Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ducktolate

Sider: 1 ... 14 15 [16]
226
Leaf 2010-2017 / Sv: Negative ting ved Nissan Leaf
« på: Lørdag 08. Oktober 2011, klokken 16:20 »
Det var godt å høre. Ingen liker vel å være mer enn nødvendig på jobb..

Skal se hva evse uppgrade har å tilby. Takk uansett for fyldig informasjon.

227
Leaf 2010-2017 / Sv: Negative ting ved Nissan Leaf
« på: Lørdag 08. Oktober 2011, klokken 13:41 »
Lading!

Et stort problem på Leaf'en.

Den kjører supert de første milene, men stakkers den som så trenger å fylle på for en ny strekkning. At den på toppen av det hele leveres med en 10A ladeledning gjør bare vondt værre.





Mener det sto 20Ampere el noe på boksen på ladeledningen i den jeg prøvekjørte. Er dette kun inn strøm og at den bare gir 10A til bilen?

I så fall er det noen enkel løsning på dette? Jeg har tilgang til 16A både hjemme og på jobb. Jobb er 9mil unna hjem og for å slippe å sitte på jobb i 12 timer for å komme seg hjem er jeg avhengig av litt mer fart på ladinga. Laderen burde jo gitt fra seg det den får?

228
Leaf 2010-2017 / Sv: Sett og hørt fra Nissan-forhandlere
« på: ſøndag 25. ſeptember 2011, klokken 14:48 »
Jeg har bestilt bil til en Nissanforhandler som ikke står på denne listen, før listen kom. Hva med disse forhandlerene? Får de ikke selge bilen?

229
Leaf 2010-2017 / Sv: Sett og hørt fra Nissan-forhandlere
« på: Onsdag 07. ſeptember 2011, klokken 10:43 »
Jeg skulle ordne med alle detaljer før bestilling av Leaf i Trondheim. Men så fikk jeg høre at de ikke tar innbytte i den bilen jeg skal skifte ut?
Jeg har ikke tidligere hørt om at forhandlere ikke tar innbytte ved bestilling av ny bil.
Da jeg bestilte iMiev, var ikke det noe problem i det hele tatt. Nå er det riktignok en Mitsubishi som skal byttes inn, men jeg har jo byttet inn biler ved tidligere kjøp som ikke så ut til å være merke avhengig.
iMiev kontrakten ble kansellert da den ikke klarte ant km som jeg er avhengig av og noe jeg hadde i kontrakten.

Det hørtes ikke ut som de tok innbytte i det hele tatt ved salg av Leaf. Er dette gjengs policy rundt om i landet?


Edit: Nei det er ikke Nissan policy, jeg har nå vært i kontakt med Nissan Norge, og det er helt opp til hver enkelt forhandler.
Jeg har derfor funnet meg en annen forhandler.

230
Det er et hull i hendelen som løsner ladekabel fra kontakt i bilen som det går an å henge en hengelås i. Er det lås i det hullet får du ikke trykket ned for å løsne kontakten...

231
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Egne erfaringer med I-MIEV
« på: Mandag 31. Januar 2011, klokken 14:43 »
Jeg har nå også prøvekjørt i-Miev. Som over i 2-3 plussgrader. Til motsetning har jeg aldri kjørt elbil før. Jeg bor ganske langt fra jobb og ville se hvor langt jeg kom. Jeg kjørte uten varme, uten stereo og kun kjørelys.

Bilen var kjempemessig å kjøre, men jeg kom litt for kort til at jeg tør å kjøpe den i forhold til distanse til jobb. Jeg klarte rett over ni mil med rest på noen få km. Nesten 10mil, noe som blir akkurat litt for kort til meg. Jeg hadde som mål at jeg ikke skulle sinke trafikken, jeg blir selv irritert over folk som kjører under fartsgrensa. Samtidig skulle kjøre så økonomisk som jeg kan (mulig jeg har litt å lære..). Jeg kjørte stort sett i 60,70,80 og litt i 90. Noe som gjenspeiler min arb vei godt.

På sommerdekk og sommerføre tror jeg nok at det hadde vært tilstrekkelig kjørelengde. Uten at jeg har så mye greie på det så vil jeg tro myke piggfrie vinterdekk og kaldt vær ikke er noe gunstig.

Hadde det bare vært sommer hele året, eller aller helst at jeg har fått meg jobb litt nærmere...

Sider: 1 ... 14 15 [16]