Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - las^se

#106
e-up! / Sv: Automatisk tenning av lys
torsdag 04. september 2014, klokken 09:59
Denne tenner automatisk mellom LED og nærlys. Men hva med dashbord-lys og baklys? Tennes disse også?
#107
e-up! / Sv: Turteller / kraftbruk måler
tirsdag 22. juli 2014, klokken 08:20
tror 2 = 20%, men vet ikke sikkert.
#108
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
torsdag 17. juli 2014, klokken 10:40
Sitat fra: Elmo på onsdag 16. juli 2014, klokken 23:09
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 15. juli 2014, klokken 22:46
Hvis jeg forstår spørsmålet riktig: Girvelgeren skyves mot høyre inntil den står i "D" igjen.

Ja jeg vet det. Spørsmålet var om du virkelig ser at det står bare D. 
Stopper det ikke på D1 uansett hvor mange ganger du skyver til høyre ??

På e-up'en står det i display på speedometeret D + regenereringsikon oppe til høyre. Det står enten:

- D
- D+regenereingsikon (1/3 fyllt)
- D+regenereingsikon (2/3 fyllt)
- D+regenereingsikon (3/3 fyllt)

Når en skifter mellom disse vises det tekst i hele displayet at en skifter til regenereringsmodus 1, 2 eller 3, men aldri at en slår det av. Dvs, dersom en står i 3 eller 2, og skifter mot høyre, så vil den siste teksten si at en flytter til regenereringsmodus 1. Ikonet opp til høyre vil derimot kunne fortelle at en har regenerering av dersom det bare står "D" der.

En trenger ikke holde til høyre i tre sekund heller, det er sikkert noe en gjør fordi teksten som midlertidig står der bare er der i ca. tre sekund.

Håper det er forståelig dette.
#109
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
onsdag 16. juli 2014, klokken 09:04
Sitat fra: iAnders på onsdag 16. juli 2014, klokken 08:55
Dette er jo en bagatell, men poenget er at man ikke kommer til D men D1. Det var dette som gjorde meg usikker på om jeg var i "seilemodus". Etter å ha valgt D1 med girspak så vil displayet vise D etter en liten stund. Så når du skriver at D1 betyr litt regen så tror jeg ikke dette stemmer. Det er heller: D=D1=seiling.

D1 har litt regen. Så ikke seiling særlig lenge i det moduset.
#110
e-up! / Sv: Begrensing av oppladning
tirsdag 15. juli 2014, klokken 18:14
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 15. juli 2014, klokken 15:30
Sitat fra: las^se på tirsdag 15. juli 2014, klokken 13:07
Du kan sjekke status, starte/stoppe lading og varmeanlegg. Så ja du kan gjøre dette. Men dersom du ikke stopper ladingen vil den fortsette til 100% (noe som ikke gjør noe som helst).

Hvis ladingen fortsetter til 100% når han drar på ferie så er det ikke heldig. Dette står også i manualen - at en ikke skal la bilen stå fulladet over flere dager.
Her var det snakk om når ferien var over, så jo, det jet sa var riktig.
#111
e-up! / Sv: Begrensing av oppladning
tirsdag 15. juli 2014, klokken 13:07
Du kan sjekke status, starte/stoppe lading og varmeanlegg. Så ja du kan gjøre dette. Men dersom du ikke stopper ladingen vil den fortsette til 100% (noe som ikke gjør noe som helst).
#112
e-up! / Sv: Triks og tips for lengst mulig rekkevidde.....
tirsdag 15. juli 2014, klokken 13:01
Det er masse flott emner her på forumet som tar seg av dette. Selv leste jeg vel alle som var omtrent. :)
#113
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 13:00
Jeg bruker B når jeg ikke gidder å bremse med bremsepedalen, ellers bruker jeg omtrent aldri trinn 1-3, men cruise control i nedoverbakke.
#114
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 12:54
Seiling skjer i gir D, med trinn 0. Hvilket trinn en er i viser i display i speedometeret. Trykk girspak sideveis mot høyre for å gå "ned" i regen trinn.

Her er oversikt over modus:
I gir D:
0: Ingen regen.
1: Litt regen.
2: Middels regen.
3: Mer regen.

I gir B:
Mye regen.
#115
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 10:05
Sitat fra: torlie på tirsdag 15. juli 2014, klokken 09:56
Sitat fra: las^se på tirsdag 15. juli 2014, klokken 09:31
Sitat fra: torlie på tirsdag 15. juli 2014, klokken 07:24
8,9 er veldig imponerende. :) Ser ut til at hastighet vil spille en del inn på forbruk, naturlig nok. Slår meg da til ro med at det bekrefter min "hypotese" om at jeg hadde kommet et stykke ned på 9-tallet om jeg senket gj.snittshastigheten med ca 10 km/t.

Takk for det :) Som du ser så er snittfarten fra 9,9 til 8,9 "hele" 2 km/t mindre, så tror ikke det er den store innvirkningen. Jeg droppa forresten også cruisekontrollen. Tror denne stjeler mye km ved at den regenererer umiddelbart dersom en kommer i en hastighet som er større enn innstilling.

Rennefart er nøkkelen her. På et punkt hadde jeg 1,8 km rennefart. Gikk da fra 60km/t til 30km/t (inn mot rundkjøring så ok) og ca. 10-20 høydemeter i forskjell. På det strekket var det ingen strak vei. Bare opp/nedover-bakker. Hadde jeg brukt CC da, ville jeg hatt et mye høyere forbruk. Sant nok, jeg ville heller ikke risikert fartsbot, men det er en annen sak/risiko.

Mulig du har rett, ikke sikkert det har den store innvirkningen likevel. Som du sier er planlegging nøkkelen til lavt forbruk, seile mest mulig og regenere kun ved behov. Jeg kunne nok hentet enda litt på den biten, men man vil jo gjerne følge trafikken også og ikke irritere andre bilister i et forsøk på å oppnå lavest forbruk.  ;D

På det strekket der var jeg mer over enn under, så ingen irriterte bilister der. Det som blir irriterte på at jeg ikke kjører fort nok OVER fartsgrensen, kan bare være irriterte. :)
#116
e-up! / Sv: Begrensing av oppladning
tirsdag 15. juli 2014, klokken 09:32
Sitat fra: Kjersti D på tirsdag 15. juli 2014, klokken 09:23
Jeg mottar min E-up om et par uker. I likhet med et par andre, vil bruken variere, så faste tider for lading og prosent grenser er ikke aktuelt. Det jeg har lurt på, er om den medfølgende mobil appen kan brukes til å avslutte ladingen ved en viss prosent ? Har også forstått at det går an å fjernstyre via PC ?

Mobil/PC-app kan starte/stoppe lading, men ikke sette til en prosent. Det kan du kun gjøre på Garmin-enheten i bilen.
#117
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 09:31
Sitat fra: torlie på tirsdag 15. juli 2014, klokken 07:24
8,9 er veldig imponerende. :) Ser ut til at hastighet vil spille en del inn på forbruk, naturlig nok. Slår meg da til ro med at det bekrefter min "hypotese" om at jeg hadde kommet et stykke ned på 9-tallet om jeg senket gj.snittshastigheten med ca 10 km/t.

Takk for det :) Som du ser så er snittfarten fra 9,9 til 8,9 "hele" 2 km/t mindre, så tror ikke det er den store innvirkningen. Jeg droppa forresten også cruisekontrollen. Tror denne stjeler mye km ved at den regenererer umiddelbart dersom en kommer i en hastighet som er større enn innstilling.

Rennefart er nøkkelen her. På et punkt hadde jeg 1,8 km rennefart. Gikk da fra 60km/t til 30km/t (inn mot rundkjøring så ok) og ca. 10-20 høydemeter i forskjell. På det strekket var det ingen strak vei. Bare opp/nedover-bakker. Hadde jeg brukt CC da, ville jeg hatt et mye høyere forbruk. Sant nok, jeg ville heller ikke risikert fartsbot, men det er en annen sak/risiko.
#118
e-up! / Sv: Fotokonkurranse. Garmin og rekkeviddeindikatoren
tirsdag 15. juli 2014, klokken 06:53
Sitat fra: las^se på onsdag 11. juni 2014, klokken 08:21
Min første tur i ny e-up! Lite variasjon i høydemeter. Kjørte i Eco-mode.



Etter å ha hatt bilen i vel 1 måned og kjørt over 200 mil, har jeg lært noen triks i ludo. Fikk igår ny rekord på økonomisk kjøring. Samme turen som jeg hadde første øko-tur, men motsatt vei.

Modus: Normal
A/C: På, 22 grader, 2 "hakk" på vifta
Ute: Fint vær, 19 grader
Høydeforskjell start/slutt: ~0m
Annen info: En del trafikk som måtte tas hensyn til, men var aldri en sinke på veien. Gikk stort sett +/- fartsgrensen. Fokuset var på "coasting".



#119
e-up! / Sv: Setetrekk og gummimatter
onsdag 09. juli 2014, klokken 00:08
Dersom du har setetrekk kan du ikke bruke setevarmen ifølge vw.
#120
e-up! / Sv: Garmin-enheten
fredag 04. juli 2014, klokken 12:08
Sitat fra: Schled på fredag 04. juli 2014, klokken 09:39
Nå er vel egentlig "Garmin" enheten i e-Up en Navigon enhet og ikke en Garmin enhet.
Det er derfor man må bruke Fresh programmet for oppdatering (Navigon Fresh) og ikke Garmin Express.
Garmin eier riktig nok Navigon men enheten som sitter i e-Up er det Navigon som har laget innholdet til.

Når det gjelder DAB så fikk jeg beskjed om at dette var standard når jeg kjøpte min bil. Har ikke sjekket ennå om jeg faktisk har DAB men regner jo med det da.

Var DAB+ som standard i min -14mod.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA