Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MyMuffin

#511
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slutt på 60 kWh Model S
lørdag 18. mars 2017, klokken 11:55
Dagens S60 starter vel på ca 600k. Ettersom at de nå fjerner denne så tipper jeg det har noe med prisgapet mot model 3.

Med dette så blir 75kwh med en startpris på 650k den billigste model s.

Jeg frykter dette betyr at en model 3 med maks spec vil koste nærmere 600k.

#512
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 14. mars 2017, klokken 12:03
Med bare rødt på langtidsvarselet her på østlandet (drammen) så begynner jeg å føle meg klar for vårrengjøring og sommerdekk.

Når tenker folk at det er greit å legge på sommerdekk?
#513
Model S 2013 - 2022 / Sv: Keyless driving
søndag 12. mars 2017, klokken 21:17
hHar prøvd dette ett par ganger og det feiler like herlig hos meg hver gang.

Merk. alle andre funksjoner fungerer fint (låse opp, forvarming etc.) men akkurat keyless driving feiler.
#514
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
onsdag 08. mars 2017, klokken 07:49
Ser det er mange som rapporterer samme problemet på teslamotorsclub.com. Så dette er nok ikke isolert til norske eiere.

Får håpe de får det i orden kjapt.
#515
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
onsdag 08. mars 2017, klokken 06:21
Står stille her også. Første gang i år at jeg ikke får forvarmet bilen og faktisk må vurdere å ta på meg jakke.
Utrolig hvor bortskjemt man blir av tesla ^^
#516
Lading av Tesla / Sv: Lading gulskogen og buskerud storsenter
søndag 05. mars 2017, klokken 09:23
På gulskogen er det en egen knapp som lyser når det skal være spenningsatt.  På buskerud er det ingenting såvidt jeg har kunnet se.



#517
Lading av Tesla / Lading gulskogen og buskerud storsenter
lørdag 04. mars 2017, klokken 20:01
Er det noen som har forsøkt å benytte seg av lading på gulskogen eller buskerud storsenter?

Jeg har det siste året prøvd ett par ganger på forskjellige plasser på gulskogen og jeg får alltid samme feilmelding "check charger power".  Dette gjelder de nye type 2 uttakene.

Nå har buskerud storsenter også fått 4 stolper med type-2 (20A). Forsøkte her i dag og fikk samme feilmelding.

Noen innspill?
Jeg benytter meg av standard type 2 kabelen som følger med bilen og ser at andre biler (dog har jeg ikke sett andre teslaer) lader helt fint på samme plasser.

#518
Sitat fra: Ewout på torsdag 02. mars 2017, klokken 16:27
Her var det kanskje bedre å skrive...

Tesla Service Drammen :-\

Selv om jeg har min bil bare litt over en måned nå, så kan jeg si at den service nivået som Tesla (Drammen) tilbyr er dyptrist.

Før jeg endelig har klart å bestille service hadde jeg ringt 8! ganger til Tesla, lagt inn 7 beskjeder i telefonsvarer og til slutt kjørte jeg bare dit for å bestille service. 10 mil opp og ned. Når du nevner dette til de som jobber der, så får du ikke inntrykk at de er interessert i sånne tilbakemeldingen. De skjønner virkelig ikke hva ordet 'kundeservice' betyr. Ja, når du er der så får du nok svar på dine spørsmålene.

Jeg leverte bilen nå siste tirsdag for noe garanti oppdrag. Ikke noe stort. De sa fra at det var sannsynlig at de ikke skulle rekke alt på tirsdag. Greit for meg, jeg fikk lånebil.

Ikke hørt noe mer på tirsdag, Onsdag ble jeg oppringt. Om jeg hadde lyst på en midtkonsoll? Det var en kunde som hadde avbestillt en. Tre ganger hadde de sagt at de ikke kunne levere den konsollen. Etter jeg hadde sagt at jeg skulle ordne det selv hos Tesla i Drammen, da fikk jeg plutselig tilbud.

Selvfølgelig skulle ta servicen da litt lengre. Men, på torsdag skulle den være ferdig, men først skulle jeg bli ringt på formiddagen.
Igjen har jeg ikke hørt noe. Billen er ikke ferdig heller. Har ringt en par ganger: ingen reaksjon. Har sendt mail: ingen reaksjon.

Er det normal at bilen skal nå snart stå 4 dager i service? Dette har jeg aldri opplevd før.

Bare for å få dette fra hjertet... :o

Merkelig greier. Har du direkte nummeret til din "service advisor" eller hva det nå enn heter om dagen.
På mandag midtveis i dagen så benyttet jeg med av tesla sin "contact us" på nettsiden deres, der jeg utdypte at jeg ønsket service. Samme kveld ble jeg oppringt og fikk time.

Tidligere erfaringer ang. svar på tlf er upåklagelig. Jeg har da hatt min bil inne ett par ganger for ymse garanti feil og har aldri opplevd noen problemer i kommunikasjonen.

Du har jo heldigvis lånebil (forhåpentligvis en tesla? =) ). 
#519
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
torsdag 02. mars 2017, klokken 07:33
Sitat fra: rmr på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:17
Sitat fra: Sole på onsdag 01. mars 2017, klokken 08:55
Første ripe på nåværende bil (85D levert mars -16) ble ganske brutal. Parkerte bil i toppen av en snødekt oppkjørsel på ca 50 meter, gikk inn i huset med førerdøra åpen i noen minutter, og fant bilen seilende baklengs på vei ned bakken da jeg kom tilbake. Skader hele veien rundt etter kontakt med garasjevegg, carport-stolpe og søppelkassestativ. Døra vrengt framover, og bilen dermed ukjørbar.

100% egen feil selvfølgelig, men illustrerer hvordan man kan bli lurt av at 4hjulstrekken gir feste for alle 4 hjul under drift, men når bilen settes i Park er det kun bakre hjulpar som låser. Forhjulene ruller fritt, dette må man være oppmerksom på!!

Eller kanskje var det en straff ovenfra til Tide, som økte årspremien min med 80% et par uker før hendelsen...?

huff , føler med deg :(

Hadde en lignende opplevelse. Hadde kjørt 20 mil , varme dekk , parkerte på frosset underlag , begynte å pakke ut av bilen. Så begynte bilen å skli , da dekkene hadde varmet opp "isen" , så frøs det igjen og all friksjon var borte....da forsvant bilen ned en bakke , stoppet i en snøfonn - min lykke var at det ikke ble en ripe.

Har ikke alltid hatt slik flaks dog

Det var slikt underlag som førte til min første ripe. Stod ironisk nok parkert foran en annen tesla, på en parkeringsplass med en svært liten helling. Teslaen bak mistet friksjonen etter å ha parkert og den seilet inn i min i løpet av dagen. Ble stor snakkis på bedriften jeg var hos da dette var de eneste teslaene på hele plassen (stor plass! ).
#520
Model 3 / Sv: Model 3 kan være Teslas største tabbe
tirsdag 28. februar 2017, klokken 19:47
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 28. februar 2017, klokken 19:32
Når jeg ser bilder av Model 3 på siden av Model S så lurer jeg litt på hvordan de skal tjene penger på å selg 3 til langt under halv pris av S... den er ikke så mye mindre....

Det blir en vesentlig "enklere" bil, blant annet halvparten så langt ledningsnett. Færre deler, mer stål vs alu, Designet for masseproduksjon, Nye billigere battericeller, ikke fancy dørhåndtak etc.

Husk at Model S og X har gitt mye profitt som igjen har blitt spyttet inn i research og funding av model 3, derav den stive prisen for model S og X.

#521
Virker som at serviceapparatet til tesla begynner å få bra med kapasitet.

Forrige service måtte jeg vente hele 4.5 måned på å få utført service.

Gleden var derfor stor da jeg i dag bestilte ny service på bilen og fikk time allerede om 2 uker.

#522
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lading stopper på 96%
søndag 19. februar 2017, klokken 08:51
Har selv erfart at bilen har stoppet å lade på 98%.
Trikset ble da å kjøre den langt ned på SoC, under 10% og så lade den opp igjen.

Jeg lader som regel til standard 90% og kjører sjeldent under 40%. Således skapes det litt ubalanse i estimatene.
#523
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
onsdag 15. februar 2017, klokken 13:37
Sitat fra: MyMuffin på lørdag 11. februar 2017, klokken 18:23
Ja dette var kjedelige greier.
Den nye looken er bra og utover fingerprint støtte så var det lite nytt.
Hadde ett stort håp om varmeseter, schedule charging og strømstyrke justering.
Alt i alt lite nytt :/

Må moderere meg selv litt her, etter å svelget den første skuffelsen så må jeg si at selve appen føles som en oppgradering.
Tidligere sleit jeg med treg respons fra appen (måtte ofte starte den to ganger før jeg fikk kontakt med bilen).
Nå føles den mye kjappere og mer responsiv. Så alt i alt, not bad.
Nye looken er jo ikke dårlig heller.

#524
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
lørdag 11. februar 2017, klokken 18:23
Ja dette var kjedelige greier.
Den nye looken er bra og utover fingerprint støtte så var det lite nytt.
Hadde ett stort håp om varmeseter, schedule charging og strømstyrke justering.
Alt i alt lite nytt :/
#525
Model 3 / Sv: Tesla batteri under 100kwh fact
torsdag 09. februar 2017, klokken 13:05
Jeg tipper denne 70kwh "mulen" er basert på standard celler og ikke de nye 2170 cellene. Således holder jeg fortsatt en knapp ved at største konfig bør ligge nærmere 80kwh.

*drømme drømme*
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA