Får en lukt selv av og til når jeg har varmen på max. Tror det er pga. at temperaturen i varmekolben da er høyere og at det på en eller annen måte lager den lukta.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: eKramer på fredag 10. august 2018, klokken 11:04
Dette skal gå på garanti ifølge forbrukerrådet
Sitat fra: elektrolux på onsdag 25. juli 2018, klokken 13:26
At det koster flesk å stadig måtte kjøpe nye kjøretøy etterhvert som avgiftskruene skrus til tar vi ikke så nøye.
Sitat fra: engolf på lørdag 21. juli 2018, klokken 20:09
Du skojar väl inte med mig nu?
Så en liten magnet är allt som krävs för att kunna ladda med 14 amps?
Sitat fra: engolf på torsdag 12. juli 2018, klokken 22:43
Vad med att kunna ladda batteriet under färd, ilstället för att lägga till extrabatterier?
Om jag inte tar fel har BMW en sådan lösning, en generator ombord startar när batterispänningen sjunker till under 10%, laddar batteriet och ger ström till framdrift.
Om man kan lura systemet så att batteriet tar emot laddning med tändingen påslågen kan man i teorin komma långt med ett litet strömaggregat ombord.
Om det går att göra på ett smidigt sätt utan att batterierna tar skada tycker jag det kan vara en bra lösning.
Sitat fra: pwb på søndag 08. juli 2018, klokken 17:01
april 2014, 117.000km ca 10mil på en god dag.
Sitat fra: engolf på søndag 01. juli 2018, klokken 09:11
Tack för era svar:)
Jag visste att batteriet har en så kallad aktiv kylning vid hurtiglading, men visste inte att det samma gäller också för uppvärmning. Tanken var att kunna starta redan i en varm bil och någorlunda varmt batteri.