Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - HåkonE

#706
Vurderer P85 straks jeg er noenlunde trygg på at Tesla håndterer de større klagesakene. Og helst noen oppgraderte seter. Og basert på mye lesing vet jeg i alle fall hva jeg ikke skal ha:

Takluke
Kuldetrekk
Trekker seg over taket, fremfor å vippes opp i front (subjektivt lite pent)
Dårlig kvalitet
Stygg løsning innvendig
Pris
Fremtidige servicekostnader
Vekt?
Støy?

Luftfjæring
Pris
Svært høye vedlikeholdskostnader (Mercedes erfaring)
Dårligere kjøreopplevelse (ikke testet selv/hear-say)
Større potensiale for problemer/feil

Skinn
Dårlig kvalitet (og raskt bølger)
Varmt om sommeren/kaldt om vinteren

Performance Plus
Tilsynelatende veldig overpriset

Innvendig lys virker også noe overpriset vs. konkurrentene, og vinterpakke likeså. Spesielt når man tar hensyn til at "alle" konkurrentene ofte har kampanjer/pakketilbud for tilbehøret.....eller gjerne gir 8-13% på hele bilen. Men de må vel ta igjen for ekstrautstyret de ikke tilbyr. Tåkelys kommer jeg aldri til å bruke. Ikke dyrt, men mange bekker små osv.

Techpakke, park (selv om kvaliteten er ymse) og dobbelt lader mener jeg bør være med. Hifi er riktig priset, og bør vurderes for de som liker litt fundament og/eller ikke ønsker å gjøre noe custom (døende marked, men noen som har gjort det på Model S i USA med stor suksess). Resten er vel ganske subjektivt.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA