Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ducktolate

#211
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
fredag 12. april 2013, klokken 18:27
Jeg sendte vel bare henvendelse via nettsiden deres eller en standard svar epost konto de har. Svaret jeg fikk var fra Roxana Prange.
rprange@teslamotors.com

Rp range er jo grei adresse å huske for oss med elbil...

Edit: til moderator om Email adresser ikke skal legges ut åpent kan du fjerne den jeg la ut til rp range hos Tesla?
#212
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
fredag 12. april 2013, klokken 17:27
Sitat fra: kimlillebo på fredag 12. april 2013, klokken 10:38
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 01. april 2013, klokken 21:49
Da ble altså Performance utgaven 500 daler dyrere i US, dvs at Alkantara headliner ble ekstra tilvalg. De som har spesifisert bilen sin i USA får dette uten ekstra kost, de som har fått levert uten kan få etter montert gratis eller 500 daler i avslag. Grei nok løsning for eksisterende US kunder, men liker ikke at de snik øker prisene (først felger så headliner, hva blir det neste mest verdifulle kundene må betale ekstra for som har vært standard? (jeg er helt sikker på at de mest betalingvillige kundene ville vært mer fornøyd å betale mer for RELLE nye opsjoner (ryggesensor, større batteripakke, el innfellbare speil, adaptiv cruise kontroll, sportsseter, tillhengerfeste, 4 hjulstrekk etc...)

Blir spennende å se hvordan de løser det på EU biler, jeg vedder på at Performance utgaven med Alkantara vil koste EU kunder 3500 kroner mer.

Får håpe at de klarer å levere Alkantara som er fargematchet med resten av interiøret for den prisen....

Dette er gode nyheter! Jeg hadde håpet at vi fikk dette valget, og om det koster noe ekstra så gjør det meg ingenting, da jeg mener at dette gir interiøret et betraktlig løft.

Spesiellt på en performance modell med alcantara seter, så vil det se utrolig bra ut!

Jeg har også nettopp bestemt at jeg dropper panorama taket, og velger istedet et tak med karosserifarge.
Har hørt at pano taket gir litt mindre takhøyde for passasjerene i baksetet, samt at du ikke har mulighet til å dekke til for solen. Da vil det garantert bli et irritasjonsmoment enten for passasjerene, eller i form av refleksjon i 17" skjermen. I tillegg synest jeg ikke den midtstolpen var så veldig delikat  :P

Kim

Foreslår at også du sender en Mail til Tesla og spør om å få fargetilpasset tak i forhold til resten av interiøret.
Som skrevet tidligere fikk jeg svar fra Tesla nå på onsdag var det vel at de IKKE tilbyder dette pr dags dato, men at de vurderer det om de ser markedet er for det.
#213
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
onsdag 10. april 2013, klokken 15:02
Sitat fra: Cirion på onsdag 03. april 2013, klokken 09:00
Fortsatt litt tak stoff igjen selv om du velger panotak...

Jeg har sendt en hissig mail til Tesla for å få en avklaring. Jeg finner meg ikke i at dette blir et tillegg eller ikke blir tilgjengelig i det hele tatt.

Jeg har også sendt Mail til Tesla ang interiør tak farge. Svaret var følgende:

Thank you for email. I am part of the Ownership Experience team.

We are happy to assist with any kind of query.



Currently we do not offer different colors for the roof; this is a topic we are currently looking into and if we see that there is a demand, we will create an offer.


Så jeg anbefaler at så mange som mulig sender henvendelse til dem ang dette temaet. Er det noe som hever finish følelsen så er det, for meg i allefall, colormatch på tak og resten av interiøret.
#214
Elektriske utfordringer / Sv: Fjernlys
lørdag 09. februar 2013, klokken 23:57
Hvorfor er ikke dette noe som fikses av Nissan Norge?

Jeg bemerket dårlige fjernlys ved service, men fikk bare melding om at det var slik de var..

(Var nevnt noe om service og Nissan Norge i en annen tråd her.. Det er jo en smule betenkelig at de ikke tar kjøpere av bilen mer alvorlig. Personlig har jeg nå kjørt 35000 km med bilen hvorav en stor del av tiden på bekmørke smale veier med mye storvilt i nærheten. Utrivelig)
#215
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spørsmål vedr reservasjonsbetaling
torsdag 03. januar 2013, klokken 23:41
Jeg har også fått returnert pengene, en gang foreløpig, så får vi se om det går denne gangen. Jeg sendte imidlertid også en forespørsel til Tesla ang dette samt bekymring for evt prisøkning iom at de ikke fikk pengene innen årsskifte.
Fikk svar i dag at de nå har fått norsk bankforbindelse. Hurra... Da bør jeg vel ringe banken å be dem slutte med behandling av runde to til Nederland.

Ang 2012 pris så kunne de bekrefte at det var den som gjaldt så lenge jeg hadde bevis for at pengene var overført (i første forsøk) før årsskifte.
Fikk inntrykk av at det var flere som hadde samme problem, noe denne tråden bekrefter.
#216
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spørsmål vedr reservasjonsbetaling
mandag 24. desember 2012, klokken 00:39
Jeg fikk samme melding som trådstarter. Altså Nederlandsk bank.
#217
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Hets og sjikane
torsdag 17. mai 2012, klokken 00:42
Sitat fra: kvignes på mandag 14. mai 2012, klokken 13:17
... og spurde om eg trudde at han tente pengar på å ta med "slike som meg" på ferja.

Dette er jo bare tull, om de gjør det på riktig måte og skriver elbil billett så får rederiet penger igjen fra staten? i følge de på fergen jeg bruker å ta.

Elbil taksten er kr 0,- Men den blir da med i statistikk og rederi kan få noe for det om det stemmer det som blir sagt.
#218
Leaf 2010-2017 / Sv: Kjørelengde året rundt...
torsdag 17. mai 2012, klokken 00:28
Deler av denne tråden begynner å se mer ut som en tråd som burde stått under ett annet bilmerke, men, men avsporinger er jo gøy.

Ang kjørelengde og Nissan Leaf så hadde også jeg bekymringer før bestilling iom at jeg har ni mil til jobb en vei. Bekymringen var ikke om jeg kom fram, men om jeg kom meg tilbake etter lading med 10A gjennom en arbeidsdag.

Det har gått greit hittil. Det var en gang jeg ble smånervøs da jeg kjørte på jobb og bilen ikke var fullladet og jeg måtte hjem etter 6timer på jobb. Men det gikk det også, såvidt. Så på vinters tid så bør jeg lade fullt før jeg drar om jeg skal hjem etter sju timer. På sommerstid kan jeg dra etter seks om jeg kjører pent til jobb. (evt kjøpe en 16A lader...)

Gjenstående distanse i følge GOM varierer etter føre og hvor hard jeg er på høyre foten. Men stort sett på vinterstid to til tre mil igjen, nå tre til fem mil igjen.
#219
Dekk / Felger / Sv: Felger
tirsdag 17. april 2012, klokken 08:01
Edit:Solgt
#220
Lading / Sv: Leaf - Hvor kjøper man 16A ladekabel til best pris ??
mandag 20. februar 2012, klokken 20:02
Flott.
Takk for svar.
#221
Lading / Sv: Leaf - Hvor kjøper man 16A ladekabel til best pris ??
mandag 20. februar 2012, klokken 19:27
Påvirkes noen garantier eller rettigheter ved evt feil om man lader med f.eks. En trilling 16A lader?
#222
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde
lørdag 28. januar 2012, klokken 13:47
Jeg kjørte til jobb i går og kom til min forbauselse fram med rest på 4,5mil og fire streker igjen på GOM.
Strekning til jobb er ganske nøyaktig 9mil. Tørt og fint føre, piggdekk, litt medvind også kanskje rundt 0 grader.

De første tre mil av strekningen er E39 til Orkanger som er nevnt tidligere her. Passerte Orkanger med rest på 110km ifølge GOM. Bilen var akkurat ladet til 100% når jeg satte meg i den (tre lamper lyste fast). Ikke forvarming som jeg har brukt tidligere. Tidligere har jeg generelt kommet fram med +- tre mil tilgode.

Ellers ser jeg at jeg er litt mer ivrig på å komme hjem da det stort sett er ei mil mindre igjen på GOM når jeg kommer hjem (+- to mil).

Ellers hyggelig å må tenke seg om når en skal slå koden til drivstoff kortet. Og jeg regner med at jeg neste år slipper å få sponset Statoil kopp som bevis på at altfor mye penger er brukt der...
#223
Hurtiglading i Trøndelag / Sv: Hurtiglader på Værnes
onsdag 11. januar 2012, klokken 22:20
Ja det stemmer nok det.
Flere og flere får øynene opp i verdens dyreste by.

http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1754762.ece

#224
En av selgerne (sjefen tror jeg) hos Bjørnstad bil Orkanger har en svart Leaf med 18 tommere, brukbart senket også den. Kledde bilen bra syntes jeg.

225 eller var det 215 er forøvrig det smaleste jeg har funnet i den str. Ble derfor 17" sommer på min.
#225
Det sto 168 til meg da jeg dro hjem fra jobb i går. Jeg hadde da sneket meg inn i en oppvarmet garasje, mulig det hadde litt å si. Resultatet da jeg kom hjem var imidlertid det samme som vanlig 2-3mil igjen. Regner med at en halv time ferge gjør sitt for å kjøle batteriene igjen.
Jeg kjører ni mil til og fra jobb og fant i dag ut at sju timer er absolutt minimum for å være sikker på å komme seg hjem med 10 A lader og piggdekk på vinterføre. (Ca seks mil usaltet, resten saltet.)

Personlig rekord ved ankomst jobb er fire mil tilgode på GOM. Snitthastighet ca 67, snittforbruk 0,15. Dette etter ganske nøyaktig en mnd. elbilerfaring, og en aha opplevelse da jeg leste noe ang overdreven regenerering her på forumet. Husker ikke hvem eller hvilken tråd.

Finnes det en tråd med elbil kjøretriks for best mulig økonomisk kjøring?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA