mars 2023, klokken 01:34
Sitat fra: Contango på mandag 06. mars 2023, klokken 09:55
...Det finnes en Norsk Jaguar Klubb. Noen hensikt å prøve å skape et miljø for bilen der?
Kan jeg aldri tenke meg, var kort medlem og inntrykket var gamle biler, ser ikke for meg at de vektlegger en elektrisk oppkomling...
#13
i-Pace / Sv: Vurderer kjøp av MY19 I-Pace
lørdag 18. februar 2023, klokken 23:53
Sitat fra: oleie på tirsdag 14. februar 2023, klokken 22:53
..Fant ut at (gammel) tidsinstilt lading ligger å blokker for oppkobling. Ikke gøy å stå å fikle med det i -6 gr. Rart at ikke det å koble til hurtiglader overstyrer tidsinstilling/hjemmelading?

Gratulerer med bil!  Så til ladingen din - meg bekjent skal du ikke kunne kludre til hurtigladingen med tidsinnstilt lading, det styrer kun AC-lading?
#14
i-Pace / Sv: Vurderer kjøp av MY19 I-Pace
mandag 06. februar 2023, klokken 17:35
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 05. februar 2023, klokken 19:10
Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 05. februar 2023, klokken 18:41
.. De har også kjørt hardt med en utvidet garanti, 7år/200'km på bruktbilene sine nå.

Ikke dårlig, men husk å lese det med små skrift  :)

Ja, det er en tredjepartsordning, men uansett bedre enn ingen garanti... :-)
#15
i-Pace / Sv: Vurderer kjøp av MY19 I-Pace
søndag 05. februar 2023, klokken 18:41
De står naturligvis fritt til å prise bilene sine som de ønsker, men at de ikke bryr seg om Tesla-justeringene er i beste fall ønsketenkning.

Jeg vurderer fremdeles å bytte min i en FE som har gått mindre enn min S som passerte 96' i går, så jeg pratet litt med selger på Nardo Bil i Trondheim da jeg fikk tatt PKK nylig.
De hadde justert ned pris på bruktbilene sine med totalt 500' helga etter at Tesla satte ned prisene, så de er ihvertfall klar over hvordan dette slår ut. De har også kjørt hardt med en utvidet garanti, 7år/200'km på bruktbilene sine nå.
© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA