Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mj

#31
Model X 2014 - 2022 / Sv: Stemmekommandoer virker ikke
tirsdag 22. oktober 2019, klokken 21:17
Sitat fra: aliendog på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 18:37
Har vel prøvd det meste jeg kan komme på, inkludert det som står i manual + det jeg har funnet på forumet o.l i min søken etter en løsning på dette. Knappen virker jo, men den ser ikke ut til å registrere noe av det jeg sier. Da blir det vel å prøve å komme kontakt med Tesla for å se om de får fikset om det ikke dukker opp noe lurt her

T

Sent fra min MI 9 via Tapatalk

Du skal ikke holde inne knappen når du snakker. Hold inne knappen til det kommer ett bip, slipp så og prat. Når det er sagt. Talegjenkjenningen er ELENDIG. Det kom en oppdatering for 2 år siden som skulle gjøre den bedre men den ble mye mye værre.
#32
Nye skjermer som ikke skal gulne kom vel først på biler produsert vinter 2019
#33
Iflg Tesla Kr.Sand så kommer lyden fra tannstanga. Det er ingen fix foreløpig og tesla fortsetter å levere ut biler med samme tannstang. Gjelder biler alle biler fra over ett år tilbake. De som sier de ikke har lyden tar feil. Har kjørt/sittet i flere nye mod S og absolutt alle har samme ulyd.
Det at lyden blir borte etter at de har byttet andre deler har nok noe med at de løfter, bøyer, bender og vrir på ting og tang når de løfter bil og bytter deler. Som flere sier. Lyden er tilbake kort tid etter bytte av deler.
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 08. juli 2019, klokken 21:44
Har selv ikke S85 lenger men burde ikke noen (TOCN) ta dette opp med tesla ? Hvis dette går gjennom legger de lista for hva de kan endre i fremtiden også.
Folk har kjøpt en bil med en oppgitt batteristørrelse, rekkevidde og ladehastighet. Hvis de bare tar seg til rette og endrer for å slippe reklamasjoner så har vi lite rettigheter i fremtiden.
#35
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
mandag 03. juni 2019, klokken 12:04
Sitat fra: AndreasRingdal på mandag 03. juni 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Croft på mandag 03. juni 2019, klokken 10:32
Sitter nå med samme dilemma som flere andre her inne. "To update or not to update." Vanligvis svært ivrig, men har pr nå ( 2019.12.11) bortimot ingen bugs (  kun lett skipping på spotify av og til) og en svært velfungerende AP.
Masefrekvens på 15 sekund frister lite. Registrerte 52 sek som snitt på nåværende versjon på en langtur på svingete tofelts motorvei nå i helgen.

Noen som kan peke på noen grunner til at en ikkke bare utsetter så lenge som mulig?
Venter min 24h fra varsel til oppgradering og sjekk innom her først for å se om noe kritisk er oppdatert i siste utgave.
Kjører nå på 2019.16.3  3e8c226 og dytterattetnaggingen var plagsom på langtur i helgen.
vet ikke om det er jeg som holder lettere på rattet enn før men virker som den trenger mer motstand enn tidligere for å ikke mase.

Jeg opplever at den trenger mindre motstand enn før. Spesielt på Xn
#36
Sitat fra: LASOL på tirsdag 21. mai 2019, klokken 16:24
Dette er dessverre enda en sur melding om manglende svar/dårlig oppfølging fra Tesla Oslo Nord. Jeg fikk problemer med vindusviskermotor i vinter. De stoppet på våt rute (+ grader og varm garasje) Men har siden kommet i gang igjen selv om de ofte går saktere enn "normalt" Jeg fikk time for å sjekke viskermotor 11 juni men så prøvde jeg å få utført skifte til 4G modem, smøre bremser og (bil ruller bakover i motbakke ved kjøring på autopilot) og 80 000 service samtidig.

25 mars fikk jeg da epost om at timen måtte flyttes da de ikke kunne gjøre alt dette på en dag. Etter det har jeg ikke hørt noe selv etter gjentatte "purringer" (til oppgitte epostadresser) Jeg ringte derfor i dag og fikk kontakt på telefon ganske raskt. Men han kunne opplyse at jeg fortsatt hadde time 11 juni men kun for å sjekke vindusviskermotor men om den 11 juni skulle gå normalt ville de ikke bytte den. Problemet er at jeg ikke vet om motor går sakte eller normalt før de skrus på. Har jeg uflaks går de normalt når tekniker ser på bilen og da bruker jeg en hel dag til ingen nytte :-(
De andre tingene kunne de ikke gjøre noe med før utpå høsten en gang.

Så til spørsmålet, er det noen snarveier man kan benytte for å få Karihaugen verkstedet til å ta disse punktene raskere? Han jeg snakket med avviste at det var mulig men har hørt fra en selger at det er mulig. Noen som har erfaringer de kan dele?

Filme feilen slik at du kan vise problemet når du leverer bil inn. Har jeg gjort flere ganger med feil som kommer og går. Da bytter/fikser de uten diskusjon.
#37
Model X 2014 - 2022 / Sv: Premium subwoofer rattling noise
lørdag 04. mai 2019, klokken 16:23
Sitat fra: prophan på fredag 03. mai 2019, klokken 21:41
Det er irriterende rattling noise fra subwoofer når det spilles noenlunde høyt. Er det flere som opplever dette? Merker godt når en åpner bakluka og hører på. Jeg tror grunnen er at stoffet som dekker hele wooferen ikke er stiv nok, den blafrer og wooferen får hele bakpartiet til å skrangle. Jeg har lurt på om det vil hjelpe å skjære og tilpasse stoffet med en woofer grillcover. kan tenkes at lyden også blir bedre da wooferen ikke er tildekket. Noen som har tenkt samme tanke, evt har erfaring med dette?

Hadde selv ulyd men de la noe mellom inni der og etter dette spiller den helt topp. Aldri hørt noe annet originalanlegg som spiller i nærheten av tesla sitt.
#38
Sitat fra: JorEl på søndag 24. februar 2019, klokken 13:30
Når det gjelder bremser som ikke virker 100% sånn av og til :o  ..... ::)
Vil det ikke da være en fordel å ha bilen på full regen? Om bremsen ikke tar i så hardt man håpet på, så virker i hvert fall regen så mye den kan. Neste gang jeg vasker bilen, og glemmer å bremse litt før, eller i begynnelsen av kjøringen, så blir i hvert fall jeg glad for all den hjelp jeg kan få av regenereringen.
Eller er jeg helt på jordet? (Igjen vil noen si ::))

Og hvis batteriet er kaldt så er det lite hjelp i regen.....
#39
Audi e-tron / Sv: Matrix-lys dimmer ikke ned for trailere/busser?
tirsdag 29. januar 2019, klokken 20:46
Sitat fra: z4rd på tirsdag 29. januar 2019, klokken 17:59
Eller at de faktisk ble blendet, og derfor blinker de? Folk blinker ikke uten grunn...

På autobahn blinker de uten grunn. Selv med gjerder og busker mellom som gjør at man ikke ser lyktene på andre siden blinker de, kun basert på at de vet fjernlys står på.
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla vinteroppdatering 2018.48.12.1
søndag 23. desember 2018, klokken 21:48
Tre trykk på rattvarmesymbolet ser ut til å slå av alt av sete og rattvarme
#41
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
søndag 23. desember 2018, klokken 21:32
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. desember 2018, klokken 21:11
Godt mulig. Men jeg har ikke passert en eneste måler som viser noe annet enn nøyaktig det samme som speedometer eller en kmt over. Og målt mot GPS vet jeg speedometer er nær dønn korrekt.
Målere jeg har passert er mellom Oslo-Trondheim E6 og Rv3 samt Oslo-Risør. Sikkert noen jeg glemmer i farten, blant annet i DK. Og kanskje noen mot Gol.
Ikke passert målere i andre deler av landet som jeg husker.


Kjører mye på cruise eller AP forbi målere, i Norge er avviket alltid fra 1-4 kmt mot speedometervisning og alltid samme avvik på samme måler. I Danmark så er avviket 0-1 kmt. Og samme avvik mot samme måler på de 5 forskjellige bilene (teslaene) jeg har/har hatt
#42
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
onsdag 19. desember 2018, klokken 11:05
Fartsmålerne i Norge viser ofte opp til 4 feil. Viser for høy hastighet.
#43
Har en SanDisk 16G med wifi. Stått i 3 uker nå, ingen stopp
#44
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 23. oktober 2018, klokken 21:11
Noen som har prøvd 19'' Minerva på S ? De er råbillige og forhandler sier de har overasket veldig positivt iflg andre teslaeiere.
#45
Model X 2014 - 2022 / Sv: Autopilot
torsdag 04. oktober 2018, klokken 08:01
Sitat fra: Cries på onsdag 03. oktober 2018, klokken 20:27
Selv har jeg armene i fanget, og "hviler" venstrearmen ca klokken 7-8 på rattet, ved å holde lett rundt med hånden. Det gjør at jeg alltid har hånden på rattet, merker om den gjør plutselige bevegelser, samt at vekten av armen er nok til at den registrerer motstand, samtidig som den ikke kobler ut.
Vil tipse dere om å prøve å finne en hvilestilling for armen på rattet som har passelig vekt til å tilfredstille varsel, men ikke sikkert det passer for alle

Det fungerer ypperlig for min del og har ikke behov for "hjelpemiddel". Er forøvrig enig med de fleste her at armen bør være på rattet hele tiden.

Samme gjør jeg :o) Aldri noe mas
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA