Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pwb

#16
Får en lukt selv av og til når jeg har varmen på max. Tror det er pga. at temperaturen i varmekolben da er høyere og at det på en eller annen måte lager den lukta.
#17
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Tåfis i C-zero
fredag 09. november 2018, klokken 23:40
Du kan bli kvitt det, det er fuktighet i klima som har lagd lukta. Ikke bruk AC en stund så den får tørka opp og slå alltid av ac en god stund før bilen slås av, da vil kondensvannet tørke opp. Dette gjelder vanlige biler også. Tok meg ca 2 mnd å bli kvitt lukta ved å passe på å slå av i god tid før bilen slås av og ikke alltid bruke klima/av (på en vanlig bil altså).
#18
Nå er det ikke bare bare å bytte hjulager på en ion, er ikke av den enkle typen hvor man bare kan skru av en del og bytte som på filmen over.

#19
Magneten skal være på andre siden av utkragingen (bilde 2). Tror den bare virker på en side så sett ett lite merke når du har funnet plassen. Sett kontakten i bilen, hold magneten på plass og sett i støpslet i veggkontakten. Hold magneten på plass til det lyser på 14A, når et lyser så kan den fjernes. Den holder seg da på 14A til strømmen mellom ladekloss og veggkontakten brytes (eller strømmen går).
#20
Putt den på finn til 75.000,- Folk er gærne når det gjelder elbil.
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dyrt lyspæreskifte
søndag 12. august 2018, klokken 14:20
Sitat fra: eKramer på fredag 10. august 2018, klokken 11:04
Dette skal gå på garanti ifølge forbrukerrådet  :)

Sikker på det? Det er vel heller reklamasjon de skal gå på, ikke garanti.
#22
Sitat fra: elektrolux på onsdag 25. juli 2018, klokken 13:26
At det koster flesk å stadig måtte kjøpe nye kjøretøy etterhvert som avgiftskruene skrus til tar vi ikke så nøye.

he he, likte den der. Det er egentlig litt rart hvor mye penger mange kan kaste bort på å spare noen kroner.
#23
Sitat fra: engolf på lørdag 21. juli 2018, klokken 20:09
Du skojar väl inte med mig nu?
Så en liten magnet är allt som krävs för att kunna ladda med 14 amps?

JA. Bruker det selv og det virker hver gang. Men det er kun på ene siden av kontakten så jeg lagde ett merke med en tusj så jeg lett ser hvor jeg skal holde magneten.
#24
Kan man kopiere over data fra orginal nøkkel? Trodde man måtte bruke f.eks peugeot planet software og kode nøkkelen fra selve bilen. Mulig det er annerledes da dette ikke er en peugeot.
#25
Sitat fra: engolf på torsdag 12. juli 2018, klokken 22:43
Vad med att kunna ladda batteriet under färd, ilstället för att lägga till extrabatterier?
Om jag inte tar fel har BMW en sådan lösning, en generator ombord startar när batterispänningen sjunker till under 10%, laddar batteriet och ger ström till framdrift.
Om man kan lura systemet så att batteriet tar emot laddning med tändingen påslågen kan man i teorin komma långt med ett litet strömaggregat ombord.
Om det går att göra på ett smidigt sätt utan att batterierna tar skada tycker jag det kan vara en bra lösning.

Jepp BMW har en slik løsning men da er det ikke en elbil lenger. MEN det er faktisk solgt noen Renault Kangoo på tidlig 2000 tallet med en slik innebygd generatorløsning som faktisk er registrert som elbil, om det var slurv fra biltilsynet vet jeg ikke, men de er registrert som elbil. Fisker Karma er jo faktisk også en slik type bil at den har ren elmotor fremdrift med ett lite batteri og en stor generator, men den lot seg ikke registrere som elbil.
#26
Jekker ALLTID selv midt foran og midt bak, ikke noe problem. Vel, eneste problemet er at den er litt lav foran så med en skikkelig garasjejekk så må jeg kjøre oppå noen 2X6 for å få den under.
#27
Sitat fra: pwb på søndag 08. juli 2018, klokken 17:01
april 2014, 117.000km ca 10mil på en god dag.

Dette er en ion
#28
Sitat fra: engolf på søndag 01. juli 2018, klokken 09:11
Tack för era svar:)
Jag visste att batteriet har en så kallad aktiv kylning vid hurtiglading, men visste inte att det samma gäller också för uppvärmning. Tanken var att kunna starta redan i en varm bil och någorlunda varmt batteri.

Er vel ikke noen oppvarming av batteriet, kun kjøling ved hurtiglading.
#29
april 2014, 117.000km ca 10mil på en god dag.
#30
Støtter 14A
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA