Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pwb

#46
Sikkert litt artig å ligge bak og se at bilen nesten ikke klarer å holde seg innenfor kjørefeltet på motorveien i 80 km/t. Det er en skummel bil i slike tilfeller altså, ligge i 80-90 km/t og antiskrensen slår inn på rett vei fordi bilen plutselig flytter seg 1 meter til siden. Men det positive da er jo at man driter i at det er kaldt for man har jo nok med å holde den på veien.
#47
Tenker du anger som en hund at du ikke hadde en Hummer før elbilen, tenk på hva du da hadde spart.
#48
Sitat fra: bobakka på lørdag 17. februar 2018, klokken 10:36
Sitat fra: pwb på fredag 16. februar 2018, klokken 16:04
Det jeg har funnet ut etter en del tur-retur ski-son så er det en del å spare på å legge seg bak ett vogntog. Sparer fort en del på det. En annen fordel er at ingen tuter og blinker når du ligger i 80-90 bak ett vogntog enn 80-90 foran ett vogntog i 100/110 sona ;-)
Jeg har også brukt den og fått vesentlig lenger rekkevidde.

Men man må kalkulere inn bot og muligens tap av førerkort.
Sugeeffekten blir bedre jo nærmere du ligger. 3-4 billengder i 90 km/t er godt under 1 sekunds avstand, og da kan førerkortet ryke en stund..

Ligger nok på trygg abvstand, sikkert ikke 3 sek men har nok lenger avstand enn mange andre. Klart at effekten blir bedre jo nærmere man ligger, men ser fort at jeg på en strekning på ca 40km har 5km lenger rekkevidde igjen og kommet litt raskere frem når jeg ligger bak ett vogntog mesteparten av veien. En annen ting jeg har merket er at den ikke er like vinglete (med vinterdekk) når jeg ligger bak ett vogntog, og det er en grei bonus det også.
#49
Det jeg har funnet ut etter en del tur-retur ski-son så er det en del å spare på å legge seg bak ett vogntog. Sparer fort en del på det. En annen fordel er at ingen tuter og blinker når du ligger i 80-90 bak ett vogntog enn 80-90 foran ett vogntog i 100/110 sona ;-)
#50
Villa sagt at 25-30.000,- er riktig pris på en slik bil, men folk er gale.
#51
Sitat fra: TB på mandag 12. februar 2018, klokken 22:39
Etter bytte igår er fortsatt bremsene skarpe, like før stopp er det bråstopp. Det blir som når ein lærte å kjøre bil, men ikkje beregna trykket på bremsepedalen. Artig med minner frå ungdommen, men litt upraktisk i lengden...

Er rimelig sikker på det er bakbremsene som er årsaken. Å vaske vekk støv osv. var tydeligvis ikkje godt nok?

Skal ha bilen inn for PKK. No er frambremsene skifta, så desse går igjennom. Bør eg be om at bakbremser blir sjekka?

Det er bakbremsene ja, de suger seg fast. Bruk håndbrekket noen ganger.
#52
Model S 2013 - 2022 / Sv: 0-Vær og dårlige bremser
fredag 26. januar 2018, klokken 18:07
påan igjen, ja ja.
#53
I dag, fra hjemme til Son, ca 40km. Starter med oppvarmet bil (DEFA), kjører helt uten varme, blåser kaldluft opp på vindu så snøen ikke skal smelte og fryse til is. -5 til -3 og lett snøvær. Ingen problemer med dugg, er alene i bilen så kunne nok vært ett problem med flere i bilen. 94km ved start, 52km når jeg kom frem.
#54
Model X 2014 - 2022 / Sv: FWD åpnet seg i fart
fredag 19. januar 2018, klokken 16:13
Kanskje han har fått FW 74.21 som vel skal inneholde fly modus?
#55
Sitat fra: nofuelno på torsdag 18. januar 2018, klokken 04:17
Sitat fra: Griffel på torsdag 18. januar 2018, klokken 00:09
En del 32A ladestasjonstyper vil avvise en slik kabel.
...men de vil ikke avvise denne: http://www.nofuel.no/Produkt/51504-overgang-type-2-til-schuko#product

ok, den er helt lik den jeg har med unntak av at den er har de låsespora ytterst på kontakten som skal inn i ladestasjonen. Sikker på at denne vil gjøre så ladeboksen slipper kontakten når jeg tar ut strømmen til defa varmeren? ok, så nå at den ikke vil låses fast.
#56
Som nevnt så er det for å bruke til DEFA. Tar ut kabel mellom ladeboks og bil, ruller den sammen og putter den i bagasjerommet. Tar så ut overgangen som jeg har koblet en grønn defa kabel på og dytter den inn i defa kontakten i bilen og i ladeboksen. Dette har virket der jeg har gjort det før, men akkurat denne boksen vil ikke godta denne overgangen fra elbilhjelpen.
#57
Bruker den aldri. Er ikke plaget med dugg heller. Bruker stort sett ikke varme heller. Dugg oppstår ikke hvis innsiden av ruta er kald nok. Skjerf, hansker og pledd. Trodde heller ikke at AC slo seg på når det var kaldt uansett.
#58
Har en kabel fra elbilhjelpen som jeg kan bruke på en type 2 og så koble til en vanlig schuko kontakt. Hvordan kan jeg bruke den på en sort zalto boks som har låsing? Når jeg plugger den i så blinker den mellom grønn og blå og jeg får ikke brukt kortet og koblet den til. Den boksen har jo en låsing av kablen og den prøver jo å låse den overgangskabelen jeg har, men det er jo ikke noe låsespor på denne og den er jo litt kortere i pluggen enn en vanløig type 2 kabel. Er det mulig å få brukt den eller finnes det noen annen kabel som kan brukes? Trenger den for å bruke defa varmeren før avreise.
#59
Model 3 / Sv: Mulig å selge reservasjonen?
torsdag 11. januar 2018, klokken 20:31
Sitat fra: Jon65 på torsdag 11. januar 2018, klokken 14:01
Sitat fra: Jeronan på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:40
PS. Only legal way to do it, is to agree with new owner that you take posession of the car first and then transfer it to the new owner, with him/her paying re-registration costs.

Nå har vel omregistreringsavgiften blitt avviklet for elbiler så det slipper man jo.

Omregistrering slipper man på hvilken som helst bil hvis man selger den fort nok. Husker ikke hvor mange dager, om det var en mnd eller noe slikt.
#60
Sitat fra: Cries på mandag 08. januar 2018, klokken 15:39
Men igjen, så parkerer jeg ute 100% på vinteren, så det får være grenser hva man kan forvente av en bil også :)

Hvorfor det?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA