Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jan-ove

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Foliering / styling av min leaf
søndag 11. mars 2018, klokken 23:11
Dette kostet 3000,- har time til uka der dem ska foliere panseret og. Vil bli prikken over i.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Foliering / styling av min leaf
søndag 11. mars 2018, klokken 21:57
Altid moro, å ikke bare gå mainstream på bilen. Leverte inn bilen til http://foliringsenter.business.site/ idag. Utrolig bra service for å ikke snakke om resultat. Har time senere i uka der dem og ska ta panseret.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Gummi matter
onsdag 21. februar 2018, klokken 09:14
Som mange andre så venter jeg på levering av min nye Leaf.

Lurer litt på hvis det er gummi matter med bilen når den leveres, eller hvis dette er som på den tidligere versjonen ekstra tilbehør.

å ikke minst er dem gamle mattene lik dem nye? Grunnen til mitt spørsmål er av naturlige grunner at "ikke originale" koster halv pris i forhold til dem originale.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Levering av bil?
onsdag 07. februar 2018, klokken 10:09
Dette har ikke noe med Nissan sin logistikk å gjøre.

LE har sin leveringstid som er spesifisert. Nissan Norge fikk inn en god del Acenta som var produsert til den øvrige europeiske markedet. Disse har en tidligere levering en LE utgavene.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Spring Cloud endelig funnet bilder
mandag 05. februar 2018, klokken 21:27
Har letet en stund å endelig funnet bilder av den nye leafen i spring cloud.

Synes den er stilig jeg
#6
Hvis en drar paraleller til andre typer av lader, mobiltelefon, pc osv. Så er det dommer som viserat disse skall ha like lang leve tid som produktet det skall lade, altså vesentlig lengre en fem år.

At det skall være andre tolkninger på et produkt som koster langt mer har jeg svårt for å tro.
#7
Jeg er i omtrent samme setting med en leverandør av ladekabler.

På min så er det ikke noen brudd eller svakheter på kabler osv. Men leverandør hevder at min kabel som er 3.5 år ikke er dekket av reklamasjons retten.

Hva blev utfallet med din kabel?
#8
Hei. Jeg er interessert i å kjøpe denne av deg.

Har sendt deg pm
#9
TLC / Montere chrom på Leaf
søndag 18. mai 2014, klokken 18:58
Lurer på hvis noen har montert chrome settene som kan kjøpes med sjøl.

Er det noen stor hokus pokus, å hva må man tenke på.
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Litt tanker å ideer
lørdag 17. mai 2014, klokken 23:25
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 17. mai 2014, klokken 23:03
Sitat fra: jan-ove på lørdag 17. mai 2014, klokken 20:26
Hva skal til for at oppgradere min garasje kurs til 32amp? Kabler ligger i rør under bakken, å har en eller annen boks på hjørnet av garasjen som det er strøm i.

Det kommer helt an på dimensjonen på røret. Er det 16mm får du ikke gjort noe som helst uten å grave. Er det derimot 25mm eller ennå bedre 50mm går det an å trekke igjennom tykkere kabler.

Helt enig her, en av grunnene til at jeg ønsker å ha fast installasjon hjemme.

Synes ikke priser er avskrekkende, men ønsker ikke betale mer en hva jeg må.

Det ultimate i mine øyner burde være en fast 16amp installasjon med en variabel portabel 16amp i bilen.

Siden jeg primært nå er ute etter installasjon i garasjen så lurer jeg da på hvem / hvilke er godkjente av alle disse som er tilgjengelig? 
#11
Østfold elbilforening / Østfold lokallag
lørdag 17. mai 2014, klokken 22:14
Stusser over at det ikke er etablert et lokallag i Østfold.

Har ikke noen tall men ser at det er mye elbiler her nede, hvordan er stemningen for at eventuelt starta opp et?
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Litt tanker å ideer
lørdag 17. mai 2014, klokken 21:35
Ser ut til at konklusjonen blir.

Bruk kladden som kommer med til "fast" lading hjemme.

Kjøp ny kladd med 16amp variabel kladd til at ha i bilen.

Kan noen linke til en grei variabel 16amp kladd?
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Litt tanker å ideer
lørdag 17. mai 2014, klokken 21:22
Har mer eller mindre bestemt meg for at jeg vil ha en fast installasjon i garasjen med boks på veggen.

Synes ikke at en boks på veggen til 5000-........ er avskrekkende, i forhold til uro momentet med at glemme kladden hjemme når den trengs
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Litt tanker å ideer
lørdag 17. mai 2014, klokken 21:06
Takk for svar.

Har tenkt samme tanke. Men har tenkt det så enkelt at hvis laderen som er med bilen blir en "fast" installasjon i garasjen så er det fort gjort at den ikke blir med når den trengs.

Har en jobb der det fort blir at jeg må kaste meg rundt, og da er det ikke greit å si at jeg "må bare" en tur hjemom for at hente en kabel   
#15
Må dra litt på smilebåndene.

Har mange års erfaring fra forsikrings bransjen, å kan bare åpne med at det er kort fortalt ikke noe El-bilforeningen kan gjøre med premier som settes av selskapen.

Til å begynne med kan jeg bare forklare at en premie er basert på hvor stor sannsynlighet er det at dette merke av bil, alder på fører, geografi osv. vil koste selskapet penger.

Når en etablert leverandør lanserer en ny modell så har selskapen mye data som kan brukes på nytt, noe som leaf premier viser.

Men med Tesla så blir det på mange måter en kvalifisert gjetting. Selskapene vet lite om skade frekvens, skadeomfang, å ikke minst reparasjonskostnader.

Personlig vil jeg påstå at di "vanlige" bilene som leaf, golf og focus, vil holde det prisbilde som vi har per d.d.

justering vil primært berøre segment som omhandler Tesla, grunn til dette er at det er en meget begrenset erfaring fra levering av deler og reparasjons tider når premier ble satt. Nå begynner selskapene se hva den reelle kostnads bildet.

Vil poengtere at jeg var i forsikrings bransjen frem til to uker siden og jeg ønsker ikke debattere forskjeller mellom selskaper.

Min grunn til at svare på innlegget er at det er naivt å tro at en forening har noen innvirkning på hvordan private selskaper som di fleste forsikrings selskaper er setter sine priser.

Det er ikke et forsikrings selskap i Norge som er ute etter at ta en gruppe av forsikringstakere, eller melke dem. Selskapene ønsker kun å få betalt for den risiko dem står med.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA