Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ganton

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 31
31
Model 3 / Sv: Helt eller delvis "rødt" tak?
« på: mandag 06. mai 2019, klokken 08:11 »
Har bare lagt merke til rødskjær når man har vanndråper på, feks. ved vasking. Mener det er bare foran på vår.

32
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.1.2 5c87371
« på: mandag 06. mai 2019, klokken 07:49 »
Etter helga er min konklusjon ift 2019.8.4 at denne versjonen er mye værre på fontombremsing, nesten bråstoppet bla
 "vi" møtte en motorsyklist idag, aldri hatt så mange fantombremsinger på den daglige kjøreturen til jobb. Dessuten vandrer den mer fram og tilbake i veibanen enn tidligere. Synes ikke det var noen vesentlige forskjeller på plassering i veibanen, hverken rett fram eller i svinger. Syntes dessuten den forsøkte å kjøre ut av veibanen på flere steder enn tidligere i høyresvinger der midtmerkingen er slitt. Alt i alt skuffet, noe kan selvfølgelig være "tilfeldig" men kjører disse veiene hver dag på AP.

33
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.1.2 5c87371
« på: lørdag 04. mai 2019, klokken 21:10 »
Ikke så mye erfaring ennå, men tenkte jeg skulle teste hypotesen om at wifi hjelper på når man får oppgradering. Hatt 8.4, installerte wifi i garasjen, en halvtime etterpå var 12.1.2 tilgjengelig.

34
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« på: lørdag 04. mai 2019, klokken 20:58 »
Oppdaget at bilen ikke oppdager at passasjer foran ikke har på belte. Ikke noe big loss men er kanskje krav om det.

35
Tesla SW og AP / Sv: Firmware tråden
« på: torsdag 02. mai 2019, klokken 19:39 »
Er det flere her som fortsatt er på 8.3, eller burde jeg snart kontakte dem for en push oppdatering?
8.4 her, kom først uka april.

36
Tesla SW og AP / Sv: Firmware tråden
« på: onsdag 01. mai 2019, klokken 09:41 »
Sikker på at det ikke bare var ny versjon av appen? Kom en oppgradering av selve appen igår/forgårs.

37
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« på: fredag 26. april 2019, klokken 11:43 »
Prøv å utløse eCall og kanseller på skjerm innen 10sek, deretter hard rebooter du med brems + knapper på rattet.
Så ut til å fungere... (utløste ikke eCall men gjorde en "reboot") :-)

38
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« på: fredag 26. april 2019, klokken 08:27 »
 [ You are not allowed to view attachments ]
Kom igår, ser ut til å bli værende...

39
Model 3 / Sv: Spørsmål vedrørende bytting av dekk - Vianor
« på: onsdag 24. april 2019, klokken 08:19 »
Jeg fikk sett 2 sammen men sommerdekkene fra Vianor. Fikk også tilbud på dekkhotell videre, sponset av Tesla. Slo til på det.
Er det lov å spørre hvor mye sponsingen utgjorde? Skal hente sommerdekkene imorgen men tenkte i utgangspunktet å ta de med hjem. (To a felgene kantkjørt allerede :-/ så vil få de reparert).

40
Model 3 / Sv: Hw 2.5 va hw3 - tesla live stream
« på: tirsdag 23. april 2019, klokken 10:27 »
Jeg har fått bekreftet på epost at siden jeg bestilte bil med EAP som blir oppgradert til FSD så vil jeg få FSD-computeren (HW3) når den blir tigjengelig. Ikke noe forbehold ala "om det skulle bli nødvendig" el.
De bekreftet også spesifikt at oppgradering fra EAP er til fullverdig FSD. Og det er jo bekreftet i flere kanaler at de med FSD får FSD-computeren kostnadsfritt, og at den skal være svært enkel å bytte.
Dem ligger ved hanskerommet og det skal bare være dra pluggene ut av den gamle og plukke inn i den nye.
Fester og tilkoplinger skal være identiske.
Hvis dette stemmer, heller jeg mer mot 15 minutter med papirarbeid og verifikasjon av installasjon.
Kanskje omtrent som å bytte 12V batteri??
Nja, mener å ha sett en video av en som skrudde ut og viste at han hadde fått HW 3.0, måtte demontere en del interiør-tjafs rundt hanskerommet, såpass mye at jeg tenkte at dette ville jeg aldri klart å få bra sammen igjen. Har ikke linken dessverre...

41
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: torsdag 18. april 2019, klokken 11:10 »
Ikke overraskende sammenligning , har vært under 90Wh/km med i3 med hypermiling i 60-70, men straks man er på motorvei suger den mye strøm pga dårlig aerodynamikk. Gleder meg til langtur og sammenlikne forbruk- excelarkene

42
Model 3 / Sv: Innebygd Dashcam i Model 3
« på: onsdag 17. april 2019, klokken 20:09 »
Mitt dashcam har sluttet å virke. Har bare ikon med grått kryss oppe til høyre.
Har sjekket minnepenn, men fant ingen feil på den. Var fortsatt igjen godt med plass.
Skal formatere den igjen for å se om det blir bedre da
Samme her, men hadde gått full. Trodde dashcam filer ble slettet automatisk etter en time men lå alle clips siden jeg satte i minnepinnen lagret, også fra jeg kjører bilen.

43
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« på: onsdag 17. april 2019, klokken 14:10 »
Var i kontakt med tesla idag mens twc var tilkoblet. De så at det ikke var volt på den  tredje fasen. Det skal komme en ny software update i løpet av 3 uker. Bilen skal ta i mot minimum 11kw med 3 fas 32a 230v sa engelskmannen.

Når jeg tar bryter nr 2 ned får jeg 28amp full pupp i 5 sekunder før bilen avslutter ladingen. Så tipper det er kommunikasjonsfeil med twc og tm3 og en oppdatering må til. Tesla mannen sa også at bryter nr 2 i nedre posisjon gjorde at laderen ikke kommuniserte med bil og gav Max strøm. Noe som bilen takker nei til foreløpig.

Dette er gode nyheter :)

TWC er utviklet før M3 kom på markedet, og klarer ikke helt å håndtere at bilen har 3 ladere. Feilen ligger helt og holdent på TWC, ingen feil med bilen. Den klarer 11 kW (400V/16A eller 230V/28A). Ved innstilling av strømhjulet på 32A, beregner TWC feilaktig max strøm til 32/sqrt(3) = 19A, og sender dette til bilen (dip-switch 2 opp). Hvis dip-switchen settes ned, vil ikke TWC sende noe til bilen, og bilen vil ta max strøm (32A). Men strømbegrensningen i TWC er fortsatt 19A, og den går i feilstatus (over current protection - 5 røde blink).  Det er denne begrensningen Tesla nå vil rette opp.

Da vil vi se ladehastigheter opp til 65 km/t.
Gjelder dette alle TWC (SW upgrade via bilen??) eller lønner det seg å vente med å kjøpe TWC til de proklamerer at den kan lade 28A 230V 3-fase ?

44
Model 3 / Sv: Låse opp kabel fra ladeport uten Tesla-knapp på ladekabel?
« på: onsdag 17. april 2019, klokken 09:56 »

Jeg lurer på hvorfor gjøre det klønete når det kan gjøres enkelt. Bilen låses opp = Ladekabel låses opp, om ikke noe skjer innen et minutt eller så låses alt igjen.
Er døra åpen kan jo en som vil stjele kabelen åpne bakluka og løse ut manuelt likevel. Eller ta med seg andre ting fra bilen...
:+1: :+1: for den løsningen
Stått mange gangerpå morgenen  å ventet på at appen skal få kontakt for å få låst opp kabelen, ofte endt med å måtte sette meg inn i bilen, finne fram charging på skjermen og låse opp, ut igjen... (bilen er ikke akkurat bygd for å smette raskt inn og ut heller...).

45
Model 3 / Sv: Bilen legger seg for nærme midtstripa
« på: tirsdag 16. april 2019, klokken 13:18 »
Jeg er enig at den legger seg for nærme midtstripa i svinger. Men jeg tror kanskje dette har litt med hvor mye vi stoler på systemet også? Vi mennesker er jo flinke til å kutte svinger, og derfor er det sikker litt uvant at vi plutselig skal ligge inntil midtstripa.
Særlig i høyresvinger er det unaturlig å ligge i senter av vegbanen. Kjøretøyene du møter gjør garantert ikke de (de kutter venstresving ). Svingen blir også slakkere av å kutte så mindre G-krefter. Når det gjelder å starte sving litt før den begynner, gjelder også ved hinder som midtrabatter etc, er AP altfor passiv/matematisk tilnærming.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 31