Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - jan-ove

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Foliering / styling av min leaf
søndag 11. mars 2018, klokken 21:57
Altid moro, å ikke bare gå mainstream på bilen. Leverte inn bilen til http://foliringsenter.business.site/ idag. Utrolig bra service for å ikke snakke om resultat. Har time senere i uka der dem og ska ta panseret.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Gummi matter
onsdag 21. februar 2018, klokken 09:14
Som mange andre så venter jeg på levering av min nye Leaf.

Lurer litt på hvis det er gummi matter med bilen når den leveres, eller hvis dette er som på den tidligere versjonen ekstra tilbehør.

å ikke minst er dem gamle mattene lik dem nye? Grunnen til mitt spørsmål er av naturlige grunner at "ikke originale" koster halv pris i forhold til dem originale.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Spring Cloud endelig funnet bilder
mandag 05. februar 2018, klokken 21:27
Har letet en stund å endelig funnet bilder av den nye leafen i spring cloud.

Synes den er stilig jeg
#4
TLC / Montere chrom på Leaf
søndag 18. mai 2014, klokken 18:58
Lurer på hvis noen har montert chrome settene som kan kjøpes med sjøl.

Er det noen stor hokus pokus, å hva må man tenke på.
#5
Østfold elbilforening / Østfold lokallag
lørdag 17. mai 2014, klokken 22:14
Stusser over at det ikke er etablert et lokallag i Østfold.

Har ikke noen tall men ser at det er mye elbiler her nede, hvordan er stemningen for at eventuelt starta opp et?
#6
Leaf 2010-2017 / Litt tanker å ideer
lørdag 17. mai 2014, klokken 20:26
Da er min nye Nissan Leaf 2014 Acenta bestilt, å venter levering på Torsdag eller fredag til uken.

Det er mye tanker å ideer som surrer rundt i hodet etter at jeg gir meg ut i noe som er totalt ukjent for meg. Kjenner ikke engang noen som har el bil;-)

Det jeg primært tenker over er lade situasjonen. Er helt sikkert alene om det ;)

Har prøvd å lese meg opp på det som er her inne på forumet, men det er en utfordring for en som ikke kan relatere til fase 1, 2 osv å alt annet som det refereres til.

Mine tanker: er ikke komfortabel med at være nødt til å åpne bagasjerommet plukke ut en svær kladd av lader, plugge den inn i vegg for å plugge den inn i bilen. Vil ha et eller annet fast opplegg der jeg kjører inn i garasjen å kun plugger inn en kabel i bilen.

Har frittstående garasje med opplegg fra 2008. i sikringsskapet står står det følgende på garasje kursen: 2x2.5+j, B16A, 30ma.

dette tolker jeg som at kabel dimensjon er 2x2.5 kabel, på en 16amp kurs. resten skjønner jeg ikke.

Utfra det jeg har per dags dato av installasjon på strømsiden, hva burde jeg gå for i form av vegg boks?

Hva skal til for at oppgradere min garasje kurs til 32amp? Kabler ligger i rør under bakken, å har en eller annen boks på hjørnet av garasjen som det er strøm i.

Kan virke som spørsmål som det er 100 innlegg om, men for meg så er det som at lese en manual på spansk, skjønner litt men ikke det viktige. Takker for innspill.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA