Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ganton

#466
Man angrer vel sjeldent på noe man ikke har i bilen - kanskje helt til man venner seg til å bruke det i en annen bil ;-)

Nå har ikke jeg fått min i3 ennå men prioriterte ikke ACC, tanken bak det er: 90% av min kjøring er fram/tilbake jobb som går over landlige lite traffikerte veier, lite køkjøring. De ytterst få gangene jeg kommer til å bruke bilen til langkjøring på E6 el. klarer jeg meg fint uten. Det samme gjelder parkassist, hadde brukt det et par ganger for å teste men klart meg fint uten. Men: hadde vært veldig kult med denne teknologien :-)

(Tror det er lurt å sette seg ned å tenke sjæl på hva som er ens eget bruksmønster, for selvfølgelig har man lyst på alt som finnes av ekstrautstyr, gutter er jo gutter ;-) )

#467
BMW i3 / Sv: BMW og Bosch med ny DC-lader
tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:01
Positivt med billigere teknologi!!  :)

(Så langt jeg jeg kan se har ikke BMWs ladepartnere ChargePoint eller nrg.evgo noen ladestasjoner i Norge så gratisbiten får vi vel ikke så mye glede av ;) )
#468
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 23. juli 2014, klokken 14:59
Sitat fra: Jorgensen på mandag 26. mai 2014, klokken 10:29
Sitat fra: Aberg88 på mandag 26. mai 2014, klokken 10:09
Er dette noe som gjelder I3?

http://www.dinside.no/928763/naf-kjorer-du-uten-baklys
Dersom lysbryteren står på Auto, så kjører du uten baklys og med LED-lys foran. Når det blir litt mørkt ute så tennes kjørelysene automatisk foran og bak.

Er dette såpass responsivt at det fungerer godt i tunneller (korte/lange/lys/uten lys)?
#470
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
fredag 20. juni 2014, klokken 09:58
My best guess: Det kanskje har noe med autokalibrering/reset av styringen av temperatur/pådrag å gjøre.
#471
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
fredag 20. juni 2014, klokken 08:38
 :) :)

Denne er kandidat til å spre seg til humorblogger hvis det "lekker ut" utenfor i3 -kretser...

#472
BMW i3 / Sv: Rekkevidde mellom hver lading
torsdag 19. juni 2014, klokken 13:37
Burde være separate profiler/minne for hver mode. Velger man ECO PRO kunne den tatt fram forrige ECO PRO biltur/siste 2 timer kjøring i moden e.l. osv...

Har BMW en i3 tech/SW forslagskasse kunne vi jo poste forslag der, jeg har ikke funnet noe andre kontaktpunkt mot BMW enn forhandlere.
#473
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
fredag 13. juni 2014, klokken 08:04
ok,  så når det står Combo på et ladepunkt er det entydig at det er DC Combo man mener.
(Litt off-thread-diskusjon men Combo-koblingen i seg selv støtter vel både AC og DC, derav navnet ?)
#474
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
torsdag 12. juni 2014, klokken 15:49
OK. Combo er både AC og DC så trodde at betegnelsen "CHAdeMO/Combo/AC 43 kW"  betydde AC, men ser jo at CHAdeMO er DC så da er det vel snakk om multistandard-ladestasjoner med både DC og AC, det er bra  :-)
#475
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
torsdag 12. juni 2014, klokken 15:14
7.3kW, altså IKKE hurtiglading for BMW i3 på disse punktene? . Ser ut til å være disse det planlegges å sette opp flest av framover  (kun basert på kjapp klikking på noen punkter rundt i Østfold) 

Kanskje noen (importørene og oss...) burde bli flinkere til å få utbyggere til å faktisk sette opp hurtigladere som også kan brukes av BMW i3 / eUp / eGolf etc !!  :)
#476
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
torsdag 12. juni 2014, klokken 14:36
Ser i http://www.elbil.no/elbilfakta/elbillading/hurtigladekartet at det er endel planlagte hurtigladestasjoner der det er angitt:  CHAdeMO/Combo/AC 43 kW og CHAdeMO/Combo, 2 med 22 kW AC Type 2

Newbie spm: Hva betyr dette egentlig? Ikke DC-hurtiglading?   BMW i3 / e-Up kan vel ikke lade hverken  43 kW eller 22kW AC ?

#477
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Initiativ for Semihurtiglading?
torsdag 12. juni 2014, klokken 12:46
Sitat fra: emil på onsdag 26. mars 2014, klokken 11:32
Heller mange 20kw ladere enn få 50kw ladere.


Uten at jeg har oversikt over hvilke biler som faktisk KAN benytte seg av 20kW AC semihurtiglading så gjelder det vel ihvertfall ikke BMW  eller VW...   Finnes det en oversikt over dette?
#478
Fint at man kan få lånebil ved verksted / reklamasjonsarbeider. Selv har jeg aldri opplevd å bli tilbudt dette all den tid jeg har hatt biler,  hverken hos BMW eller VW forhandlere/verksteder, men skjønner at dette kanskje er noe vi burde kreve spesielt ved reklamasjoner. Forstår frustrasjonen...
#479
BMW i3 / Sv: Rekkevidde mellom hver lading
torsdag 05. juni 2014, klokken 09:53
Tja, edb-maskinen i bilen overvåker hver bevegelse bilen gjør, inkl. om du kjørte langt eller kort/bykjøring, så et guestimat på forbruket (gitt at du hinter om du har tenkt deg på langtur eller ikke) burde være relativt enkelt, krever bare litt forbedring i mykvaren... :)
#480
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
torsdag 22. mai 2014, klokken 15:08
Regner med at bla AC testes før den får lov å forlate fabrikklokalene.  Har noen fått noen forklaring fra BMW/importør på hvorfor så det er (tilsynelatende) mye AC feil på splitter nye biler?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA