Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pwb

#1306
Har fått meg en ion, brukt den nå 1 mnd og etter ca 3000km så har jeg aldri greid å ha den over 125km på lading. Den er jo oppgitt til 150km ved normal kjøring iflg brosjyren, jada vet det er tulletall, men når kom ion med den nye og bedre motoren på 67 HK? Kan jeg ha fått en gammel modell?
#1307
Tesla Roadster / Sv: Snart bra pris :-)
søndag 25. mai 2014, klokken 09:43
Sitat fra: Schummi på fredag 23. mai 2014, klokken 16:30
Noen som vet hva Tesla Roadstere faktisk selges for om dagen?

Jeg har fulgt med i markedet et års tid, men virker som det er svært lite omløp?
Noen som har en teori om hvorfor bilene ligger i evigheter uten å bli solgt, ofte uten å justere ned prisen til et nivå markedet aksepterer?

Tror elbil eiere ikke aksepterer at bilene sine synker i verdi. Når det gjelder Tesla eiere så er det jo til og med slik at mange forventer å få mer enn da ga for den. Men det er ikke bare Tesla eiere som lever på en annen planet, se f.eks på ion som nå kan fås til 139.900 NY, splitter pine NY. Det ligger to på finn hvor en 2012 til 165.000,- så folk er spinna gærne. Spurte en luring der siden vi har tenkt på en til om det var mulighet for å gå ned i pris, joa, han kunne gå ned 2000,- så da kunne jeg få en 2012 til 137.191,- WOW. Noen kommer sikkert med innspill på at man må ha vinterdekk i tillegg hvis man kjøper den ny. Men man må gå ut fra å ha nye dekk til en brukt bil også, så nye sommerdekk og vinterdekk blir vel ikke så veldig langt unna vinterdekk hos forhandler. Det som er synd er hvis folk ikke følger med på prisene og lar seg lure.
#1308
Ny ion koster nå 139.900 så 100.000 for en 2011 med 40.000km er 30-50k for mye.
#1309
Sitat fra: smaug01 på lørdag 10. mai 2014, klokken 18:18
Sitat fra: Resistes på lørdag 10. mai 2014, klokken 11:50
Huske på at dekk i sånn høyhastighetsindex ikke tåler så mange mil, gummien er formulert for grep ikke for levetid.
Vanligvis tåler høyhastighets dekk mer enn tilsvarende lavhastighet siden dekkene skal håndtere mye større krefter i sving, bremsing osv. I gamle dager var trikset å sette på ZR dekk selv på relativt slapp bil pga kjørelengde.

Nope, høyhastighetsdekk har lavere treadweare enn andre dekk, nettopp fordi de er mykere og skal sitte bedre, derfor slites de raskere.
#1310
Hva er treadwear tallet på dekkene? Treadwear tallet forteller om hvor fort dekket slites, lavere tall jo dårligere holdbarhet. Hadde selv Conti dekk med Treadwear på (hvis jeg husker riktig) 260 og når jeg byttet til Nokian som har 300 så er det ikke på nærheten utslitt etter en sesong som Conti var. Nå er ikke dette på Tesla men på en stor tung bil.
#1311
Hvor mye trenger man i Sandvika for å komme opp Sollihøgda med 3 stk i bilen?
Holder det med halv tank for å komme tilbake fra Hønefoss til Sandvika for å hurtiglade litt?
#1312
Hei, har tilgang til en miev med en slik fjernkontroll, men har kun (hvis jeg finner den) en ODBII leser med ELM chip, vil den kunne lese av kodene?
#1313
I use a litle magnet from magnetix toys and it works :-) The magnet dont need to be in place after it has detected that its there. As long as the conntact is in the wall its on 14A, you can take out the charger from the car and its still 14A when you put it back in the car.
#1314
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: 8/14A ladekabel
fredag 25. april 2014, klokken 12:07
Testet dette nå, tok en liten magnet og holdt på siden av kontakten når jeg satte den inn (den som settes inn i veggen), da lyser den på 14A :-) og magneten trenger ikke å være der etter at kontakten er satt inn. Den virker kun på en side, mulig en kraftigere magnet vil virke på alle sidene, men det var et genialt triks, takk :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA