Det var jo knøttsmå vindmøller....eller at det er zoomet veeeldig inn...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: What-a-watt på mandag 22. april 2024, klokken 14:09Det var vel ikke Tesla som oppfant Giga-press? Maskinene er produsert av Idra Group i Italia, og brukes blant annet av Toyota, mfl. Teknikken kalles "High-pressure Die Casting".
Sitat fra: elbilist i Bergen på søndag 21. april 2024, klokken 18:49Kjørte forbi Vøringsfoss i Eidfjord i dag. Talte 14 supercharger fundament i betong med rød trekkkabler stikkende opp. Lite hus i Tesla-stil med formodentlig transformatorstasjon like ved. Anleggsplass der snøen nå har smeltet. Så ikke ut som om laderene er ankommet stedet ennå
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 20. april 2024, klokken 21:39SitatKanskje Tesla og Toyota endelig kan slå seg sammen.Ehh jeg så ikke den komme artig
Sitat fra: hELgenen på torsdag 18. april 2024, klokken 13:41Sitat fra: IK på torsdag 18. april 2024, klokken 11:40Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 16. april 2024, klokken 21:00I Tyskland finnes det ingen som helt grunn til å kjøpe elbil. Bilene er dyrere i innkjøp. Ladepriser begynner å bli hinsides. Når kostnaden på langtur blir 18 - 19 kr pr mil (og tildels betydelig høyere) så frister det selvsagt ikke. I tillegg krangle med lading og ladere som ikke virker.
Har bileier solpaneler og hjemmelading og kjører bare "rundt huset" så er det adskillig bedre. Unten solpaneler på taket, så ligger en i beste fall på rundt 3.75 kr kilowatten.
Forutsetter det slik så dør elbilene ut i Europa, før det er kommet riktig i gang.
Den som lever får se👋
Ikke glem at brukte elbilbiler har voldsom verditap nede i europa.
En kan jo undres på hvorfor? Det er jo svært mye bil for pengene i en elbil så fremt man kan lade hjemme skulle en vel tro?
Videre viser jo alle studier at batteriene faktisk holder seg svært bra.
Billig vedlikehold er det også.
Men så er det jo en teknologisk utvikling der rekkevidden økes litt fra år til år...mulig dette har en eim av mobilpsyken også - der folk bare skal ha nytt fordi det er nytt, mens forskjellen fra nytt til gammelt egentlig ikke er så enormt... En Audi Q6 splitter ny må du jo nå ofte betale mer for enn en Q8. Forstår det egentlig ikke, men sånn er det blitt
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 18. april 2024, klokken 00:11Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. april 2024, klokken 21:04Men Tesla kutter 10% av ansatte. Vil dette gå ut over service sentere, f.eks lengre kø på verksted? Lurer på hvem som må gå og hvor det vil merkes? Dersom potensielle kjøpere hører at slankingen kan gå ut over kundeservice/verksted så kan jo det virke som en katalysator for færre nye kunder?Jeg er temmelig sikker på at det tas mest i produksjon og det de ikke vil satse på i utvikling (liten bil).
Det vil nok slankes over hele linja, men salg og verksted nok holdes oppe.
[jeg var på K100 i går og har personlig flere kandidater der som kvalifiserer for oppsigelse, så Musk kan bare høre med meg om han vil ha forslag] 😏
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2024, klokken 16:32Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. april 2024, klokken 15:58Fatter ikke at selvkjøring er så forbasket viktig...er det verdt så mye? Vil selv aldri ha det og det må bli lovpålagt før jeg setter meg inn i et slikt kjøretøy..Tror det hele er blåst helt ut av proposjonerI USA ja, hvor mange tilbringer flere timer i kø hver dag. Og med robotaxi kan bilen være ute og tjene penger for deg mens du er på jobb. Selvfølgelig mye lengre frem dit enn hva EM tror/ønsker.
Virker som galskap å kansellere/utsette Model 2, jeg tror dette kan bli spikeren i kista for Tesla. De er nå ikke ledende på noe vesentlig lengre.
De har solgt bra på pris for en god totalpakke med Model Y, men den begynner nå å bli gammel. Resten av det de selger er nesten som nisjeprodukter å regne. En liten facelift vil ikke berge de, jeg tror peak Tesla var i 2023.