Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - pwb

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Peugeot ion 2014 til salgs
onsdag 11. desember 2019, klokken 13:37
Rød, gått langt (kommer km senere men 140.000 ish kanskje mer). EU ok til 30.11.2020. Går fint mellom Spydeberg og Ski tur-retur nå om vinteren med litt varme. Godt brukt. Kommer kanskje bilder senere også. Er montert defa kupevifte. ok vinterdekk (piggfritt 10.2017), tror det er ok sommerdekk også. 8/14A ladekabel + type2? ladekabel. Står i Spydeberg. Interessert?
#2
Sikkert litt artig å ligge bak og se at bilen nesten ikke klarer å holde seg innenfor kjørefeltet på motorveien i 80 km/t. Det er en skummel bil i slike tilfeller altså, ligge i 80-90 km/t og antiskrensen slår inn på rett vei fordi bilen plutselig flytter seg 1 meter til siden. Men det positive da er jo at man driter i at det er kaldt for man har jo nok med å holde den på veien.
#3
Har en kabel fra elbilhjelpen som jeg kan bruke på en type 2 og så koble til en vanlig schuko kontakt. Hvordan kan jeg bruke den på en sort zalto boks som har låsing? Når jeg plugger den i så blinker den mellom grønn og blå og jeg får ikke brukt kortet og koblet den til. Den boksen har jo en låsing av kablen og den prøver jo å låse den overgangskabelen jeg har, men det er jo ikke noe låsespor på denne og den er jo litt kortere i pluggen enn en vanløig type 2 kabel. Er det mulig å få brukt den eller finnes det noen annen kabel som kan brukes? Trenger den for å bruke defa varmeren før avreise.
#4
Ser dette ok ut?

#5
Kjøpe elbil? / oversikt over varmepumpe og virkningsgrad ?
onsdag 20. desember 2017, klokken 10:47
Finnes det noen oversikt over de forskejllige bilenes varmepumper og virkningsgrad? Hvor kaldt kan det f.eks være før varmepumpa har null effekt på de forskjellige modellene, -15? -20?
#6
Da byttet jeg skiver etter snart 83.000 km. Skivene satt jo som f... men presset de ut med skruer og det gikk veldig fint. Prøvde først med skruer i de små hulla i skivene, men da sprakk det bare rundt skruehullene. 12mm skrue og mutter fungerte glimrende. Skru litt, roter, skru litt osv. osv. Men som vanlig er man irritert fordi man dro på billigtema og kjøpte dritt nok en gang. Kjøp skruer og muttre av god kvalitet for dritten på billigtema er og blir bare dritt.

#7
Trenger vannslanger da jeg skal fjerne dieselvarmeren da den blir for lite brukt. Tok kontakt med ett par høggere men de sier bare at de ikke har slanger. De gidder vel ikke å bry seg med det siden det kun er slanger. Noen som vet om noen som faktisk har god kundeservice? Det er slangen fra tanken under panseret til pumpa og fra pumpa til varmeren, eller det er vel ikke helt til varmeren siden den er skjøtet underveis hvis jeg ikke husker helt feil.
#8
Ladeplasser og ladekabler / Betalt pr kw.
mandag 27. mars 2017, klokken 07:34
Tesla skal ta betalt pr kw man fyller, noe som jo er det eneste riktige. Grønn kontakt har sagt at de ikke kan det pga. at de ikke har lov. Har Tesla fått lov eller har de kjøpt seg lisens eller er ikke dagens regelverk slik som Grønn kontakt tror? Eller kanskje det er endret i det siste? Vil nå andre kunne komme etter og faktisk selge en vare til lik pris til sine kunder eller vil de fortsette med det tullet de driver med i dag?

"Vi har p.t. ikke lov til å ta betalt per kWh."
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=21904.15
#9
Har fått nye 155 og 175 Pirelli P1 dekk på ION. Rekkevidden ble dramatisk kortere. Fra å ha 90 når jeg kommer hjem er det nå 70 og istedenfor 2 barer brukt ble det 4. Trenger de innkjøring eller er de bare så dårlig? Ligger utrolig mye bedre på veien da. Har 2.8 som lufttrykk i dem. Kjørte på vinterdekke i 2 dager mens det ble lagt om og de havnet midt i mellom på rekkevidde. Hadde ikke forventet så mye tap.
#10
Model S 2013 - 2022 / Passe seg for Tesla
mandag 29. august 2016, klokken 07:31
Nå holder det ikke med at man unngår å ha en Tesla bak seg (bremser som ikke virker), nå må man jo unngå å være i nærheten av en parkert Tesla også.
https://transportevolved.com/2016/05/13/tesla-model-s-vs-semi-trailer-a-cautionary-technological-tale-of-troublesome-trepidation/
#11
Lade hjemme / Fra type 2 til type 1 på en ladeboks med fast kabel?
søndag 14. februar 2016, klokken 08:22
Hei, trenger å lade min ion på en fastmontert vegglader med kabel som tilhører en e-Golf. Jeg har en type 2 til 1 så jeg kan lade på disse nye ladepunktene/boksene. Kan jeg bruke denne kabelen som en overgang fra den fastmonterte kabelen tilhørende en e-Golf?
#12
Mener det lå noe info en plass om hvordan ladekabelen styres slik at den kan slås på til å gi strøm, men jeg finner det ikke igjen. Noen som har noe slik info?
#13
De mener at elbiler med dieselvarmer har dieselmotor og kan derfor ikke kjøre i Oslo på de dagene det er forbudt med dieselbiler. Skal man le eller gråte? Det eneste positive er at de hjernedøde som stemte inn disse nå får se hva drømmepartiet sitt egentlig klarer å gjøre. Det er jo slik at veldig ofte så hjelper det jo ikke å forklare folk hvor dumt valg de tar, de må oppleve det selv. ha ha ha, skikkelig lærepenge. Håper mange av de som stemte på dem har kjøpt seg hybrid med diesel og må la den stå parkert.

http://www.msn.com/nb-no/motor/nyheter/elbiler-kan-f%C3%A5-kj%C3%B8reforbud-n%C3%A5r-dieselforbud-sl%C3%A5r-inn-i-oslo/ar-BBpetkz?li=AAb2kAn
#14
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Rattvarme.
tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:15
Da kom denne i posten.
http://www.ebay.com/itm/201477418510?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Ja, det virker. Blir såpass varm at det nesten er ubehagelig når det nå var rundt 0 grader.
Men rattet føles for tykt og det er ikke varme på fingertuppene hvis man ikke holder litt på skrå da. Det er varme i hele og det tar ikke mange sekundene før man merker det. Litt skeptisk til hvordan man skal få lagt/festet strømledingen optimalt, men prøvde fra Ski og hjem og det gikk ok.
#15
Model S 2013 - 2022 / Bremsefeil igjen?
tirsdag 12. januar 2016, klokken 09:55
En på jobben fikk fikset bremsene for en stund siden, men i går holdt han på å kjøre ned garasjeporten fordi han da igjen måtte pumpe på bremsene for å få de til å virke. Men i helgen var han på hytta og det var 14-15 minus, ned igjen da så tok det lang tid før bremsene begynte å virke normalt, ikke at han måtte pumpe men han måtte trå steinhardt for at de skulle ta og det var slik i nesten 10 minutter så det var ikke artig. Hva er problemet denne gangen? Hvordan fungerer bremseservoen på en Tesla? Mange vil nok tro at dette er ett trolleinnlegg, men det er seriøst ment.
#16
Plugg-inn hybrider / Slå av motorkutt på GTE?
fredag 06. november 2015, klokken 12:29
Er det mulig å slå av motorkutt på en Golf GTE ?
#17
Kia Soul EV / Lade til 100% ?
fredag 06. november 2015, klokken 12:28
Hei, en jobbkompis har en Kia Soul, kan man trykke på noe så den lader mer enn ved vanlig lading? Synes noen sier den lader til 80% og at man må trykke på noe for at den skal lade til 100% ?
#18
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / 40.000 service.
torsdag 24. september 2015, klokken 22:07
Skal det byttes effektkabler ved 40.000km/2år?
#19
Model S 2013 - 2022 / Ang garanti
tirsdag 22. september 2015, klokken 12:11
Er det virkelig ingen kjørebegrensning på 5 års garantien? Så det er 5år/ubegrenset på bilen og 8år/ubegrenset på batteri og motor (S85).
#20
e-Golf / lade med 32A, er det mulig?
fredag 28. august 2015, klokken 07:42
kan man lade eGolf med 32A ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA