Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - pwb

#21
e-Golf / Er det sant? varmepumpe kun på lange turer?
fredag 28. august 2015, klokken 07:15
Svoger bestilte seg egolf, fikk beskjed om at varmepumpen kun virker på lange turer? Bare normalt bilselger kukprat eller sant?
#22
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Bafang 250 - 350 watt
fredag 21. august 2015, klokken 08:53
Er det stor forskjell på disse og er det lett å bli tatt hvis man har 350 watt? Skal bygge om en sykkel som i hovedsak unga skal bruke.
#24
Siden Tesla fjerner montert abax (http://abax.no/elektronisk-kjorebok/) og sier den tuller til bilen og at garantien ryker, hva da med kamera og ekstralys? Vet ikke Tesla at det må være en sammenheng mellom montert utstyr og det som evt. ryker og hva kan gå galt med ettermontert GPS? De vil til og med ikke si hvor man kan hente strøm til denne boksen. Hva med kamera og slikt som blir montert, ryker garantien da også?
#26
Elbilen i Samfunnet / Trenger vi elbilene.
onsdag 03. juni 2015, klokken 07:24
Når man nå ser at det faktisk er mulig å få flyt i trafikken og minimalt med biler i Oslo bare ved å opplyse om at det kan bli jævla mye kø. Bør man ikke da heller tenke nytt og heller få fjernet alle subsidier på elbilene, det vises jo nå i praksis at det er mulig å få til bedre luft, mindre biler osv. uten at en eneste elbil trenger å være inne i bilde. Fjern avgiftsfritak på elbiler og sett opp årsavgiften på de med 20.000,- og bruk disse pengene på andre tiltak, nå ser man at det faktisk er mulig.
#27
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Bygge om til elsykkel
fredag 24. april 2015, klokken 17:51
Her lett litt men finner lite konkret. Har en slik sykkel http://www.fullrulle.com/offroad-terrengsykler-seven.php
Hva trengs egentlig for å bygge den om? Hvis man bruker krankmotor så blir det kun ett tannhjul der? Hva ville dere brukt for å bygge den om?
#28
Model S 2013 - 2022 / Er lakken dårlig også?
søndag 12. april 2015, klokken 08:43
"På grunn av Tesla´s myke lakk, har vidunderet kun blitt håndvasket siden den var ny."?
#29
Hvorfor blir alle åd til  ;D Litt slitsomt å lese ord som har smilefjes i seg.
#30
Om man pumper opp en flytende dinosaur og putter den på tanken, hvorfor er det så mye værre enn at man graver ut en dinosaur og brenner den for å lage strøm? Er virkningsgraden på en fast dinosaur såpass mye større enn en som har blitt flytende at dinostrøm er bedre enn diesel?
#31
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / varmestyring
torsdag 12. februar 2015, klokken 14:29
Er det slik at varmeren (PTC ellementet) hele tiden vil prøve å holde en konstant temperatur på vannet uavhengig av hva temperarutrrattet står på ( så lenge det står på rødt og ikke 0 eller blått), det er kun når man trykker inn max at den gir litt høyere temperatur på vannet?
#32
Model S 2013 - 2022 / Hvorfor er Tesla ett mer forutsigbart bilhold?
mandag 02. februar 2015, klokken 07:46
Hva gjør at man kan si at Tesla er billigere å vedlikeholde og gir ett mer forutsigbart bilhold? Hvis man tar en ny Kia f.eks og en ny Tesla, hvorfor er Kia dyrere å vedlikeholde de 7 første årene? Skal vel ikke se bort fra at på år 6 og 7 så kan Tesla være mye dyrere å vedlikeholde. Hva er det som gjør at man har ett mer forutsigbart bilhold med en Tesla de første 7 årene i forhold til en Kia? Hva er serviceprisen på en Tesla f.eks? på en Kia så er det en fast pris på hver service og den er faktisk latterlig lav (huske rikke direkte nå, men rundt 3 lapper?). Det eneste som er i favør Tesla er 8 år på motor og drivverk, men mange har dette i forsikringen sin så det trener ikke bli så jævla dyrt med motorhavari som mange tydeligvis mener vil skje en vablig bil hele tiden siden det er så dyrt å ha en slik bil.
Er det rett og slett lureri eller svindel å påstå at en Tesla er billigere å vedlikeholde og at den gir ett mer forutsigbart bilhold?

Nei, er ikke Tesla HATER, men er bare oppgitt over hvor mye man skal glorifisere en bil som tross alt viser seg at ikke er bedre enn gjenomsnittet uansett. Noen får seg nok en skikkelig blåmandag den dagen garantien er borte og man skal betale selv.

#33
Kia Soul EV / Virker varmepumpen som forventet?
tirsdag 30. desember 2014, klokken 08:45
Hei, virker varmepumpen på skikkelig kalde dager som -20 - -25? Noen som har testet bilen i skikkelig kulde. Ser det er så mye klaging andre plasser om kaldt men lite klaging fra de som har Soul.
#34
Testet i dag når det var passe kaldt (-20) og med diselvarmer så klarer man å ha en god og varm bil. Med kun bilens eget så blir det faktisk ikke varmt, det er ikke høy nok temperatur på vannet til at den klarer å varme opp luft som holder -20 nok så det blir varmt. Selv ved -15 klarer ikke bilen selv å holde det varmt selv om den er varmet opp på forhånd, testet ved å kjøre en tur med dieselvarmeren på, skrudde den av når det var godt og varmt og satte på elvarmen på MAX og det ble da kjøligere og kjøligere inne i bilen og etter 15km så måtte jeg på med hanskene. Skulle tro det var nok effekt på varmeren siden den vel skal være på 5kw som da er det samme som diselvarmeren, kan man lure temperaturføleren slik at den varmer opp vannet mer?
#35
Hvor lav amp kan man få på ladekabel? Hvis det er kaldt å er det vel bedre å lade lenge med lav A og få varme batterier?
#36
Synes bremsefunksjonen har endret seg etter siste oppdatering, når jeg slipper gasspedalen så begynner den jo å bremse litt (regenerering), men etter siste oppdateringen så synes jeg at den av og til kutter regenereringen ett lite øyeblikk så fort jeg kommer borti bremsepedalen, så det føles som bilen nesten øker i fart ett lite øyeblikk før bremsene begynner å virke. Det er ikke konsekvent men følte det aldri slik før oppdateringen.
#38
Noen som vet dette?
#39
Ladeplasser og ladekabler / Private ladere for Tesla
lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:43
Hei, har en på jobben som har kjøpt seg helt ny Tesla, han skulle bruke den på hytta i helgen men noen hadde glemt å lade den så det var ikke nok for å rekke frem så han måtte ta en annen bil. Mener å ha lest om ladeplasser som folk selv har satt opp som det er litt futt i som man kan stoppe innom og låne hvis man spør pent. Noen som har link til den tråden? Dette gjelder Oslo og forbi Lillehammer.
#40
elbil.no og elbilforumets nettsider / Moderators oppgaver
torsdag 09. oktober 2014, klokken 07:16
Sitat fra: hma på fredag 03. oktober 2014, klokken 23:14
[Moderator anmerkning]
En deltager i denne tråden har gjentatte ganger adressert sitt standpunkt vedrørende endring/ombygging av ekstralys, noe andre debatanter ser ut til å ha notért og forstått.
Brukeren har også blitt formanet om å holde en saklig og respektfull tone ovenfor andre forumbrukere.
De seneste kommentarer i tråden oppfattes som unødvendige og karaktiserende og er av den grunn slettet.

Gult kort blir således utdelt og jeg antar vedkommende selv forstår hvem det gjelder.


Hilsen
Håkon Markussen
Moderator

Burde ikke en moderator oppfordre til lovlydighet og heller fjerne meldinger som går på hvordan man skal gjøre bilen farlig for andre trafikkanter? Skjønner jo sikkert at det er en del moderatorer som også liker rånelys/harrylys, men som moderator så må man vel kunne legge de holdningene bak seg? Regner med at det er meg som det blir henvist til, kan nok forstå at meldingene kan virke litt teite, krasse, dustete osv. Men kom gjerne med innspill til hvordan man skal kunne nå ut til alle disse som monterer livsfarlige blendende lys på bilene sine. Hvorfor kan ikke heller de som synes de har dårlige lys gå sammen og si fra til Tesla?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA