Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ebye

#16
Byttet batteri, sjekket spenning i 12V stikkontakt i kupeen = 12,55
%meterpilen vibrerer fortsatt under null% og vindusvisker går sine turer over vinduet ved aktivering startnøkkel...
Alle sikringer er kontrollert, målt: OK
Kollisjonssikring(rød trykknapp foran) er trykket inn(ingen klikk)....
Ved tilkobling ladekabel lyser Power og CarLink blunker, det høres noen klikk fra batterikassen umiddelbart og det durer kontinuerlig fra en vifte eller vannpumpe, ingen feilmelding på ladekabelboks, men ingen lys fra ladeindikator på dashbord. (Vakumpumpe bremser starter ved trykk på bremsepedal)
#17
12V er ladet og viser 12,65, men var 11,45 før lading.
% instrumentet står og vibrerer med pilen "under" 0% ved tenning avslått. Det "er"/var 30% igjen før teateret startet.
Når tenningen slåes på starter vindusvisker og går fire ganger over ruten. Ingenting virker når bilen "startes". Eneste instrumentlyset det er liv i er det som viser et batteri med + og - ....
Gearvelger får bilen i fri slik at den kan trilles.
#18
Straks nøkkel vrides nekter Think'n absolutt alt; alle instrrumentlys og gearvelgerlys blunker intenst og det følges av knitring i takt med blunkingen. Straks nøkkel er ute blir det stille og mørk igjen.
noen som har en løsning eller ide om hva jeg skal foreta meg?
#19
Jeg har en CaliforniaThink med telleverk i Miles.
Er det mulig å omprogrammere telleverket på både total kjørelengde og trippteller fra miles til kilometer.
Speedometer/hastighetsviser er uproblematisk å forholde seg til for skiven er i prinsippet den samme og hastighetsutslaget på viseren er identisk.
#20
Jeg har fått følgende - for meg uforståelige - feilmeding på Nikkometeret:
Under lading feilmelding, på charger ettet 21% lading:

Temporary fault: (sc on fan)

samtidig gikk ladeeffekt ned fra ordinære 1,76 KwH til 0,46KvH...
Bilen fikk stå over natten uten lading og feilen resatte seg selv. Ladingen kunne fortsette i dag med 1,76KvH. Bilen kjører ok og har normal effekt.

Underholdende, reparerbar el katastrofefeil under oppseiling?!??

#21
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SYSTEMFEIL uten feil?
mandag 07. oktober 2013, klokken 17:10
Nuh går alt så meget bedre; nett som før kranglingen begynte. Med batteriene på plass stod fortsatt % = 0. En full lading til 100% og alle parametere ble som før; mao leeeenge før! 8)
#22
Jeg har fått ut  mine brytere med defekte lyspærer i og da slider pærene(orange monteringsfot) greit ut(ikke loddet på mine to biler).
Jeg har spurt både Ford(Kverneland) og Citroën(Scanauto) i Bergen, men de har bare byttet hele brytere... hvor de nå skulle komme fra...
Vet noen om hvor disse bevingede lyspærer(med orange vinger) finnes i salg?
Eller ble det bare produsert 5 lyspærer pr bil til vel 900 biler i sin tid?
#23
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SYSTEMFEIL uten feil?
mandag 07. oktober 2013, klokken 11:27
Batterier byttet og alt er som før.
#24
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / SYSTEMFEIL uten feil?
torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:02
Min backupThink som har gått feilfritt bråstanset med systemfail.. og % gikk fra 40 til 0 med bilen i oppoverbakke et metallisk smell og stopp.
Av og på med tenning og feilen er vekk. Ny start, strøm tilbake på 40 og noen meter kjøring, ny metallsik lyd som om tannhjul skulle glippe, systemfeil og død igjen. Ny start og strøm i dashbord forblir på 0.
Nikkometeret viser 74V, og spenning målt på kassen tatt ut av bilen viser alle cellene samlet er 115V. 2 celler er på 4,95V de resterende 17celler har alle samme spenning; 6,17V.
Det er ingen feil å lese på Nikkometer; feilen lar seg ikke resette, men feilmeldingen blir resatt om tenning slåes av i 25sek og ikke settes i gear.

Noen som har en forklaring?
#25
Jeg trenger pene; begge kanalene under H/V dør og støtfanger bak. Vet noen om en hel- el halvdød bil som kan være donor?
#26
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Th!nk classic delebil
fredag 07. desember 2012, klokken 11:24
Jeg trenger;

Sort Støtfanger bak

Sorte Plastkanaler: H og V under dørene

Blå(det er jo alle)Sidepanel H & V til bagasjerommet(de som ble satt inn/ettermontert i forbindelse med taklekasje og montering av innvendige takrenner)

Dersom delene kan plukkes opp i noenlunde avstand fra Bgo kan jeg selvfølgelig ta en fossilbiltur.
#27
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Th!nk classic delebil
torsdag 06. desember 2012, klokken 23:45
Er det noen som har:
Karosserideler til svart Think; Støtfanger bak og kanaler under dørene.
Interiørtilsetninger, sidepaneler til bagasjerommet.
Eller en hel bil uten de dyre delene.

Fortrinnsvis i Bergen...  :D
#28
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Spørsmål om VIN skilt
onsdag 19. september 2012, klokken 13:16
Jeg lurer fortsatt på om det er noen vesentlige forskjeller gjennom produksjonen over de årene de ble produsert. Mao om det er et før/etter et serienr noe deler/komponenter ble dramatisk forbedret eller katastrofalt dårligere. Jeg/vi trenger en til om jeg finner den rette... har ikke hast, men vil gjerne ha den ultimate utgaven om den går an å finne?

Ebye
#29
Jeg har to thinker med forskjellig bokstavkode før produksjons?nr

YYCDA11A0WAAA
YYCDA11A0YAAA

Er det noen sammenheng med endring fra W til Y foran AAA?
Er siste sifferne uansett produksjonsrekkefølge?
Finnes det noen logg for hva som er endret under produksjon fra bil til bil eller rammenummer fra til?
Disse to bilene har en detalj forskjellig som jeg har oppdaget; resetknappene for trippteller/clock/timer er byttet om...!


#30
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Bytte til Lithiumbatterier
fredag 24. september 2010, klokken 01:51
Om bilens NiCad batterier går mot slutten, hva innebærer et bytte til Lithiumbatt...?

Bytter man til en kombinasjon av batterier som samlet gir 114V og 200Ah eller blir det 19 nye Lithium 6V?

Må andre ting byttes i tillegg; battstyring, Lader mm. osb.?

Er det "plass til" mere el mindre kjørelengde i samme batt kassen?

Veier full kasse med Lithium samme som org batt 265KG?





Hva koster dette i deler?

Hvor mye arbeid dreier det seg om?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA