Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - pwb

#41
Ladeplasser og ladekabler / På ladeplasser uten å lade.
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 19:10
"- Tre timer er bare tullete. Alle andre ladestasjoner i byen har én times lading, maks, så må du flytte deg. Du får ladet nok strøm til seks mils kjøring på én time, og det er vel de færreste som har helt flatt batteri når de stiller seg opp, så én time er nok, sier Green."

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article10206848.ece

#42
Noen som vet hvor koden til radioen er?
#43
Skal få lagd en braket for feste av dieselvarmer kjøpt på aliexpress, er det interesse for en slik brakett, tenkte at hvis det var interesse så kan jeg få lagd opp noen flere hvis prisen er ok?
#44
Trenger å få lagd en brakett for å få montert en billig dieselvarmer på bilen. Det er plass nede ved ac kompressoren (venstre hjul). Har kjøpt en slik varmer til under 4 lapper levert på døra.
http://bilaifu.en.alibaba.com/product/1708357459-219202011/Belief_5KW_12V_Gasolnel_Auto_Liquid_Parking_Heater_for_Cars.html
Den er litt større enn webasto varmeren man kan få montert, men det er plass til den. Trenger å gå lagd en brakett som kan festes i festene til den plata ac kompressoren står på, kan igjen festes i festene til vannpumpa øverst. Webasto sin løsning er jo en plate ut mot hjulet som varmeren festes i, men tror det er en mer stabil konstruksjon å få den festet i skruene til ac kompressoren. Braketten som varmeren festes i som ses på vedlagt bilde vil jeg da ha på andre siden. En av skruene til plate kompressoren er festet i ses nede til høyre under varmeren, det er en tilsvarende på venstre side. Trenger da en L som festes nede i disse to skruene og som går opp bak varmeren. Fordelen med å feste den slik og ikke slik webasto sin festes er at det blir veldig enkelt å fjerne den hvis det trengs. Det er mulig eksisterende vannpumpe må flyttes, men når jeg bare løsnet den i en skrue og vridde litt på den så så det ut som det var nok.
#45
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Kjøleveske?
lørdag 27. september 2014, klokken 12:49
Tenkte å prøve å få montert dieselvarmer, men er det vanlig blå kjøleveske som brukes? Synes den virker så tykk/seig i forhold til vanlig kjøleveske.
#46
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / ion vurderes solgt
torsdag 25. september 2014, klokken 07:18
Mulig bytte til Kia for å få 5 seter så vurderer jeg å selge min 2014 ion (reg 04/14), gått 13500. Ser det ligger en del ute på finn til over 100.000 for 2011 modell så synes en fornuftig pris er 175.000,- + omreg. siden det er igjen 4,5 års nybilgaranti. Kjøpt NY i Ski. Det følger med nye vinterdekk uten pigg og en type 1til2 kabel så den kan lades på de nye stolpene i Oslo, er også montert defa kupevarmer. Vet at dette er over nybilpris, men her slipper man å vente på bilen, godtar man å betale litt mer så kan man få bil med en gang.
Kan selvfølgelig selges for høyere pris hvis flere har lyst på den, men selger den ikke for lavere pris. Løp å kjøp før jeg ombestemmer meg.
#47
Noen som vet hva oppdateringen av styreenhet til motor som man blir innkalt til vil si?
#48
På Vinterbro hvor det er flere hundre gratis parkeringsplasser og noen få elplasser så klarer jaggu elidiotene å parkere på ladeplassene uten å lade. Vi trengte lading og måtte vente til en brødgjøk kom å flyttet bilen. Neste gang jeg kommer over idioter som står plassert på ladeplasser uten å lade og det er mange gratisplasser i området så kommer jeg til å ta bilde og legge ut her. Snakk om å være markspist fra øre til øre. Nesten så jeg begynner å lure på at mange av de som kjører elbil ikke har førerkort og kanskje egentlig ikke har lov til å ha det heller. Det er jo en syk oppførsel som garantert har en eller annen diagnose, muligens lukket avdeling en eller annen plass kan være løsningen for disse.

Til alle dere elbilidioter som tror at dere MÅ parkere på plasser merket elbil når dere kjører elbil, dere trenger ikke det, det er lov å bruke hode, i hvertfall litt.

BTW: Er egentlig litt forundret over at det i det hele tatt finnes folk som oppfører seg slik, det er jo snakk om 2014 vi lever i.
#49
Kia Soul EV / Bruker EV vann som varmebærer?
tirsdag 02. september 2014, klokken 21:35
Kan man montere en dieselvarmer i EV som varmer vann, eller må man bruke luft?
#50
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Dieselvarmer
mandag 01. september 2014, klokken 17:28
Da dukket den opp på døra :-) Bestilt på aliexpress og kvaliteten virker helt ok. Nå gjenstår montering og finne en passende tank.
#51
BMW i3 / BMW og parkering WTF!!!
torsdag 14. august 2014, klokken 19:23
Selv om man tror man kjører en stor flott bil, den er ikke svær og heller ikke så veldig flott altså. Trenger man ikke førerkort for å kjøre BMW elbil? Så vidt jeg husker så inngår vel oppmerking i teorien? Helt utrolig, det var GOOOOOOOOOOOOD plass bak, sikkert 1,5 meter. Steike for en tulling, så vidt jeg kom ut fordi det sto en helt bak meg også. Så hvis noen føler seg truffet, hjulene skal INNENFOR den hvite streken. Selv om mange elbil plasser er trange, BRUK HODE LITT.

#52
Er det noen mulighet til å fikse litt så batteriene lades opp til litt høyere spenning? Det er jo litt å gå på så man kunne vel hentet ut 10-15 km eller mer?
#53
Finnes det noe teknisk info rundt oppbygningen og hvordan det fungerer? Blåses det f.eks alltid litt luft ned på batteriene eller styres det på noen måte? Blåses lufta alltid igjennom både varme og kjøle register?
#54
USAleaf / Sjekke USA VIN dugnad
søndag 29. juni 2014, klokken 10:43
De som kunne tenkt seg å være med å sjekke norske biler mot databaser i USA for å finne ut om de er merket som "salvage" kan svare under denne posten. Dette gjøres for å finne ut hvilke biler som er solgt i Norge men som egentlig er skrotet/delebil. Når vi får lista ned på ett brukbart nivå så vil da hver enkelt få en del av lista og noen linker til hvor man kan sjekke. Mange av databasene stopper etter 10-20 søk, så man må ta tiden til hjelp. De som vet hvordan de gjør det kan jo få routeren til å få en ny ip.

#55
Finnes det noen billige, små og lette aggregat man kan ha med for å kunne lade med 8 eller 14A ? Noen som har brukt noe slikt?
#56
Ladeplasser og ladekabler / Hva er det med elbilfolk?
fredag 06. juni 2014, klokken 12:17
Har nå hatt elbil i litt over 1 mnd og det er flott :-) Men hva er det som gjør at folk opptar ladeplass til parkering? Burde man ikke ha litt omløp i hode og la folk lade bilene sine? Trodde at de som kjøpte elbil var ganske oppegående, men etter å ha sett de gratis ladeplassene rundt omkring så må jeg nok trekke den konklusjonen at flesteparten er idioter. Burde vært slik at man kun fikk lov til å parkere der for å lade og når bilen var ladet så måtte den flyttes. Ja, jeg flytter bilen når den er ladet opp, men har veldig lyst til å gi f.... som alle andre. Det må jo finnes en diagnose på en slik oppførsel og hvis det finnes en diagnose så er det mye piller kan hjelpe for, noen som har peiling på hvilken diagnose disse folkene har? Regner med at ingen inne her parkerer på ladeplasser uten å lade bilene sine, for de som er med på dette forumet er vel såpass oppegående at de lar andre også lade, eller?
#57
Har fått meg en ion, brukt den nå 1 mnd og etter ca 3000km så har jeg aldri greid å ha den over 125km på lading. Den er jo oppgitt til 150km ved normal kjøring iflg brosjyren, jada vet det er tulletall, men når kom ion med den nye og bedre motoren på 67 HK? Kan jeg ha fått en gammel modell?
#58
Hvor mye trenger man i Sandvika for å komme opp Sollihøgda med 3 stk i bilen?
Holder det med halv tank for å komme tilbake fra Hønefoss til Sandvika for å hurtiglade litt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA