Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - noGas

#16
Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. april 2019, klokken 11:52
Sitat fra: Klykken på onsdag 24. april 2019, klokken 11:36
Synes det er konge at taket er av glass, jeg.
Mange som er tynnere i hyssingen enn deg  :laugh:
Men seriøst, jeg plages skikkelig av kaldras. Også i fanget. Synes også at det er ekstremt forstyrrende med lys/synsinntrykk/bevegelse i deler av synsfeltet som ikke er nyttig for selve kjøringen.

Tror nok dessverre du tilhører en minioritet, og historisk sett skal ikke minioriteter ha det lett.

For lyset kan du enkelt foliere, kulden derimot...
#17
Sitat fra: sjokomelk på fredag 05. april 2019, klokken 11:29
Dumt spørsmål - men har du satt på samme hjul foran og bak som i fjor? Eller kan du ha satt ett som stod bak i fjor foran i år på den ene siden? (Var det forståelig hva jeg mener? :o)
Siden bilen sliter dekk foran og bak forskjellig, kan det være du har en blanding av frem- og bakhjul på samme aksel nå. Og hvis de har ulik rulleomkrets pga ulik slitasje, vil bilen oppføre seg som du sier nå.

Dette høres plausibelt ut. Måler mønsterdybde og sjekker etter "par"
#18
Sitat fra: Muffinman på fredag 05. april 2019, klokken 08:03
Vinterdekk er som regel mykere enn sommerdekk og kan maskere feil med hjulstilling eller annet. Er rattet i senter, og er det forskjell ved pådrag/regen?

Feil montering skulle i de fleste tilfeller gitt utslag i vibrasjon, ikke trekk til en bestemt side.

Men øk lufttrykket til det riktige; 3,3 bar eller 45psi for 19".

Jeg har som sagt 2,9 og 3,0 - så vet ikke hvor mye utslag det vil gi. Men fyller uansett på for å sjekke.

Bilen drar mest til venstre, og det gir mest utslag ved pådrag og brems. I sving føles det som om den "balanserer på en tynn linje" og jeg må holde den i sjakk igjennom hele svingen ved å holde i rattet og justere.

#19
Sitat fra: N-L på fredag 05. april 2019, klokken 07:20
Sjekket lufttrykk?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Har 0.1 bar diff. Ligger på 2.9 - 3.0
#20
Tms p85+ 2014
Etter at jeg la om til 19" orig tesla sommerdekk, må jeg holde i rattet på motorvei. Bilen drar mot venstre og føles ustabil.

Sikkert en noob feil, men jeg forstår ikke hva det er. Dekkene er på andre sesong, michelin Premacy.
#21
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Felgtråden
onsdag 03. april 2019, klokken 08:16
Han solgte de til en LR ;)
#22
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Felgtråden
onsdag 03. april 2019, klokken 07:03
Performance har litt større bremser, og en ekstra kant innerst på navet.
Bremsene begrenser utvalget som kan brukes av 18" felger, men det er endel som fremdeles passer. De aller fleste 19" passer, og selvsagt 20".

Denne ekstra kanten er ikke noe problem, noen leverandører tilpasser felgen til den, andre passer rett på osv.

20" Performance Orig passer på LR.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Retrofitting Next Gen i min 2014 P85
torsdag 28. mars 2019, klokken 06:14
Jeg kjøpte ratt son en del av en stor bundle, og da får man nice price, men ser de ligger ute til ca 1500. Det er verdt det.
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Retrofitting Next Gen i min 2014 P85
onsdag 27. mars 2019, klokken 08:57
Kjøper kun rattet, airbagkontakter er ikke lik på alle årsmodeller.

Men skulle gjerne byttet ut de "flimsy" knappene på airbag modulen ja...
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Retrofitting Next Gen i min 2014 P85
tirsdag 26. mars 2019, klokken 17:01
Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:10
Rattet må vaskes så blir det som "nytt". Det blir blankt fordi det er fullt av dritt og fett. Bruk egnet skinnrens og skinnbørste. Samme som du bruker på seter av skinn.

Hva vasker du med? Jeg har prøvd mye rart, tilogmed nano svamp. Blir litt bedre, men et nytt ratt er noe helt annet.

Kjørt 40k med mitt "nye", på tide å bytte igjen:D
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Retrofitting Next Gen i min 2014 P85
tirsdag 26. mars 2019, klokken 07:46
Kom på en ting til som er sinnsykt digg å få etterinnstallert, ratt.

2014 rattet ditt har mindre padding i selve rattet, og er sikkert blankpolert av hendene dine.
Finn et 2018 ratt fra en stakkar som har krasjet etter noen få tusen km, så har du et matt, utrolig digg ratt.
Spiller ingen rolle om det er fra en X eller S forsåvidt.

Dette er selvsagt kun om du liker matt utførelse på rattet, og at det er litt mer soft touch.
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Retrofitting Next Gen i min 2014 P85
lørdag 23. mars 2019, klokken 16:20
Edit: beste DIY retrofit.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Retrofitting Next Gen i min 2014 P85
lørdag 23. mars 2019, klokken 07:05
Dette er den beste retrofit man kan gjøre på en veteran imho. Nå er det vel dørtrekk og dashpad neste? Da blir den basicly 2017

Og ja, for dere som er breie over ryggen - de gamle stolene er overlegne blablabla.
#29
Model 3 / Sv: Bytte hjul selv-hva kreves av ustyr
onsdag 20. mars 2019, klokken 15:08
Jeg gjorde det selv utenfor Drammen, vanlig jekk - vanlig mann. Men hvis du har mulighet til å benytte lav jekk med jackpad, er det mye bedre.

Men hallo, det er jo vår?
#30
Model 3 / Sv: Billig Model 3
tirsdag 19. mars 2019, klokken 18:52
Jeg hadde ikke betalt over 100k for den.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA