Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ducktolate

#46
Husk å hilse når du møter oss andre..
#47
Nye modeller vil gjerne ha større antall feil enn de som er produsert litt ut i rekka. Mulig det blir en runde på de med to motorer også, men optimismen er stor. Selv har jeg en bil levert begynnelsen av 2014, produsert i 2013. Eneste minuset jeg har lagt merke til er nybilklargjøringen. Men de begynner kanskje å få litt bedre skills de også.
P85D er bestilt, men tviler på om jeg kommer til å bytte P85+en. Bilen er rett og slett for bra.
#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering
lørdag 21. februar 2015, klokken 10:06
Sitat fra: Beachboy på mandag 16. februar 2015, klokken 23:17
Har noen mulighet til å hjelpe meg med plastidip av noen krom deler.
Aldri gjort dette før.


Vet noen om det er lett å fjerne disse i etterkant?

Dette ordner du fint selv, det er meget enkelt bare masker godt rundt. Dvs la det være igjen et par tre cm slik at du har noe å rive i når du skal få dippen til å slippe ved kanten, men masker slik at du ikke får gummiprikker overalt.
Går lett av når du får løs en kant. Prikbort kan også brukes, men det ryktes at det er utviklet gummispray som tåler det også.
#49
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruktbilpris på Tesla
søndag 15. februar 2015, klokken 19:26
+1
Det ligger veldig mange biler med ALT utstyr på finn, bortsett fra....
#50
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D+
lørdag 14. februar 2015, klokken 14:58
Hæ?
#51
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruktbilpris på Tesla
lørdag 14. februar 2015, klokken 11:12
P85D har vel samme oppsett understellsmessig som P85+, nettopp for å takle kreftene. Så du blir nok like fornøyd med den som vi som har + er fornøyd med den.
#52
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruktbilpris på Tesla
fredag 13. februar 2015, klokken 23:30
@cirys1 Det er slik jeg opplever min + i allefall kontra den uten som jeg hadde som loaner under første service. Jeg føler + mer komfortabel over ugjevnheter en Leafen kona kjører også, men den har jo heller ikke smart luftfjæring.
#53
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruktbilpris på Tesla
fredag 13. februar 2015, klokken 13:06
Det kan være at de håper at markedet ikke vet hva forskjellen er på en P85 og en P85+.
#54
Bakre rad er vel høydebegrenset og ikke aldersbegrenset. Det er Stein saks papir her i gården når vi kjører til og fra håndball, fotball osv med bilen full av barn. Baksetene er fryktelig populære.
#55
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla-event 27 februar kl 19
tirsdag 10. februar 2015, klokken 22:28
Sitat fra: Amoss på mandag 09. februar 2015, klokken 18:32
Sitat fra: Havebigfun på mandag 09. februar 2015, klokken 18:23
behøver ikke være rot- kan være random-utvalg av noen- det er neppe plass til alle...

Siden det står "Stor Oslo" så er det vel også begrenset til denne regionen?

Stemmer ikke.
#56
Sitat fra: mj på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:19
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:14
Husk på at hver gang du tar foten fra gasspedalen  og aktiverer regen  så aktiveres bremselysene .. hvis du pumpkjører  mye kan dette virke irriterende på dem bak deg da det ser som om du stendig gasser på og siden bremser ...

Den lyser ikke hver gang den regenererer. (Da ville det å ligge bak føles som å være på tivoli.) Det kommer an på hvor kraftig hastigheten reduseres.
Ut fra lysbilde på mørke veier og sett i speilet så ser det ut som Bremselys kommer på ved hurtig slipp av akspedal rundt 1,5 og ved sakte oppslipp rundt 3.
#57
Model S 2013 - 2022 / Sv: Innbyttepriser fra Tesla
lørdag 07. februar 2015, klokken 00:00
Trist å høre at du har fått en "mandagsbil". Slik er det dessverre noen av i fossilverden også. Men selv om du har hatt så mange feil på din bil, så betyr det ikke at alle har det. Det er mange som er fornøyde med bilene sine og ikke har hatt så mange feil, det er vel flere som ikke har hatt feil også? Min oppfattelse av Teslas fokus er at kunden skal være fornøyd. Forhåpentligvis klarer de det hos deg også. Det høres i allefall ut som de prøver, men har full forståelse for frustrasjonen over tiden man må bruke på slikt.
#58
Model S 2013 - 2022 / Sv: Innbyttepriser fra Tesla
torsdag 05. februar 2015, klokken 17:09
Det vil jo alltid være noen som er mer desperat etter å selge enn andre, evt har så mye midler at de bare vil bli kvitt ting. Det hører med til sjeldenhetene at det kommer P85+ til salgs for samme pris som en S60. Men flaks for kjøper som gjorde ett scoop. For min del så har jeg avvist bud på over 600000. Mulig noen vil påstå jeg er desperat andre veien, men for meg er bilen verdt mer. Jeg har ikke råd til å selge for enhver pris. Og hva er vitsen når man kjører en høyytelses elbil med enorm bagasje plass.
#59
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S videoer
lørdag 31. januar 2015, klokken 23:48
Vet de går godt og er pålitelige. En nabo har en slik en. Men det ser ut som den sliter med å henge på i den videoen det siteres fra. Derfor spørsmålet om ironi.
#60
Model S 2013 - 2022 / Sv: Jeg - en spekulant?
fredag 30. januar 2015, klokken 21:47
Har du lyst og mulighet til å bytte BMWn med en Tesla så kommer du ikke til å angre. Det er jeg rimelig sikker på.
Jeg har kjørt Elbil siden 2011, siste året i en P85+. Kona tok den andre. (Leaf). Nå har du også bestilt en suveren bil til en OK pris det er ikke så mye å spekulere på om du har mulighet til å bytte.
Men skal du spekulere i kjøp for å selge så vet jeg ikke. Umoralskt er det ikke, det er lov å tjene penger på salg av bil. Spørsmålet er vel hvor mange slike som kommer til salgs? Du kan jo ikke selge reservasjonen din, du må selge bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA